Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Mener å ha hørt at det danner giftstoffer i melken?? Hvor kraftig slanking snakker vi om da?? Noen som vet?
Sweet Amber Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Det er vanskelig å si noe nøyaktig, derfor blir man stort sett rådet til å spise sunt, til du er mett og ikke gå på harde kurer. (og unngå slankemedisiner og detoxkurer, for babyen skal jo ikke slankes) Men amming i seg selv krever rundt 500 kalorier i døgnet ekstra og det er ganske mye. Det er jo vanskelig å ikke gå ned noe mens man ammer:) Og noe miljøgifter vil barnet få i seg uansett fordi vi omgir oss med så mye forskjellige rare stoffer. (det som skjer er visstnok at miljøgifter du har fått i deg via maten lagres i fettet ditt og frigis når fettet forbrukes. Det er slik giftstoffene havner der. Hvilke giftstoffer og om de i det hele tatt påvirker barnet er også veldig vanskelig å si noe om)
arachnia Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Nei, det er ikke farlig. Men som hun sier over meg, hold deg unna heftige kurer. Om du spiser sunt, vil du gå ned mye i ammeperioden (sett at du har noe ekstra å ta av). Spis proteinrik og kalorifattig mat og drikk MASSE vann (minst 3-4 liter om dagen). Jeg går selv på Easy Life, og kiloene raser av meg. Men jeg ammer til gjengjeld ikke... Et tips kan være å se på mattipsene til slike kurer. Altså å ikke gå på pulverdiettene, men å følge kostholdsomleggingen som disse kurene anbefaler etter endt kur...
MissVaiper Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Bare et tips sånn at man vet hva man kan forvente. http://www.nrk.no/helse_forbruk_og_livsstil/1.7275377
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Kommer an på hva du mener med slanking. Er det endring fra et usunt kosthold til et sunnere kosthold , så skal det ikke være farlig. Det er ikke farlig å være sunn. Men er det snakk om dietter, hvor man putter i i seg diverse slankeprodukter så er nok det beste å vente med til man er ferdig med amming.
3 er nok! Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 jeg slanket meg litt i samråd med helsestasjonen da jeg ammet. kuttet ned på karbohydratene, men fikk likevel i meg litt da. helsestasjonen sa det var greit. jeg mistet en del melk, men jeg hadde forferdelig mye melk fra før av, så for min del var det greit, men dersom jeg ikke hadde hatt så mye melk fra før av så tror jeg at jeg ikke ville hatt nok til babyen. fordi jeg hadde så mye melk ble jeg også faktisk anbefalt å slanke meg for å miste litt da melkemengden var et stort problem for både meg og babyen. (var ikke spes overvektig, fikk bare ikke av meg babykiloene) i og med at jeg fikk det rådet antar jeg at det er en vanlig bivirkning å miste melka når man slanker seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå