Gå til innhold

Lekker fostervann, eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg våknet flere ganger om natta/morgenen og oppdaget at jeg er våt mellom beina. Ikke plaskvåt, det er ikke store mengdene. Det er mer "vanndig" enn utflod, men det er ikke urin, og derfor tror jeg at det kan være fostervann. Er det noen andre som opplever det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svettekjertlene er mer aktiv i svangerskapet, så kan det være at det rett og slett er svette? Det har hvertfall jeg tenkt når jeg har våknet og alt har føltes vått..For det har definitivt ikke vært hverken urin eller utflod her..

Vet ikke hvor vanlig det er å "lekke" fostervann egentlig.. Er det noe lukt? Farge?

Skrevet

Har ikke peiling. Det er liksom ikke svette, sånn som når du er klam/våt mellom lårene andre ganger. Det er derfor jeg lurer på om det kan være fostervann.... Det er visst uansett ikke farlig, da fostervannet fornyer seg hver 3. time.

Skrevet

Hei!

Bare ring sykehuset og forklar at du lurer. De sjekker det enkelt for deg. Er imidlertid sjeldent at man gjør det. Man skal ikke lekke fostervann, skal mye til at det blir for lite fostervann, for det produseres hele tiden nytt, man pga. infeksjonsfare hvis det ikke er "tett" inn til livmoren.

Jeg mistenkte at jeg lekket fostervann, det viste seg å stemme, og da satte de i gang fødselen (1 uke før termin, forrige svangerskap). Veldig udramatisk, og var ikke noen infeksjoner. Helst skal man sette i gang hvis man har lekket i et døgn eller noe (avhenger sikkert hvor langt man er kommet i svangerskapet). Jeg hadde nok lekket en ukes tid.

Lykke til! :-)

Skrevet

Dette opplevde jeg også i går... Tenkte at jeg sikkert må ha svettet noe enormt, men nå ble jeg usikker. Hvordan sjekker de om det er fostervann?

Skrevet

Hei! Jeg var på sjekk selv for dette for noen uker siden, da det rett å slett var vann som silte ut mellom bena. Dette viste seg i være svæææært tynt flytende utflod, i store mengder. Fremdeles plaget med dette, men det var hvertfall ikke fostervann. Jordmor forklarte meg at det var ganske vanlig og at det var mange som trodde de lakk og kom inn med dette :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har det sånn, og var og sjekket, og hos MEG er det bare vannig utflod!

Skrevet

Jeg mistenkte dette også, tok det opp med jordmor og hun sa at jeg skulle ta på et bind, et tykt bind. Gå med det en stund , hvis væsken lå oppå bindet var det bare utflod , hvis bindet var tungt og væsken trukket ned i bindet kunne det være fostervann eller urin. Fostervann lukter søtt sa hun og urin lukter som urin :)

Hvis bindet var tungt av væske skulle jeg ring føden og snakke med dem.

Det var kun utflod her i gården, men når vi nærmer oss fødsel får vi økt utflod så det visstnok helt vanlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...