Gå til innhold

Baby snart 4 uker - hvor ofte ammer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har frem til nå ammet veldig ofte på dagtid (ofte mindre enn en time mellom hver amming, og som regel på begge sider, spsielt på kvelden). Har i går og i dag prøvd å drøye til to timer mellom hver, og merker at sønnen vår er noe roligere og sover bedre på dagtid. På natten har han siden fødsel sover godt, med kun 1-2 amminger fra kl 23 til kl 07.

Hva er deres erfaringer? Er det ok å presse inn litt tid mellom ammingene eller skal man gi hver gang de "ymter frempå"? Har barn fra før. men husker fint lite av de første ukene den gang... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg tror jeg ammet ca 10-12 ganger i døgnet, da lillegutt var 1mnd. Jeg tror ikke det er noe problem å gi litt eksta om det passer slik. (kan kanskje hende at babyen gulper litt, pga overskuddet)

Skrevet

Takk for svar! :-)

Hva med dere andre - ammer dere også veldig ofte nå i starten eller venter dere noen timer mellom hver gang for å gi mer mettende melk hver gang?

Skrevet

Hei! Jeg ammet absolutt hele tiden føles det som da lillemor var ca 0-2 måneder. Hadde en del kommunikasjon med en ammehjelper på den tiden, hun oppfordret veldig sterkt til å bare amme så mye man kan... Så så fremt du har mulighet til det ville jeg bare satt meg i godstolen og slengt frem puppen så ofte den lille ønsker det. Så går det seg veldig fint til etter hvert. Først ammet jeg hver time, så ble det hver halvannen time, så to timer, og så tre timer.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ammer babyen min på 2uker stort sett hele tiden. hehe.. Hvis ikke han sover, så pupper han, med noen få unntak hvor han bare må tåle å vente litt hvis jeg skal ta en kjapp dusj el. å pappaen må trå til:P

Skrevet

Jeg har en gutt på litt over 4 uker og her ammes det hver time på dagen og annen hver time på natten. Jeg lar han regulere seg helt selv, men skulle ønske han kunne spise mer og ikke så ofte. Han spiser bare en side av gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...