familien kaos- komplett Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Prøver å lære oss å spise fisk her i huset, tenkte å ha stekt torsk... Men er ikke noe glad i poteter, så fisk og poteter på en gang blir i meste laget:) (vet jeg er kresen, men det er ikke spørsmålet her da..)
Mor Løvehjerte Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Bruk fisk i stedet for kjøtt til ris og pasta.
Gjest Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Anbefaler grønnsaker du liker i en form, legg filetene over grønnsakene, hell over en boks fløte og ha formen i ovenen på 200grader i 20-30 min. Personlig liker jeg å ha gulrøtter, bokkoli, og masse purre eller vårløk oppi:-) kryddre, ha en frisk salat med dressing ved siden av. Det er kjempegodt!
Ugl@ Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Bruker ofte ris til stekt torsk selv, kryddrer fisken med litt salt og gjerne peppermix i stedenfor pepper som gir mer smak. En god salat i tillegg eller wok er nydelig tilbehør. Bruker gjerne søt chilisaus til.
Ugl@ Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 P.S Klemmer litt sitron over den stekte fisken, gir nydelig syrlighet og friskhet.
Mia29 Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 Ris synes jeg er veldig godt til fisk, kanskje særlig til hvit fisk. Til rød fisk er det også godt med pasta. Det finnes mange gode fiskesupper som er lette og lage og gode alternativer hvis du skal lære dere å like fisk. Til torsken er også bacon en slager som særlig mennene liker etter min erfaring. Stekt torsk med bacon, ris og tomatsalat er godt. Evt. stekt torsk med ris og rattatouille. Raskt og enkelt. Anbefaler forøvrig den kokeboken som ungene bruker på skolekjøkkenet om dagen. Husker ikke hva den heter. Men du får den til 99 kr eller noe i bokhandelen hvis du ikke har skolebarn. Enkle, raske, billige og sunne oppskrifter, deriblant fiskeoppskrifter. Vet ikke hvor mannen min har funnet den oppskriften, men vi har en karrigryte med torsk og løk som er utrolig god. Supplerer den med ris og en god salat. Husk at potetene ikke alltid trenger å serveres som kokte poteter. Ovnstekte båtpoteter eller potetstappe er også godt til. Eller ta den enkle varianten. Spis kun fisk og grønnsaker.
Gjest mphs Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Det er også godt med rød linsestuing til stekt fisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå