Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jenta mi i utebarnehage, og lurer på hvilket merke bobledress(er) jeg skal kjøpe? Og sko? votter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dullion tips på skravle

en ting bare - ville valgt å ha gode vindvotter med for og vanter med tanke på hendene

Skrevet

I år kjem lille til å ha følgande vintergarderobe:

* Reflex vinterdress

* Dock boots på beina

* Ullhue (Janus) + div. heimestrikka + vindtett og fora hue kjøpt på sportsbutikk (hugsar ikkje merke)

* Vossatassar vottar (ser kjempegode ut, forholdsvis lange så dei varmar oppover armen, glidelås gjer dei enkle å ta på...)

Under dressen blir det nok janus leikedress (regnbueull), samt ein del heimestrikka og noko arva nøstebarnull. Og så skal eg strikke hals :o)

Kva du skal velge er umulig for meg å vite, du må nesten berre prøve noko og vurdere sjølv om du er fornøgd.

Eldste hadde Troll vinterdress (med ullfór) forrige sesong, og eg reagerer på at dressen er veldig tung, i tillegg til å vere lang i ryggen og kort i beina. Denne vinteren kjem han nok til å bruke todelt Skogstad (boblebukse og -jakke), og ha Trolldressen i reserve om den framleis passar. Kjem ikkje til å kjøpe Troll igjen, i alle fall ikkje den same varianten.

Skrevet

Her blir det Reimadress og -lue fra i fjor (som takk og pris passer fortsatt). Så tenkte vi å kjøpe Sorel Super Trooper sko. På vottefronten blir det tova hjemmestrikka i ull + noen arva Reimavotter (syns de hjemmestrikka fungerer best til småunger, da de er mer gripevennlige). Og så bruker hun min fleecebuff i halsen. Vi bruker helst to lag ull under ytterklærne (mellomlaget er hjemmestrikka).

Bor på et snørikt og kaldt sted, og her syns jeg reimadressen får full scor, men hadde vi bodd på et mildere sted med mye slaps, tror jeg vi hadde valgt annerledes. På mildere og våte dager, drar de regnbuksa utenpå dressen i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...