Gå til innhold

Vugge? Eller alternativ til vugge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige gang hadde vi ikke bruk for vugge da vi bodde i en liten leilighet. Nå bor vi i hus og har mange trapper til soverommet, så da tenkte jeg det ville vært praktisk men vugge i stua. Men jeg synes alle vugger de selger nå er så veldig sukkersøte. Vi er glad i farger og retro, og har det ikke så sukkersøtt hjemme hos oss.

Hva skal dere ha i stua som sovested til babyen? Og har du eventuelt noe kult/fint og praktisk å anbefale meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i bitte liten leilighet denne gangen...og hadde vugge til de to andre...Orket ikke plassen den tok denne gangen så fant meg en vognbag som jeg sydde nytt trekk til, for å ha et sted å legge henne ned i stuen...

Har hund så ønsker ikke legge henne ned på leketeppe når jeg ikke er i samme rom

er mange mange retro vugger på finn.no

kan jo også finne en nøytal og male selv....

Skrevet

er hele tiden nye ting der...pluss kan jo finne masse på bruktmarked som kan males...det blir kjempe stilig

Skrevet

Jeg kommer til å bruke vognbagen om hun ikke ligger i sengen sin.

Orker ikke å ha en ekstra vugge stående.

Jeg lå i et gammelt trau når jeg var liten.

Mamma fant et som hun "restaurerte". Det ble dessverre ødelagt i en brann, hvis ikke hadde jeg selvsagt hatt det her.

Det er morsomt å se bilder av :)

Skrevet

Vi har kjøpt en purnatur hengevugge.

De brune der i jute er jo ganske røffe.

Er spent på å ta den i bruk. hadde ikke den til de to første, så vet ikke om den "fungerer" ;)

Skrevet

Heia.

VI har den samme utfordringen her. ...mange trapper opp til soverommet.. For å slippe å løpe opp og ned alle trappene ved den minste lyd under soving på dagen ville vi ha en soveplass i stuen. Jeg fant en gammel kurv på loftet (slik som de brukte til å legge barna før (sikkert lett å få tak i på finn.no også)) og kjøpte understell til vogge på babyshop Slependen (tror ikke det kostet mer enn 400kr). For å få den fargen jeg ville ha, har jeg puttet et fleecepledd (30kr på KID) i voggen som henger litt ut over kanten (det gjør det også enkelt å vaske, samt å bytte farge dersom ønskelig). Har fått mange komplimenter for vuggen. (og med gulvbeskyttende knotter på undersiden kan jeg lett dra voggen med meg rundt i 1.etg på parkettgulvet)

Lykke til med alt som kommer! :)

Skrevet

Vi bor også i hus med to etasjer, og trenger derfor en liten ekstra soveplass i tillegg til senga. Har fra før av en datter på 2 år, så ser for meg at det kan være greit å ha babyen i noe som enkelt kan bæres fra rom til rom, og planen var egentlig å kjøpe en vugge eller kurv.. Meen, disse er jo ganske så dyre, og i tillegg synes jeg at mange av vuggene er ganske brede/ store- og da faller litt av poenget bort etter min mening.. Babyer liker jo å ha det trangt, og når vuggene er såpass brede mister d litt av effekten synes jeg.

Derfor har vi valgt å "style" en gammel vognbag i stedet for; Basson kombibag, som vi arvet fra en bekjent- den er smal og fin, og med praktiske bærestropper på siden slik at den enkelt kan bæres opp og ned etasjene. Kjøpte et Simo-pyntetrekk til den, finnes i mange forskjellige farger og mønstre- men slike trekk kan man jo også sy selv- pluss ny madrass. Og den har blitt kjempefiin, er SÅ fornøyd=)

http://www.simo.no/SIMO08/SoftLine/Soft+Line+Bagkant/Simo+Bagkant+Kombi.htm?showCol=10678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...