Gå til innhold

Dansk alternativ mot sykdom - naturlig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oh..yeah..nå er jeg overbevist om at vaksiner er kjempebra ;)

Eller NOT... Det som er trist, er jo faktisk at de som er skeptiske kun blir hørt i kontoversielle medier som for eks. nyhetsspeilet.. For det må være utrolig vanskelig å være uenig i noe som det regjerer konsensus om innenfor medisinmiljøet.... Og innenfor noe som det ligger så mye penger, og maktbegjær i.. Dr. John Virapen har mottatt mange drapstrulser, og blitt bedt om å tie, i forkant av boken han har skrevet... All ære til mennesker som han som velger å snu, fordi han vet det er det som er moralsk riktig!!

Dersom du anser Nyhetsspeilet som en kilde til noe som helst seriøst bør du sjekke hodet ditt. Folk som driver med eventyr rundt chemtrails, Holocaust-benektelse, HAARP-tankekontroll, 9/11-konspirasjonsteorier, kreftbehandling ved aprikoskjerner, sølvvannets fortreffelighet, alt mulig annet galskap og altså vaksinemotstand har funnet sin lekegrind der.

At det er enighet blant eksperter om at vaksiner er det riktige valget har å gjøre med at KUNNSKAPEN som man har kommet frem til ved FORSKNING er såpass entydige, og de er eksperter fordi de vet mye om temaet. At det skal være en slags konspirasjon av en "maktelite" er så dumt at det knapt finnes ord for å beskrive det. At Dr. Virapen skal ha fått drapstrusler er ingen argument mot vaksiner. Det har Dr. Offit også fått, uten at det alene betyr at han har rett. Han har rett fordi bevisene støtter det.

At du snakker om "moralsk riktig" er et hån mot kunnskapen menneskeheten har erhvervet seg over lang tid og du burde skamme deg i lyset av at du forfekter gjenoppstandelsen av nesten utryddede sykdommer som har en høy kvote av alvorlige komplikasjoner.

Annonse

Jeg tror ikke på 1/3 del av alt det som står på nyhetsspeilet... Synes det er mye vas der. Men, jeg leser VG og andre "sladreaviser" også og tror ikke på alt som står der heller... Morgenbladet er den avisen jeg liker best, men tror ikke på alt jeg leser der heller...Jeg har heldigvis blitt utdelt evnen til å tenke selv, og ha mine egne meninger... Er ikke nødt til å ha en haug med forskning som skal fortelle meg hvilke valg jeg skal ta i livet... Men, jeg synes det er veldig merkelig at du som mener du har SANNHETEN i hånden, opptrer på sånn en agressiv nedlatende måte som du gjør. Du bruker kvalme hersketekniker som ikke akkurat forsterker saken din,... Men, hvis du får det bedre av å håne andre mennesker så er jo det bra... Ja, i alle fall for deg!

mother who cares, skriver:

Jeg har heldigvis blitt utdelt evnen til å tenke selv, og ha mine egne meninger...

Vitenskap og forskning, baserer seg ikke , på hva hver enkelt måtte tenke , og langt mindre mene.

Derfor, blir motdebatanter agressiv nedlatende , mot dere.

Dere provoserer med deres oppfatning av verden. Ikke bare sprer du det du måtte mene, som hele tiden gjennomsyres av faktafeil. Du anbefaler og andre til å følge dine meninger og dine tanker. Som er helt totalt tatt ut av mangel på vitensakpelige dokumentasjoner. Ikke fra en enkelts mening, men fra forskere og vitenskapsmenn, nobelprisvinnere osv, verden over, som er eksperter innen vaksinering.

Du oppfordrer andre til å unnlate å vaksiner. Det kan føre til store skader for den enkelte, og noen vil dø.

Du burde ikke ha rett til å holde på slik. Om du da ikke påtar deg konsekvensene av dine anbefalinger.

Det tror jeg aldri en som deg ville påta seg. Du er for feig til det.

Men det er OSS andre som tror på vitenskapelige metoder, sin plikt , til å fortelle deg om at du lyver. Det er når du heller ikke skjønner det, vi er i vår fulle rett , til å bruke de ord som du føler er agressive.

Selv om vi vet det ikke nytter. Antivaksinasjon er blitt en egen religion for dere. Noe dere tror fullt og fast på, enda dine faktafeil ikke kan dokumenteres.

Jeg oppfordrer andre til å tenke selv, og ta valg ut i fra det de føler og mener er riktig. Og man er alttid ansvarlig for egne valg. Jeg kan ikke ta ansvar for det andre velger, nei. Jeg kan kun ta ansvar for mine egne valg. Er jo litt beærende at du tror at mine meninger har invirkning på andre, men, kan desverre ikke ta æren eller ansvaret for andres valg. "There is a great power within you, YOU are that Power" ;)

Så du innrømmer rett og slett at du ikke er i stand til å tenke selv!? Dine krasse kommentarer gjør fortsatt ikke at alt du sier er riktig. Godt for deg at du tror på alt det "vitenskapen" serverer deg, og at du velger å leve livet ditt deretter. Men det VELGER altså ikke jeg!

"Vitenskapen"? Du er meg en fin en. Du nyter sannsynligvis svært godt av det du kaller "vitenkskap" hver eneste dag. Du sitter på nettet. Du bruker en PC. Du ringer med mobilen. Du har kanskje GPS? Du har røykvarsler. Kanskje induksjonsovn? Og airbager. En sikker bil. Og du er sannsynligvis både koppe- og poliofri. Jeg tipper du ikke er særlig godt kjent med teknologien bak noen av delene, men det er altså forskning som ligger bak hver eneste lille ting. Vitenskap og forskning, prøving og feiling, utvikling og testing. Man "velger" ikke å tro på vitenskap. Dersom du vet hva forskning er, så vet du at det kan man bruke, og det handler nettopp ikke om TRO, men om VITEN. Forskning er nemlig erfaring satt i system, det er mange systematiske erfaringer satt sammen til én konklusjon - slik at du slipper å prøve absolutt alt på nytt hver gang du trenger det. Og du trenger ikke finne opp hjulet hver gang du skal ta bilen eller bussen. Du kan bruke det andre har gjort før deg.

Nøyaktig slik er det med vaksiner også.

Tuller du!? Føler du virkelig at du kan trekke en slik slutning ut fra det jeg skrev!? Jeg tror på mye av det vitenkapen serverer meg, og selvsagt nyter jeg godt av noe av det "vitenskapen" har servert meg. Jeg er veldig klar over at det ligger mye forskning bak det meste, men det er ikke det samme som at jeg BRUKER alt som er oppfunnet. Synes uansett at det ikke er mulig sammenkble dette med vaksiner og vaksineindustrien... Ja, det kan sammenlignes på noen variabler, men ikke på de som er mest relevante. På fr eksempel; om de fungerer slik de skal, og om meningen virkelig er at mennesker skal bli friske. (Jeg tror forøvrig ikke på at vaksiner er laget for å drepe mennesker, tror det har ligget en bra tanke bak i utganspunktet, som har forvitret når dollartegnene begynnte å dukke opp!)

Jeg tror ikke på en eksakt vitenskap, man kan aldri vite absolutt alt om et fenomen, det er altfor komplekst til å finne en perfekt sannhet, og dessuten tror jeg det er veldig mulig å manipulere vitenskap. Den er utført av mennesker med forutintatte meninger og holdninger som vil påvirke det de forsker på uansett hva det skulle være, og om det er for eller i mot noe. Ofte finner man det man føler støtter opp om det man vil at skal være sant! Det gjelder forskere like mye som meg som menneske. Og i et forskermiljø der det hersker konsensus om noe, er det allerede en stor forventing til hva forskningen skal innehelode at det er naturlig å styre det den veien.. For å bevise at det man var helt sikker på, var riktig i utganspunktet.

Med argumenter som etablert forskning, godt lent mot den allment aksepterte "sannheten" om sykdommer skal vi lempes mot vaksinesprøytene. Sannheten holder ikke mål. Forskning på vaksiner er ikke god nok. Dessverre.

Blir vi foreldre (bevisst eller ubevisst fra helsefaglig hold) manipulerte og styrte til handling? Å ja da. Her er litt om akkurat det:

http://www.thinktwice.com/ploys.htm

Annonse

Mother etc: Eh, ja - når du setter det å "tenke selv" opp mot "vitenskap" - og i tillegg setter "vitenskap" i hermetegn - da virker det ikke som om du skjønner hva hverken å tenke selv eller vitenskap er.

Jeg er selvsagt enig i at man kan manipulere forskning, og at forskning gjort av dem som tjener mest på den kan være uheldig. Derfor er det viktig både at det finnes forskning gjort uavhengig av produsenter, men også at det gjøres mye forskjellig forskning på samme tema. Og nettopp slik er det for vaksiner. Det finnes mye uavhengig forskning, og det finnes MYE forskning. Og i all hovedsak viser denne forskningen at vaksiner er svært trygt. Med svært trygt mener jeg at eventuelle bivirkninger ved vaksiner er sjeldnere og mindre alvorlige i sum enn komplikasjoner som kan følge av sykdommene det vaksineres mot.

Når det finnes et konsensus, som du sier, vedrørende vaksiner, så kunne dere jo eventuelt se på muligheten for at dette konsensuset - hos fagfolk og forskere over hele verden - faktisk skyldes av vaksiner både er effektive og trygge.

Mamma-x-3: Åja, her bruker vi saklige argumenter, ser jeg. Jeg siterer: "Medical health authorities, including doctors, nurses, and other members of the allopathic fraternity, employ a number of strategies designed to elicit parental submission to vaccine guidelines. Currently, parents are expected to grant authorities permission to toxify their children's pure and sacred little bodies with more than 30 blends of rare germs, bacteria, and other foul substances -- all before they enter school!" For er saklig språk! Slemme, slemme helsepersonell som putter GIFT inn i de vidunderlige små. Fint også med en masse påstander, dårlig retorikk og faktaforvrengning - igjen uten med EN ENESTE referanse til en studie, til noe som ligner forskning. Hvorfor er jeg ikke overrasket?

Satte vitenskapen i hermetegn, fordi jeg ikke syntes du kunne sammenligne den vitenskapen som har oppfunnet hjulet, og datamaskinen,med vitenskapen som har kommet frem til at vaksiner er bra.

Ha en fantastisk fin dag, med gode tanker som du forhåpentligvis klarer å tenke selv, eller du må kansje ha vitenskapens konsensus i ryggen for å ha en god dag også ;)

Linken er vel ett greit eksempel på hvor useriøs antivaksine aktivister EGENTLIG er. Illustrasjoner fra lukket avdeling, paranoid vrøvl om sammenhengen mellom autisme og vaksiner(jeg tror knapt noe er mer motbevist enn den påståtte autismevaksine linken) og påstander om at det er veldokumentert at thimoersal er skadelig.(det er det faktisk slett ikke, tvert imot)

Den dagen dere kan legge fra dere tvangstrøyene og fremstå som nogenlunde normale mennesker med evne til kritisk tanke, blir dere kanskje tatt seriøst. Eller vent, da vil dere jo også gi opp de paranoide vrangforestillingene dere har om vaksiner.

Det kan virke som om mamma-x-3 har rekruttert i tomsingkretsene sine. Jeg har sjelden hørt noe dummere enn "jeg synes atte vaksiner er bygget på annen vitenskap enn andre ting". Og krig og fred og sånn. Og skjønnhet kommer innenfra.

Mother etc: nei, det gjorde du såvisst ikke. Du satte vitenskap i hermetegn før jeg i det hele tatt hadde svart deg. Sjekk selv, innlegg skrevet av deg 23:17 11.09.2010.

Det funker sikkert bra for din indre logikk å avslutte med at jeg trenger faglig konsensus i alle deler av livet; det faller på sin egen urimelighet og gjør ikke akkurat at du framstår som MER troverdig, for å si det sånn.

Anonym og EJ09: :-)

Da jeg brukte det tidligere var det fordi jeg setter spørsmåltegn ved vitenskapen angående effekten av vaksiner ;)

Og,ja.jeg vet det var en teit kommentar :) men, ostepop et eller anna og EJ09, dere bruker stygge hersketeknikker og nedlatende holdninger overfor oss som er skeptiske til vaksiner og vaksineindustrien. Dere prøver å fremstille oss som dumme, fordi vi stopper opp og tenker selv, og sett spm.tegn ved forskningen og dens motiver. Jeg vil jo heller mene at de som bækte (slik som sauene gjør) og følger flokken, og tror på alle "sannhetene" som kan DOKUMENTERES via forskning, kan kalles mindre intelligente.. MEN, jeg gjør det ikke ;)

Min "hersketeknikk" er å vise at jeg ikke blir provosert av ders trangsynte meninger og holdninger. Men, tipper dere blir temmelig provosert av mine "naive", "dumme" og positive kommentarer!?

Sender dere negative mennesker masse lys og kjærlighet, med et håp og ønske om en bedre verden for flere ;))

Det finnes jo ikke en enkelt vitenskap- Vitenskapen er jo temmelig kompleks og alotomfattende. Du kan ikke sammenligne all vitenskap med all annen. Mener du at man kan det!? Og jeg setter ikke spørsmålstegn ved selve utviklingen av vaksinen. Men, ved forskningen på virkninger av den... Det er ikke to sider av samme sak!

Peace out ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...