Gå til innhold

Soving i andres vogn...

Anbefalte innlegg

Har dere erfaring med at andre barn sover i vognen deres?

Jeg er litt fersk med barnehagebarn og stusset litt da jeg så et annet barn sove i vognen til sønnen min da jeg skulle hente ham.

Er det vanlig og helt akseptabelt? Kjente at jeg strittet litt på det, men hadde jo sympati med den lille som sov så godt da....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142287901-soving-i-andres-vogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg forhørt meg litt med venner, og får tilbakemelding om at dette er helt uakseptabelt. Da må barnehagen i tilfelle spørre om lov først. Og ikke minst bruke eget underlag og teppe / dyne. Det skjedde ikke i dette tilfellet.

Kanskje ikke så rart jeg måtte hente en syk sønn med 39 i feber.....

Håper å få høre noen meninger om dette dilemmaet!

Ser på sovevognene som private og ville nok reagert på det. Ved barneskolen vår blir de jo aldri kvitt luseproblemet selv om vi ikke har hatt lus i vår bhg.

Når det er sagt, dersom det hente en sjelden gang og de hadde brukt et pledd etc og dekket mest mulig til så. Vil jo gjerne hjelpe til så en trøtt liten tass får sove. Men i vår bhg hadde de nok heller lagt ungen på puterommet inne eller noe slikt.

jeg tenker det er helt uakseptabelt.om barna ikke har vognen med seg må de legge dem på sofen eller ringe foreldrene og be dem om å hente vognen. ikke bruke andre sitt

det samme gjelder klær. jeg er ikke interessert i at andre barn låner klærene til ungene mine i bhg. selvsagt om et barn spyr og ikke har noen klær å gå med så er det selvsagt greit at de låner klær fra korgen til mine barn. men før jobbet jeg i en bhg som ikke hadde noe lånetøy. om det var noen som ikke hadde støvler med seg fikk de låne andre barn sine støvler. jeg sa meg helt imot dette for hva hvis støvlene ble våte? så skulle dette barnet ut etter lunsj... eller om det kom hull i klærene? hvem skulle erstatte dem? da syns jeg man skal ringe foreldrene og si at de MÅ komme med klær til ungene SINE. det er ikke ANDRE foreldre sin oppgave å gi klær til andres barn...

Jeg jobber i barnehage selv og synes ikke at det er greit å legge barn i andres vogn. Men det kan jo ha skjedd ved en feiltagelse? Det skjedde nemlig i barnehagen vår. To av de nye barna hadde nesten helt lik vogn og i et litt kaotisk øyeblikk så ble det ene barnet lagt i det andre barnets vogn. Før vi oppdaget feilen var det barnet allerede sovnet og da fikk det bare bli sånn den dagen. Men sånn ellers så synes jeg at hvert barn har sin egen vogn og da skal de ligge der. Men så klart hvis det har skjedd at noen har glemt vogna en dag så synes jeg ikke det er noen krise om de legger et annet barn i vogna til mitt barn akkurat den dagen. Vel å merke hvis det ikke går utover sovetidene til barnet mitt og de kan også gjerne legge et teppe under sånn i tilfelle lus/gulp etc.

Annonse

jeg jobber også i barnehage og har opplevd å legge barn i feil vogn til soving... da hadde vi 7 sovebarn i vogn og nesten alle vognene var svarte med tre hjul..og ingen var merket med navn.... så derfor ble det litt kaos før vi fikk foreldre til å merke dem godt synlig med navn.

Ville aldri med vilje lagt andre barn enn dem som eier vogna i vogna..

snakk med barnehagen du... eller merk vogna tydelig... så går det seg nok til!

Da har jeg snakket med barnehagen og det var ikke vanlig å legge andre barn i vognene. Det var visstnok et engangstilfelle. Men hva vet jeg. Den dagen hentet jeg sønnen min med 39,5 i feber kl 11.30 og det var slik jeg oppdaget at det lå et annet barn i vognen.

Det var ikke lagt noen beskyttelse på saueskinnet, og de brukte min sønns tepper over det andre barnet.

Vel, jeg regner med, at siden dette ble oppdaget og de varslet også den andre mammaen, så vil ikke dette gjenta seg, dersom det selvfølgelig ikke er helt krise. Takk for innspill fra erfarne mødre og barnehageansatte :-)

• 1 måned senere...

Jeg opplevde dette selv en dag forrige uke. Jeg tok det igrunnen helt med ro, det var "bestekompisen" iden grad man kan kalle ham det i en alder av 14 mnd. De hadde sovet i vognene til hverandre, og jeg kan leve med det pga hvilken unge det var snakk om.

De i bhg var veldig lei seg, og fortalte det før jeg så det selv. Årsaken var at det var en vikar som ikke hadde helt kontroll. Og ja, de har samme type utseende, selv vi mammaer syns de er like innimellom, og veldig mange like klær, pluss nesten lik vogn. Så jeg skønner at det går an å bomme for en vikar, men håper det ikke skjer igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...