Gå til innhold

Fosterdiagnostikk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått brev idag om å møte til veiledning imorgen kl 12.

Men fått time til ultralyd på ett annet sykehus, 29 september.

Da er jeg jo 14+4 dager. Og etter det jeg har lest er det da for sent.

13+6 er grensa for ultralyd.

Er det noen som vet om man tar blodprøver samme dag man er der..

Hadde vært godt og fått det overstått, når jeg gruer meg så fælt.

Håper noen har erfaringer eller vet litt om det her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :-)

Jeg var til duotest og utvidet UL da jeg er over 38 år i forrige svangerskap, og skal det denne gangen også.

Tok det på St.Olavs i Tronheim.

Duotestblodprøven skal helst tas mellom uke 9 - 11 og UL fra uke 11+1 - 13+6!

Lykke til! :-)

Klem fra

Skrevet

Glemte å svare på det med blodprøvene....

På St.Olavs i Trondheim så sender dei blodprøvepapirene til deg om du bor langt unna sykehuset, slik at du selv tar dei med på ditt lokale legekontor og får tatt blodprøven der.

Dei sender så prøvene tilbake til St.Olavs slik at du får svar sammen med UL, samme dag som UL tas.

Lykke til! :-)

Skrevet

Hei HI:)

Hvilken sykehus skal du til?? Selv var jeg på Ullevål, først til veiledende samtale og tok blodprøver den dagen. Så var jeg tilbake på UL en uke senere....

Var til samtale da jeg var rundt 10+6 og til UL en og en halv uke etterpå, utfra mine beregninger da var jeg 12+4 men ble på den UL satt frem til 13+0

Ønsker deg masse lykke til, og hør med sykehuset når du kommer dit, mulig de kan fikse en UL for deg. Men resultater på blodprøver får du jo ikke der og da, tar ca en uke å få svar på:)

Klem fra meg

Skrevet

Hei

Tusen takk for svar..

Da skal jeg vel ta blodprøve imorgen da tenker jeg, også må jeg inn til ny time om tre uker.. Men da er jeg jo over 14 uker..

Jeg får prate med de imorgen.

Skrevet

jeg skal til ullevål også...

Jeg er nå 11+2..

Må prate med de imorgen skjønner jeg siden jeg vil være nesten 15 uker når ultralyd timen er satt opp..

Jeg bor en time unna også. så det hadde vært så greit om alt ble ordnet på en dag.

Har jeg egentlig fått time til blodprøver for sent?

Kjenner jeg blir litt bekymret jeg nå da.. siden blodprøver skal tas mellom uke 9-11

Jeg får reise innover å høre hva de sier..

Skrevet

Ja prat med de i morgen:) Jeg tok blodprøver første gang jeg var der, altså i uke 10.

Men Ullevål og Riksen samarbeider tett, så når jeg var der sa de at det var muligheter for UL på Riksen. Men spør og ikke gi deg før du får et ordentlig svar du kan leve med. Kan jo være at de har satt feil dato på UL i brevet også da, for har ikke hørt at noen har ventet tre uker på UL:)

Masse lykke til og hold meg oppdatert:)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...