Gå til innhold

Sterilisering/rengjøring av medela elektrisk pumpe ???

Anbefalte innlegg

Jeg har arvet en medela elektrisk dobbel pumpe (gul hoveddel og plastflasker). Den fungerer bra (haer prøvekjørt .-). Men jeg aner ikke hvordan dette skal klargjøres/rengjøres. Skal flasker, pumpedel steriliseres, og hva med ledningene mellom maskindelen og punmpeflaskene?

Fortsetter under...

Jeg vasket alle delene som er i kontakt med melk med zalo og steriliserte etterpå. Plukk fra hverandre alle delene.

Jeg steriliserte ikke ledningene, men innemellom lot jeg pumpa gå med bare ledningen for å få bort kondensen som kan oppstå ved pumping.

Jeg kjøpte forresten noen billige tannbørster som jeg brukte til rengjøring, da kom jeg til på de små krunglete stedene:-).

Sterilisering kan gjøres på flere måter - kok opp vann i en kjele og la delene koke i fem minutter.

Det finnes også forskjellige sterilisatorer på markedet, blant annet har Avent en som jeg tror kan brukes til flere typer flasker og utstyr, men har ikke denne selv. Medela har noen steriliseringsposer man kan bruke i micro, det er fem poser i en pakke og de kan brukes 20 ganger hver seg. Disse posene er ikke så store, men det er plass til alt pumpeutstyret for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...