Gå til innhold

Dansk alternativ mot sykdom - naturlig

Anbefalte innlegg

Imens ostepop, blix, EJ09 og bekymrede anonyme ivrig og klokketro forsvarer vaksineindustrien, popper stadig ny og interessant viten opp i fanget på oss.

Her er en interessant dansk side om naturlig helseforebygging. Jeg flagger spesielt D-vitamin. Det finnes mange gode altenativer til vaksiner for dem som gidder å lete :-)

http://iom.dk/da/video/index.php

Fortsetter under...

At du påstår at noen her forsvarer "vaksineindustrien" forteller ganske mye om DIN direkte dumme tilnærming til temaet. Du er ikke istand til å forstå argumenter, dokumentasjon, forskning, og selv norsk sliter du med, noe du med denne idiotiske formuleringen nok en gang beviser.

Ingen har med ett ord forsvart noe industri. Det jeg (og også blix og ostepop) har klokketro på er KUNNSKAP. Og denne kunnskapen forteller om en tydelig konklusjon: Vaksinér dine barn. Det beskytter dem og barna som av forskjellige årsaker ikke kan vaksineres for sykdommer som har langt større sannsynlighet for alvorlige komplikasjoner enn bivirkningene vaksinene kan ha. Dette er grunnen for at ALLE land vi liker å sammenligne oss med har kommet frem til den samme anbefalingen vedr. vaksiner.

EJ sa

"Det jeg (og også blix og ostepop) har klokketro på er KUNNSKAP. Og denne kunnskapen forteller om en tydelig konklusjon: Vaksinér dine barn. Det beskytter dem og barna som av forskjellige årsaker ikke kan vaksineres for sykdommer som har langt større sannsynlighet for alvorlige komplikasjoner enn bivirkningene vaksinene kan ha."

Dette indikerer mer enn noe annet hvordan markedsføringsbusjettene til vaksineprodusentene har virket på deg EJ.

Jeg venter fortsatt spent på bevis for at vaksinering er et hensiktsmessig valg.

Det har du da virkelig fått mange ganger, helseinterressert, men du har åpenbart et eller annet slags Filter For Forskning som ikke er penetrerbart. At du liker å høre på anektdoter om urter som virker mot polio, men ikke tar til deg resultater av store, uavhengige meta-analyser, sier igrunn litt om hva slags absurd forhold du har til viten.

Mønsteret er tydelig: Du ber om dokumentasjon for et eller annet og får det. Deretter ser du ubegrunnet bort fra den og påstår noe nytt helt vilt. Når du blir satt fast på det ber du om dokumentasjon og får det. Dernest velger du ubegrunnet å se bort også fra den og igjen påstå noe nytt (eller helst noe du har påstått og fått motbevist før). Hvorfor ber du egentlig om dokumentasjon hele tiden når du fullstendig (unnskyld uttrykket) driter i forskning, vitenskap og kunnskap?

Interessante personbetrakninger.

Det morsomme er jo å se at det fortsatt ikke er forelagt en eneste studie som viser at vaksinering er hensiktsmessig, dvs en studie som feks sammenligner vaksinerte vs helt uvaksinertes helse.

Annonse

Selvsagt, EJ09!

Greifswald-studien sammenligner spedbarn som får alle tre-månedersvaksinene (ja, alle!) med spedbarn som ikke får dem. Denne studien er randomisert, kontrollert og alt hjertet begjærer. Konklusjon?

"Our study revealed that children who received vaccination against diphtheria, pertussis, tetanus, HiB and poliomyelitis simultaneously within the third month of life do not exhibit enhanced frequencies of infectious disease-associated symptoms. In contrary, the frequencies of infection-associated symptoms were found to be significantly reduced"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11023764

I denne studien sammenligner man vaksinerte med HELT uvaksinerte. Jada! Og konklusjonen?

"Our data suggest that currently recommended routine vaccinations are not a risk factor for asthma or eczema."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1448377/

Denne studien, riktignok fra Guinea-Bissau, sammenligner vaksinerte med HELT uvaksinerte, og viser at: "Mortality was lower in the group vaccinated with any vaccine compared with those not vaccinated". Altså: færre vaksinerte døde enn uvaksinerte.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC27544/?tool=pubmed

Ja, også her da. Ingen økt risiko for krybbedød ved vaksinering ifølge vaksineprogrammet, men en svak tendens til det motsatte.

http://adc.bmj.com/content/73/6/498.full.pdf

Men disse studiene er kanskje designet for å feile, eller?

Ayeron.

Ta deg en tur til land sør for Sahara og sjekk der . Der er det lite vaksinering. Sjekk helsa deres og hvor lenge dem lever:) Tallet blir noe redusert, pga barnedødeligheten, fordi de ikke vaksineres.

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1506357

Tenk deg tilbake til 1910. Vet du at forventet levealder til en gutt som ble født i 1910 var på 58 år ? Visste du det ?

Den har heldigvis øket betraktelig. Pga vaksiner, økt levestandar osv.

Når man lever lenger, vil de fleste utvikle "livsstilsykdommer!, enten det er selvfoskyldt elle ikke. Dette er ikke vaksinenes "skyld". De har hjulpet en til å vokse opp og faktisk blitt så gamle som vi er i dag.

Nå skal ikke jeg flytte til Sahara med det første, hadde jeg bodd der, måtte jeg såklart ta de forbehold som er der... Jeg tenker i norske forhold. Jeg lurer bare på om disse livsstilsykdommene kommer lettere til ved evt svakere naturlig immunforsvar, og alt det som blir "proppet" i en 3 mnd gammel baby... Jeg sier ikke noe bastant her, bare stiller noen spørsmål... Jeg sier heller ikke at livsstilssykdommene er vaksinenes skyld alene, men kan det har medvirkning for kroppens måte å takle påkjenninger senere?

Jeg har heller ikke bare som mål å bli gammel, men være frisk og sterk med god livskvalitet.. finnes det forskning rundt dette, om vaksinerte vs uvaksinerte? Norske forhold eller lignende vel og merke....

Å. Så du ville ta forbehold om du bodde i Sahara eller lenger sør. Hvilke da?

Det er ingenting som tyder på at vi har ett redusert immunforsvar her i landet.

Tvert imot. Nei sier ikke at det skyldes vaksiner alene, men det er vel egentlig det du mener.

Eller kan du si det mer direkte. Du virker så svevende.

Det finnes forskning på at vaksinerte ikke blir utsatt for virus, og barnesykdommer, som gjør at de får en bedre livskvalitet. Slik som polio, hjerneskade etter meslinger, kreft av HPV osv. Dette skader og forringer livskvaliteten til folk. Ikke bare norske forhold vel og merke. Dette er internasjonalt.

Annonse

Synes det er skremmende hvor agressive mennesker som forsvarer vaksiner er i debatter. Hvorfor det!? Jeg mener....jeg respekterer at dere har deres meninger, og har ikke noe behov for å presse mine meninger over hodet på dere... Men, det er da ikke det samme som at vi som ikke er enige skal holde kjeft. Vi har da ytringsfrihet vi også... Og det blir i debatten dradd fram at vaksiner kunne reddet liv sør for Sahara..ehm..ja, det mener de. MEN, jeg har en bachelor i utviklingstudiet, og kan fortelle at det VIKTIGSTE for å fremme utvikling og utrydde sykdom i fattige land er RENT VANN!!!!! Bedre hygiene, og bedre ernæring... OG det er mest sannsynlig disse faktorene som har gjort at vi i dag nesten har utryddet sykdommene som finnes i vaksinasjonsprogrammet... Dette er vanskelig å bevise da denne utviklingen har skjedd på samme tid som utviklingen og testingen av vaksiner har funnet sted.. Men, det vil også si at det er like vanskelig å finne bevis som tilsier at det er vaksinene som ene og alene har "æren" for dette.

OG det er ingen hemmelighet at innenfor medisinindustrien er det først og fremst snakk om penger, og først senere på listen er det sakk om å kurere. Det blir ikke laget medisiner i dag som skal kurere, det er kun for å fjerne symptomer. Vaksinasjonprogrammene som de fleste nasjoner blindt har eksportert ut til sine innbyggere er det noen som tjener masse penger på... Det er helt greit at "dere" har bestemt dere for at det er riktig å følge vaksinasjonsprogrammet, men det burde da være helt greit at vi som ikke gjør det velger å la være!? Det er lov å være kritisk og danne sine egne meninger, og ta egne valg... Det gjelder begge veier...

Kunnskapsrik: det er selvsagt helt i orden å være kritisk til vaksiner, og det er bra å stille spørsmål ved etablert praksis. MEN du må gjøre det på et skikkelig grunnlag. Dersom du kan vise til studier som visere at vaksiner ikke virker eller har for mange eller for alvorlige bivirkninger, ja - da hører jeg på deg. Så lenge argumentasjonen din derimot består av en lang rekke udokumenterte påstander om hvor fæl legemiddelindustrien er eller at tradisjonell medisin utelukkende behandler symptomer (hvilke symptomer mener du for eksempel antibiotika er ment for å behandle??), ja, da er kritikken din ikke særlig tungtveiende.

http://www.matoghelse.no/helse/2006/11/20/mmr-vaksinen---mistenkt-for-aa-gi-autisme.aspx

http://www.varsleren.com/vaksinersyk.htm

http://www.know-vaccines.org/autism.html

http://www.whale.to/vaccine/vaccine_autism_proven.html

http://www.godhelse.info/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=7

Dette er bare litt av det man kan finne som taler for å være i mot vaksiner.....Som sagt, man kan finne forskning og informasjon om det man vil ha som sannhet.... At the end of the day, må man finne ut hva man selv mener er riktig for seg selv og sine barn. Jeg hadde meslinger og kusma da jeg var liten, og overlevde det, UTEN problem. Dette var før vaksinene ble innført... Etter at jeg fikk de første vaksinene begynnte jeg å få annfall, som INGEN kunne finne ut av, hvorfor oppstod. Det lignet på epilepsi men det var ikke det... Barnelegen min anbefalte mamma å ikke gi meg flere vaksiner, da han allerede da, mente at det kunne være en link der. I dag har jeg både en ADHD diagnose og en bipolar diagnsoe.. I tillegg til at jeg har store problemer med mage og tarm..Og jeg tror selv at det er dette som har utløst dette. Men, det vil jeg aldri finne ut av.. MEN, derfor vil jeg beskytte mine barn mot det samme. DET er mitt valg, og jeg gjør det fordi jeg mener at det er best for dem..

Denne tilnærmingen er det motsatte av "kunnskapsrik". Det er nemlig slett ikke slik at kunnskap er et slags demokrati der alle meninger veier like tungt. Kunnskap er ikke en mening (=engl. opinion), men det man faktisk kan observere og konkludere ut i fra. Du påstår at dersom man leter lenge nok kan man finne det man vil, og det er sikkert riktig for konspirasjonsteoretikerne (spesielt psykopatene i whale.to) du linker til, men det stemmer ikke for vitenskapens verden, og din påstand vitner om en diger porsjon kunnskapsforakt, helt på tvers av hva du kaller deg selv. Av denne grunnen finnes det i den reelle verden blant eksperter ingen debatt om man bør vaksinere eller ikke, da kunnskapen bak det hele er såpass tydelig at man rasjonelt betraktet kun KAN komme frem til ETT resultat. Og det ikke å la være å vaksinere.

Grunnen til at jeg kaller meg for kunnskapsrik, er fordi jeg har sjekket både for og i mot før jeg tok mitt eget standpunkt ;))

Og kjære deg, det er ikke sånn at forskning er entydig.. Man kan komme fram til mange ulike resultater til og med i en og samme studie.. det kommer helt ann på hvilke variabler man legger til grunn, og vil vektlegge mest... Ofte er forskere betalt av de som vil vise til et bestemt resultat; og det sier seg selv at studien dermed vil helle mot å bevise det de er leid inn for å forske på :)) .Man vet aldri alt om alt.. DET er desverre ikke mulig!

Disse linkene dine er jo stort sett gammelt matriale og dette er da forlengst tilbakevist gjennom forskning.

Autisme- vaksine linken er avvist tom av amerikansk rettsvesen, og denne linken var jo uansett bygget på resultatene av forskerjukset til Wakefield, så man kan knapt bevise sterkere att autisme og vaksine savner sammenheng.

Det er litt dårlig å ikke følge bedre med i nyhetene med ett pretensiøst brukernavn som kunnskapsrik

He-he...jeg vet at det er masse nytt om vaksiner...viser bare til at det ikke er noe nytt å være kritisk... Jeg leste MASSE om det når jeg skulle ta standpunkt til svineinfluensavaksinen...og har ikke lagret alt jeg fant... Men, da var alt dette nytt for meg...Hvorfor tror du at for eksempel Wakefield ofrer jobb og alt i livet sitt for å påvise at det finnes en connection!? Tror du han synes det er gøy!? Han gjør det jo selvfølgelig fordi han VET at han har en god sak.. Men, han kjemper mot mange maktfaktorer.. Og selvfølgelig bruker de mye penger og ressurser på å "bevise" at det ikke er farlig med vaksiner.. Fordi det ville blitt veldig mye dyrere hvis de måtte betale alle de familiene som mener at vaksinenen har ødelagt barna deres. Skjønner heller ikke hvorfor all forskning er så mye mer sant, enn mødres egne historier om bivirkninger av vaksinene... Anbefaler deg å lese boken til Dr. John Virapen; "side effects death"... DER kan du lese om legemiddelindustriens maktstyring, kynisme og om at "money talks", av en insider.

Synes synd på deg jeg, som har så stort behov for å kritisere andre, og deres meninger...Pass på så ikke du får magesår, og kreftsykdommer av alle de negative tankene dine ;))) Ha en fortsatt fin aften ;)

"Grunnen til at jeg kaller meg for kunnskapsrik, er fordi jeg har sjekket både for og i mot før jeg tok mitt eget standpunkt."

Det kan du ikke ha gjort med spesielt godt utviklet kritisk sans når du linker til konspirasjonsteoretikere.

"Og kjære deg, det er ikke sånn at forskning er entydig."

Når det gjelder barnevaksniasjonsprogrammet står det man vet på et solid fundament av kunnskap gjennom forskning gjennom mange tiår.

"Man kan komme fram til mange ulike resultater til og med i en og samme studie.. det kommer helt ann på hvilke variabler man legger til grunn, og vil vektlegge mest."

Relevant eksempel, takk.

"Ofte er forskere betalt av de som vil vise til et bestemt resultat; og det sier seg selv at studien dermed vil helle mot å bevise det de er leid inn for å forske på."

Sånn som Wakefield og hans angivelige MMR-autismesammenheng, mener du? Utover det skal man være spesielt kritisk til farmaprodusentenes forskning, enig med deg i det, men det er ikke et generelt grunnlag for å avvise forskning bare fordi den ikke passer inn med det du har bestemt deg for.

"Man vet aldri alt om alt.. DET er desverre ikke mulig!"

Knallbra, helt enig! Nettopp derfor er det viktig å legge sterkest vekt på den som dokumenterer sin forskning, og seriøs forskning offentliggjør sine metoder. God forskning slår dårlig forskning, og enhver dokumentasjon slår hvilken som helst anekdote og andre ubegrunnede påstander. Og nettopp den gode forskningen viser at barn bør vaksineres i tråd med vaksinasjonsprogrammet.

kunnskapsrik: "Pass på så ikke du får magesår, og kreftsykdommer av

alle de negative tankene dine"

Kunnskapsløs vrøvl. Magesår er som oftest en bakterieinfekson (som man riktignok tror trives bedre med stress), og at kreft forårsakes av negative tanker er en kvakksalverteori laget av folk som vil selge deg slangeolje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...