Collet :) Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Hei dere! Gutten min som blir 18 mnd. nå i september har funnet ut at han kan klarte ut av sprinkeløsenga.. Og jeg er livredd for at han vil klarte ut på dagen/natta og dette og slå seg. Det er sprinkler hele veien på langsidene, men på kortsidene er det heltre et stykke så det er her han kommer opp. Mannen min har midlertidig skrudd på noe for å hindre dette, men det er grenser for hva vi kan gjøre også for sengen er gammel og et edelt arvestykke!! Dessuten elsker han sove i stor seng, som storesøster sin og selvsagt vår... Storesøster fikk stor seng da hun var 2 år, var vel mest i forbindelse med at hun da også fikk nytt rom da men.. Hva mener dere, er de for små i stor seng som 18 mnd.?? - Eller er sikkerhet viktigst? Vi tenker selvsagt en lav seng med sengehest. Det vel bedre å dette ned 40 cm. enn 110 cm....?!?
Indigo 08-10-13 Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Hei, gutten vår fikk ny stor seng da han var ca. 18 mnd. 90cm bred og 2 m lang, med sengehest. Han har ikke falt ned av senga en eneste gang, og klatrer opp og ned selv. Det har gått så bra, og riktig så koselig å legge seg sammen med han om morgenen, og således kjøpe seg en halvtime ekstra før man må stå opp. Dette med sikkerhet kan du jo løse ved å ha en madrass på gulvet i begynnelsen. Dessuten har vi en voksendyne og pute i enden av sengehesten/sengen om du skjønner, så ikke han skal rulle ut fotenden i søvne..
mammatetogansketette:)) Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 oida! Ja, høres jo bedre ut med mindre fallhøyde..Har en pode på samme alder omtrent, og tenker på det samme- ikke fordi han klatrer ut, men ville jo vært mye enklere på reiser, besøk osv. Tror jeg v ille prøvd var jeg deg, det med en madrass forran senga er jo lurt- da kan han vanskelig slå seg serlig om han skulle falle ut. Jeg tenker likevel at det ikke vil bli et problem, er mest spent på leggingen, og om han kommer inn til oss med en gang om han våkner på natta og vil na -og ikke finner smokken sin (hender han våkner, sutrer litt og vi kommer å setter i pluggen på natta:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå