bitthen Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 I dag har han sovet nesten hele dagen... Han våkner mellom kl. 06 og 08. Da kan han være opplagt og våken et par timer, kommer an på hvor tidlig han stod opp. Så vil han sove, får han sove i fanget, kan han sove i timesvis, samme om vi triller. Så våken kanskje 15 - 30 min, så sove, så våken 15-30 min, så sove osv. Så kommer kvelden, han kan være sur og grinete fordi han er TRØTT, i dag måtte jeg bare legge han kl 19 i stedet for 20, da han var trøtt. Sovna i senga si etter 10 minutter, og purker og sover nå. Noen dager er han mer våken, men jeg synes generelt sett at han sover veldig mye, kanskje opptil 18-20 timer i døgnet noen ganger!! Er ikke det ganske mye egentlig? Han er tross alt snart 3 mnd. Har ikke sjangs å prøve innføre noen rutiner på dagsovinga, for han blir drit sur om han er trøtt, og det gidder jeg ikke. Han får jo sove natta, så det er jo ikke noe problem slik sett.... Andre som har kosegriser som liker og sove mye??
Gjest JuniGull2010 Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Gutten vår er 12 uker til torsdag. De første ukene syns jeg at han ikke sov en dritt, nå sover han mye mer! Men jeg bare nyter det jeg! :-) Bare for litt over en uke siden hadde han mange sånne 30minutterslurer som din har, men vi begynte å jobbe med kveldsrutinene forrige mandag og nå ser det ut til å forandre seg. De siste dagene nå har han vært i seng kl 19.00 og sovet til ca 08.00 (med hyppige ammepauser). Han sover to formiddagslurer og da har han kort våkentid, før han derretter er våken et par timer og sovner kl 15.00 - 17.00. Da er han våken til 19.00 og sovner med engang jeg legger han. Nå håper jeg bare at dette varer....... Men de er jo i ferd med å finne rytmen sin nå. Mange sier at det skjer naturlig rundt 3 mnd alder. Helsesøsteren vår mener vi aldri skal "tulle" med lurene på dagtid. Hvis de sover lenge så la de sove.. Men legg han når han er trøtt om kvelden og så er det bare å håpe på at det blir mer rutine på dagslurene snart! :-)
prins2010&prinsesse2012 Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Sønnen min er nå over 6 mnd og gjør ikke noe annet enn å sove virker det som.. han sover fra 7 på kvelden til 8-9 på morningen, så er han våken ca 1.5 time for å deretter sove 2 timer, og sånn fortsetter det helt til vi legger han på kvelden.. Vi får bare nyte det så lenge det varer for "alle" sier jo at det snur engang =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå