Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor viser eggløsnings testene positivt hele tiden? En dag kom det to streker frem, men da var test streken svakere, altså negativ. Men nå er test streken like sterk som kontroll streken..? er over ikm, og det er bare to dager siden jeg tok negativ g-test..normalt at eggløsningstestene viser positivt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått det er EL testene også følsomme for hcg, det vil si at hvis man er gravid vil EL testene bli positive.

Jeg ville tatt en ny graviditetstest hvis jeg var deg:)

Kan jo være at det var for tidlig for graviditetstesten å slå ut for to dager siden.

Skrevet

De er ikke positive når teststreken er svakere enn kontrolltesten. Hos meg blir teststreken sterkere og sterkere noen dager, men da er den altså negativ, fordi kontrollstreken er sterkere. Til slutt blir den like sterk el sterkere enn kontrollstreken, og da er den positiv. Dagen etter blir det ingen teststrek i det hele tatt, egget har sluppet.

Har også hørt at den kan bli positiv igjen hvis man er gravid, men det er nå ganske usikkert og bortkasta bruk av el-tester, spør du meg;)

Hvis det er to dager siden du g-testet, må du gjøre det igjen! Lykke til

Skrevet

Jeg fikk bare svake streker på el-testen den uken jeg testet. Fikk litt sterkere strek på fredag, og så svak igjen på lørdag og søndag. Kan det hende jeg har hatt el uten at det syntes på testene? Nå er det 3 uker siden jeg fikk mensen, så jeg burde vel ha hatt el?

Har også hørt at man kan få positive el-tester når man er gravid, fordi man har det samme stoffet i kroppen som før el. Sjekk pernille.info om el-tester. http://pernille.info/opk_as_hpt.htm

Skrevet

Jeg vet at forrige gang jeg var gravid og tok EL tester så tok jeg egentlig EL test hver morgen, men når jeg så den begynte å bli litt kraftigere strek så tok jeg også om kvelden, og da fikke jeg superpositiv om kvelden, men neste morgen var den svakere igjen. Var den syklusen jeg ble gravid:)

Så jeg gjør det slik denne gangen også, når streket blir krafigere så ta en test om kvelden også;)

Så jeg vil egentlig tro at du nå har hatt EL, men bare ikke fått med deg stigningen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...