Gå til innhold

Baby - 2,5 mnd, forkjølet, vil ikke ha pupp

Anbefalte innlegg

Jeg er litt i vill usikker på hva jeg mø /bør gjøre med dette? Mulig er jeg bare godt vant?

Han har til nå stort sett vært flink til å spise.

I natt hoppet han over måltidet (spiser alltid en gang om natta), og han ville heller ikke ha i morges (ikke spist siden kl. 21.30 i går). Han bare vrir seg unna og gråter. Mulig fordi jeg var veldig brystsprengt og det var vanskelig å få tak og alt bare bøe galt?

Han er forkjølet og kjennes varm ut, men han har ikke feber. Litt tett i nesa, men det har ikke væt problem tidligere. Er bare trøtt.

Er det noe jeg kan / bør gjøre?

Fortsetter under...

Babyen trenger å kunne puste gjennom nesa for å spise

Måter å åpne tett nese på:

- kjøp nesesuger - det blir hyl og skrik, men det funker fortreffelig

- har hørt at noen dråper morsmelk i nesebor skal løse opp, men har ikke prøvd

- saltvannsnesespray kan man også bruke forsiktig så vidt jeg vet.

Er du brystsprengt, så kan det være lurt å pumpe ut litt først

Du kan også gi med teskje eller kopp (f.eks et medisinbeger eller noe annet bøyelig lite i plast som du kan lage "tut" på.

Lykke til og god bedring!

Tusen takk for svar. Jeg fikk etterhvert ut ganske mye snørr fra ett nesebor, så kan ha vært det i kombinasjon med "steinpupp" og lett irritabilitet i forbindelse med forkjølelse. Klarte ikke håndmelke heller, men fant til slutt en gammel pumpe som fungerte. Vi er nå nesten på tur igjen. Han har sovet masse og sover nå. Mulig han er litt slapp også. Håper alt er bra igjen i morgen. Skal få tak i sånn nesesuger. Fungerte ikke på forrige, men kan jo prøve igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...