Gå til innhold

Dere som kan buksestørrelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tilsvarer egentlig 28, 29, 30 osv av str 36, 38, 40, 42 osv?

Har gått en del ned i vekt og skulle ha ny bukse i dag og var veldig spent på om jeg endelig har klart å komme meg ned i "rett" størrelse, men så hadde de bare de 28,29,30 osv størrelsene. Så jeg er like langt, hehe...

Skrevet

28, 29 etc er tommer rundt livet.

Jeg bruker str 40/42, og bruker som oftest str 31 i bukser. Men det varierer veldig da, avhengig av passform, lengde på beina, butikk etc...

Skrevet

Det kommer vel an på bredden på hoftene eller rompa, modell osv?

Jeg bruker 29 i tommer, og 36 og 38 i sånne damestørrelser. Men jeg er bare 161. Tror det er en del som er mye smalere rundt hoftene enn meg.

Skrevet

Jeg aner ikke modell. Var på Vero Moda i hvertfall, sånn litt løs buske til under knærne. Endte opp med str 29. Så det tilsvarer str 38 altså? I så fal...jippi! :-) Målet mitt har hele veien vært å skli lett inn i str 38 igjen, altså at den sitter passe på meg, og ikke stramt. Nå var jo disse buksene litt løse da, mulig de var store i størrelsen, så skal vel ikke juble altfor høyt enda ;-)

Skrevet

Jeg er midt mellom 36 og 38... Men som sagt, jeg har brede hofter og et bekken barna kan spassere ut av som legen min sa etter MR en gang... he he:)

Skrevet

str 28, 29 er vanligvis for de som bruker str small/xsmall i klær dvs str 34 og 36 osv.

Selv er jeg str 40 altså m/l og bruker str 30/31 i bukser.

Men kommer jo an på kroppsbygningen din selvfølgelig og hvor du går og handler.

Skrevet

Hehe... Joda, jeg har vel brede hofter jeg også, har i hvertfall hatt lett for å få ungene ut, selv han på nesten 4,5 kg som kom med knyttneven inntil hodet (men det var vondt ja! ;-)).

Du, jeg var forresten til hudlege i dag. Svarte deg jo på en tråd du hadde for litt siden. Jeg har som nevnt ikke så mye store kviser, men litt små og mye talgopphopninger (sorte prikker). Han jeg var til sa at de normalt gjorde tre ulike tiltak. Ene var å forsøke Diane eller Yasmin p-piller, og de har jeg gått på før, så da var ikke det aktuelt. Neste steg, som man "må" gjennom var en 3 mnd lang tablettkur + gel til å smøre på om kveldene. Denne kombinasjonen fikk jeg resept på nå. Dersom heller ikke dette hjelper etter 3-4 mnd, så kan man få den kuren som skal ta knekken på alt (roucc...ett-eller-annet). Så blir spennende å se nå. Lykke til du også når det er din tur! :-)

Skrevet

Hm, da tror jeg definitivt denne buksen var stor i størrelsen, for en str 36 er jeg ikke! Det er jeg ganske så sikker på. Var på Vero Moda, de er vel sånn helt vanlig i størrelsene sånn normalt sett?

Jeg tror jeg har timeglassfigur. Er i hvertfall bred over skuldrene, store pupper, inn i livet og runde hofter. Sist jeg målte var jeg vel en 98-99 cm om hoftene og 74,5-75 cm om midjen. Er 172,5 cm høy og har fortsatt noen kilo igjen, men nærmer meg målet mitt :-)

Skrevet

Min hudlege sa ikke det samme. Han sa at at siden jeg ikke tåler diane osv og siden det lett akne så skal jeg gå på antibiotika på huden + epiduo.

Evt fruktsyrepeeling mente han var effektivt.

Men han sa også at det var vanlig å ha hormoner i uabalanse leeeenge etter avsluttet amming da...

Skrevet

Hmm, så rart at de sa så ulike ting da! Jeg fikk noen tabletter som heter Tetralysal (tror jeg) + den epiduo'en. For min del har jeg hatt problemene helt fra jeg var 11-12 år og aldri noen gang vært helt bra, uavhengig av amming og graviditet.

Skrevet

Strl 36 = 27 - 28.

Strl 38 = 29 - 30.

Strl 40 = 31-32.

Men det er jo bestandig litt forskjell fra merke til merke og fra bukse til bukse.....

Jeg bruker 28 -30 i tommer , eller strl 38.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...