Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har blitt skikkelig sår nedentil! Hun er snart 8 mnd og har aldri slitt med noe sårhet tidligere, men bestemoren hennes var og kjøpte euroshopper-bleier eller noe lignende. Og lurer på om babyer kan reagere?

Noen tips for å roe ned sårheten?

Jeg har luftet å latt henne være uten bleie å bruker babyline sin zinksalve.

Ser ut som det på bedringens vei og plutselig blir det verre igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med potetmel ;) Det har æ go erfaring med!

Skrevet

Jeg har også brukt både potetmel og sinksalve (ikke samtidig).

Med potetmel er det bare å ta masse på - det trekker til seg fuktigheta når hun tisser, så får sårene ro på å gro. Hvis det har vært veldig sårt så har jeg smurt på et tjukt lag med sinksalve over natten, også brukt potetmel videre. Veldig viktig å tørke av begge deler og legge på nytt ved hvert bleieskift.

Skrevet

Har gode erfaringer med å smøre med Pure Lan (brystvortesalven) :o) pleier og beskytter huden.

Skrevet

Har god erfaring med inotyol.. Smurte på om kveldene før leggetid i noen dager, og han ble mye bedre etter det :) Men den kremen skal ikke brukes hele tiden som man kan gjøre med zink..

Skrevet

Og tror kanskje man ikke kan smøre tykke lag hos jentene med den kremen, kan kanskje virke mot sin hensikt :/ Har gutt vi og i rumpen funker den godt.. tror kanskje man må holde kremen unna de edlere delene :)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Og JA, det kan være bleiene! Ikke alle bleier holder seg like tørre, så hvis hun går med våt bleie over noen timer blir hun fort sår. Jeg ville prøvd å bytte bleiemerke (jeg syns First Price-bleiene er geniale).

Når gutten min blir sår, bruker jeg å føne rumpa hans helt tørr med hårføneren ved hvert bleieskift (og han syns det er knall å bli fønet, hehe). Selvfølgelig må man bruke laveste innstilling og holde føneren et stykke unna rumpa, så babyen ikke blir brent. Så smører jeg med Inotyol og lar det virke over natten. Jeg vasker minst mulig, så huden ikke blir irritert, men all bæsj må vaskes bort!

Lykke til :-)

Skrevet

VELDIG sår rumpe kan oxo være sopp..... Sopp trives godt i varme og våte områder og slikt kan fort oppstå i en bleie.... Om barnet har vært vått lenge/bleien ikke er god på å lukke fuktigheten inne i kjernen. På varme dager blir de jo oxo svette, i tillegg til tissevåte.

En venninne har en sønn som fikk sopp-infeksjon. Måtte da til legen å få krem mot dette. Prøv de andre tipsene over her før du får panikk for en mulig sopp-infeksjon ;) Jeg visste ikke at det gikk an (tenkte ikke på det i allefall) før hun altså opplevde det med gutten sin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...