Gå til innhold

Er det tidlig med ordinær ultralyd i uke..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er for tidlig. De har kanskje gjort en feil? Det gjorde de med meg, så jeg ringte og sa ifra og fikk ny tid en mnd etter. De hadde nok tatt en mnd feil. Den opprinnelige datoen var 14 uker, jeg var der i uke 18.

Okey, men jeg tenker å dra for det er jo kjempe spennende å se babyen. Jeg har aldri sett baby på UL i uke 13 før, så jeg har kjempe lyst.

I tilegg tror jeg det kan være lurt for kjæresten min, da det ikke virker som han helt skjønner at det er en baby i magen min. Dette er hans første barn, så alt er helt nytt for han. Tror virkelig det kan hjelpe han å få se babyen, både med tanke på at han kansje skjønner litt mer, og at han kansje blir å ta mer hensyn til at jeg faktisk er gravid.

Det gjør vell ingenting om jeg drar når jeg har time?

Jeg var på første UL da jeg var 13+2. Også kommer det jo helt ann på om du har risikosvangerskap eller ikke. Eller hva du føler sjøl. Veit om fler som hadde første UL allerede i uke 8. Så jeg syns du skal dra jeg:D Det er jo så herlig å se ungen sin selv om h*n ikke er fullt utviklet.

Har selv risikosvangerskap og får UL en gang i mnd fra til uke 36. Da er det en gang i uka fram til fødsel.

Jeg vet ikke om de har satt UL så tidlig pga at jeg hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap, og jeg har hjertefeil som er medfødt. De sa ingenting om det.

Var på UL i uke 5 og i uke 8 dette svangerskapet, da jeg har hatt en SA for ca 2 år siden. Og vi har slitt med å bli gravid etter det.

Da jeg var der sist sa legen til meg at jeg skulle komme tilbake etter 6 eller 9 uker, husker ikke helt hva han sa. Og så fikk jeg inkalling i posten til ordinær UL 16.09-10.

Men jeg trodde ikke det skulle være ordinær UL så tidlig, men en ekstra sjekk.

Jeg får vell bare høre med han når jeg skal dit om 10 dager, så får jeg vell ennå en UL da i uke 18. Håper i alle fall d, så terminen blir litt mer sikker:)

Men ja det føles litt tryggere å kunne dra på UL i uke 13, da får jeg jo se om alt er bra. Om utviklingen har gått rette veien. Å i tillegg så er det jo herlig å få se sin lille ufødte baby:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...