Gå til innhold

Ultralyd uten klart svar.......

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt en litt merkelig følelse de siste ukene, dro jeg på tidlig ultralyd forrige uke.. Etter egne beregninger var jeg da 6+5 uker på vei... Gynekologen fant ikke noe hjerte som slo - og sa at "dette ikke så ut helt som det burde".... Er det andre som har opplevd dette? For dere som har vært på UL så tidlig, hva har dere sett...?

Når jeg skriver merkelig følelse, så sammenligner jeg veldig med forrige gang... Jeg har hatt få "symptomer" på å være gravid, og jeg hadde behov for en bekreftelse som kunne få meg til å slappe av - og kose meg.... Har tatt blodprøve for å måle hcg både fredag og i går, og går nå bare og venter på svar på disse....

Er det noen som har opplevd tilsvarende hvor det har gått bra...? Er det mulig at hjertet ennå ikke hadde begynt å slå? Jeg har vært gjennomgående kvalm i hele dag, men om det skyldes en evt. graviditet eller bare at jeg er nervøs på å få en avklaring vet jeg ikke....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142287029-ultralyd-uten-klart-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm vil ikke skremme men jeg opplevde noe lignende. var paa ultralyd i uke 6+2 aa der saa de bare en liten fostersekk uten noe i. Legen menta at jeg var kortere paa vei men jeg viste naar egglosningen var. Aa 2 uker etterpaa mistet jeg.. Dette var i juli i uke 8 . Men er gravid nu igjen a 6+1 i dag saa haaper at denne gangen lykkes vi.

Men for din del haaper jeg at alt er ok.. aa bare egget som har ligget i dvale litt for det begynte aa vokse..

I vertfall lykke til..

Hei kjære deg!

Jeg var på UL da jeg var 6+5 og vi så da tydelig en liten klump med en blinkende liten prikk (hjertet). Men gynekologen var litt pessimistisk før vi begynte å sa at det var ikke sikkert vi kunne se så mye. Det jeg mener er at det kan være litt for tidlig akkurat nå...det skjer veldig mye i løpet av få dager så tidlig, og det er ingen fasit på akkurat på hvilken dag hejrtet begynner å slå...det er individuelt.

Så jeg ville prøvd å vente en uke til, og kanskje gått til ny UL da...da bør du kunne se et bankende hjerte.

Håper alt vil gå bra for deg...og at du klarer å tenke positivt!!!

Hei mipsy. Jeg opplevde en helt lik situasjon. Jeg dro på tidlig ultra lyd når jeg trodde jeg var 5+4 kanskje, var litt opptimistisk, men der fikk jeg høre at jeg ikke var kommet lengre enn uke 4+. Dette stemte fryktelig dårlig med mine beregninger og fastlegen sendte meg til ultralyd på sykehuset. Jeg fikk time først en uke etter og da skulle jeg ha vært i alle fall i uke 7, kanskje til og med 8. Legen fant ingen foster i fostersekken men vi så en plommesekk. Ingen hjerte. Han konkluderte med MA og sendte meg ned til poliklinikken for abort. Jeg var selvfølgelig knust. Legen på poliklinikken ville ta HCG prøver og ba meg vente over helgen. Det var den jævligste helgen jeg noensinne har hatt. Jeg var kvalm, og følte meg gravid, alikevel visste jeg at det ikke var noe liv. Nytimen var satt på tirsdag, og jeg telte timene og gruet meg veldig til aborten. Da vi kom inn sa legen at hun måtte ta ny ultralyd sjekk og etter en stund måtte hun få inn enda en lege. Tårene trillet hele tiden og mannen min holdt meg i hånden. Etter en lang stund sa den andre legen at hun var ganske sikker på at hun ser hjerteaktivitet men at jeg må ha kommet mye tidligere enn uke 8. HCG verdiene hadde også vokst men de tilsvarte ikke uke 8. Jeg var så sjokkert at jeg nesten ikke klarte å vise glede. Jeg er faktisk fortsatt sjokkskadet. Det jeg vil si, er, hold ut. Jeg håper virkelig at det går bra. og at det er stigning i verdiene. Legen min sa at dersom jeg hadde hatt en MA så hadde de verdiene flatet ut eller sunket ikke vokst så mye. Jeg vet ikke hvordan det er mulig at jeg kommet som mye kortere enn jeg selv trodde(testet positivt den 10.august), men av og til skjer det merkelige ting og man må være tålmodig med å få alle svarene. Hadde det vært opp til første legen, hadde jeg tatt abort allerede på forrige fredag, og nå er det ett lite hjerte som slår. Jeg er veldig usikker på hvor langvarig lykken blir, men jeg håper det ordner seg for både deg og meg! Jeg skal ha ny ul time på torsdag....leeeenge å vente til. Lykke til!

Hei dere, tusen takk for svar til alle tre :)

Jeg svinger fortsatt mellom håp og fortvilelse.. Tok hcg prøver på fredag og søndag - og ringte legen på mandag for å få tilbakemelding. Da hadde kun den ene prøven kommet, og kontordamen leste opp til meg det som sto på skjermen (legen/gynekologen) hadde pasient og var opptatt. Hun jeg snakket med leste følgende "12.000" og "ikke gravid". Jeg var helt knust, selv om jeg var forberedt på svaret. Jeg ba likevel kontordamen be legen ringe meg når hun hadde anledning.

Etter noen timer ringer legen og sier at prøvene mine var fine...! 12000 trengte ikke bety at noe var galt, men vi måtte avvente svar på neste prøve.. (kontordamen hadde gitt feil beskjed) Noe som betydde at fortvilelse igjen ble snudd til håp...

I dag fikk jeg beskjed om at hcg var på 17.000 ved prøven på søndag, altså en stigning på "bare" 5000 fra fredag... Legen sa at hun trodde dette betydde at noe hadde gått galt - eller var i ferd med å gå galt.. Har time til ny UL i morgen, siden legen sier at prøvene må sees i sammenheng med UL

Jeg blir helt ødelagt av å gå her å vente.. Dro hjem fra jobb etter telefonen i dag tidlig, jeg skjønner ikke hvordan jeg kan reagere så voldsomt (ikke helt likt meg), men jeg har det helt forferdelig... Jeg vet jeg må forberede meg på at det har gått galt, men så lenge det finnes et snev av håp, så klamrer jeg meg til det...

Penny lane - det ser ut som om morgendagen blir en D-dag for oss begge.. Jeg håper av hele mitt hjerte at alt går din vei..! Vet du hva dine hcg verdier hadde steget fra / til...?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...