Gå til innhold

Vognpose

bamali 2rosa og 1blå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken vognpose skal dere ha til babyene deres? Syns det er vanskelig å velge i den jungelen som finns. Sist brukte jeg en hjemmelaga så har ingen erfaring med de som er å få kjøpt.

Tips mottas med stor takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lammeskinn har jeg nå til vinterstider, åsså hjemmelaget før varmere sesonger :)

Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage i 5 år, og sett en del vognposer. Jeg skal ha Voksipose (Voksi Classic), for denne er rett og slett kjempebra og holder ALLTID barnet varmt, selv her oppe i det kalde nord. Og så vokser den jo med barnet, noe som gjør at man kan bruke posen lenge :)

Skrevet

Har sett noen tester og der kommer ikke voksi posene så veldig godt ut. Men samtidig har jeg hørt mye positivt om den fra folk som har brukt den..

Skrevet

Jeg har brukt Odenwalder Holly dunpose til førstejenta og kommer definitivt til å bruke den samme til lillesøster også. Den er bare helt knall (fikk den anbefalt av mange her inne), fordi den er så god og varm, men likevel så mye lettere og nettere enn voksiposen. Tar liten plass i vognbagen, men fordi den er så lang kan den brukes hele vognperioden, 3-årsalder ca (i starten skrønsjer man den bare sammen litt, ikke noe problem siden den er så lett og luftig).

Den har en glidelås i front, så kan enkelt zippes opp hvis man skal inn/ ut av butikker, pluss en genial snøring på toppen, slik at posen kan strammes tett rundt babyens hode hvis d er skikkelig kaldt eller mye vind. Blir derfor mye lunere enn mange av skinnposene; som ofte blir litt åpne i topp fordi de mangler denne snøringen. Bruker et lammeskinn i bunnen av vognbagen, som ekstra isolasjon.

Her er den;

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/ut-pa-tur/vognposer/odenwalder-dunpose.html

Skrevet

Jeg skal bruke Easygrow dunpose denne gangen, har hørt masse skryt om den og den ser veldig behagelig ut. Er ikke så stor og klumpete som voksi posene men er alikevel god og varm. Har også enkel glidelås foran og ikke masse kronglete knytinger.

Skrevet

Vi skal bruke Easygrow denne gangen :) Hørt mye bra om den og den kom best ut i test i Tv2 hjelper deg.

Skrevet

Vi kjøpte Voksi Classic på flust.no for en god pris. Veldig fornøyd med den. Har også kjøpt med sommerdyne og bærebrett til den så håper det blir bra.

Men et spørsmål: Vasker dere vognposene før bruk eller trenger man ikke det?

Skrevet

Easygrow-posen virker god, men kanskje en smule oppskrytt- den er ihvertfall litt tyngre og mer klumpete enn Odenwalder Hollyen synes jeg.. Jeg vil ha den letteste, varmeste og myykeste posen, som former seg best etter babyens kropp, og derfor går jeg heller for Odenwalderen, selv om også Easygrowen virker OK. Testen til TV2 har dessuten antennelighet som en av sine viktigste kriterier, og spør du meg er ikke det særlig relevant, ikke for meg som ikke-røyker ihvertfall;)

Skrevet

Etter mye leting og grubling falt valget på EasyGrow posen. :)

En lett og nett pose vi jan ha lenge. :)

Skrevet

Her er mitt innlegg fra "kjøpe tråden"

Nå har vi nettopp gått til innkjøp av en voksi-classic black/grey til en sum på nok: 1633 ink porto. Kjøpet ble gjort på Flust.no :)

Jeg ringte også i dag og spurte på barnas hus, og da koster samme posen 2275.-

Differansen er på hele: 642 kroner billigere :)

Opplyser også om at kan veksle inn dine trumf poeng på flust.no, da blir jo det enda billigere.

HERLIG, og takk til mamma, som ville sponse oss med en pose til det kommende gullet. Hun satt inn 1500.- i dag på kontoen...

Skrevet

Takker og bukker for alle innspill. Er egentlig like usikker på hva jeg skal velge, men heller mer mot voksi classic siden denne har sånn smart bærebrett. Har duovogn så det brettet tror jeg kan bli praktisk.

Skrevet

Jeg vil på det varmeste anbefale odenwalder holly dunpose. Jeg har jobbet på småbarnsavdeling i snart 10 år, og sett mange poser. Den klassiske voksiposen har jeg aldri likt noe godt. Jeg hadde ingen erfaring med odenwalder før jeg kjøpte posen til vår lille tulle. Men angrer ikke på kjøpet. Hun holdes varm og god, selv på dager det er 10 minus. Vi kler selvfølgelig på mer ullklær da. Posen er dessuten lett og myk. Når min lille jente var liten baby brukte jeg skinnpose, noe den kommende babyen også skal bruke den første tiden.

Må også nevne at vi har fått mye skryt av posen i tullas barnehage, da de mener det er en av de beste posene. Yppelig med glidelås, og man får snørt igjen posen ordentlig. Den kom ikke bra ut på testen som tv2 hadde pga at den var lett antennelig. Tenkte mye på det etter testen, men ingen av oss røyker, og posen skal ikke i nærheten av ild. Mange av barneklærne er forresten også veldig antennelig. Jeg er iallefall storfornøyd med vårt valg av pose:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...