VirreVirre Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Forrige gang hadde vi ikke bruk for vugge da vi bodde i en liten leilighet. Nå bor vi i hus og har mange trapper til soverommet, så da tenkte jeg det ville vært praktisk men vugge i stua. Men jeg synes alle vugger de selger nå er så veldig sukkersøte. Vi er glad i farger og retro, og har det ikke så sukkersøtt hjemme hos oss. Hva skal dere ha i stua som sovested til babyen? Og har du eventuelt noe kult/fint og praktisk å anbefale meg?
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Bor i bitte liten leilighet denne gangen...og hadde vugge til de to andre...Orket ikke plassen den tok denne gangen så fant meg en vognbag som jeg sydde nytt trekk til, for å ha et sted å legge henne ned i stuen... Har hund så ønsker ikke legge henne ned på leketeppe når jeg ikke er i samme rom er mange mange retro vugger på finn.no kan jo også finne en nøytal og male selv....
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 er hele tiden nye ting der...pluss kan jo finne masse på bruktmarked som kan males...det blir kjempe stilig
Ziz Skrevet 5. september 2010 #5 Skrevet 5. september 2010 Jeg kommer til å bruke vognbagen om hun ikke ligger i sengen sin. Orker ikke å ha en ekstra vugge stående. Jeg lå i et gammelt trau når jeg var liten. Mamma fant et som hun "restaurerte". Det ble dessverre ødelagt i en brann, hvis ikke hadde jeg selvsagt hatt det her. Det er morsomt å se bilder av
3 søte jenter♥ Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 Vi har kjøpt en purnatur hengevugge. De brune der i jute er jo ganske røffe. Er spent på å ta den i bruk. hadde ikke den til de to første, så vet ikke om den "fungerer"
blangn Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Heia. VI har den samme utfordringen her. ...mange trapper opp til soverommet.. For å slippe å løpe opp og ned alle trappene ved den minste lyd under soving på dagen ville vi ha en soveplass i stuen. Jeg fant en gammel kurv på loftet (slik som de brukte til å legge barna før (sikkert lett å få tak i på finn.no også)) og kjøpte understell til vogge på babyshop Slependen (tror ikke det kostet mer enn 400kr). For å få den fargen jeg ville ha, har jeg puttet et fleecepledd (30kr på KID) i voggen som henger litt ut over kanten (det gjør det også enkelt å vaske, samt å bytte farge dersom ønskelig). Har fått mange komplimenter for vuggen. (og med gulvbeskyttende knotter på undersiden kan jeg lett dra voggen med meg rundt i 1.etg på parkettgulvet) Lykke til med alt som kommer!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 Vi bor også i hus med to etasjer, og trenger derfor en liten ekstra soveplass i tillegg til senga. Har fra før av en datter på 2 år, så ser for meg at det kan være greit å ha babyen i noe som enkelt kan bæres fra rom til rom, og planen var egentlig å kjøpe en vugge eller kurv.. Meen, disse er jo ganske så dyre, og i tillegg synes jeg at mange av vuggene er ganske brede/ store- og da faller litt av poenget bort etter min mening.. Babyer liker jo å ha det trangt, og når vuggene er såpass brede mister d litt av effekten synes jeg. Derfor har vi valgt å "style" en gammel vognbag i stedet for; Basson kombibag, som vi arvet fra en bekjent- den er smal og fin, og med praktiske bærestropper på siden slik at den enkelt kan bæres opp og ned etasjene. Kjøpte et Simo-pyntetrekk til den, finnes i mange forskjellige farger og mønstre- men slike trekk kan man jo også sy selv- pluss ny madrass. Og den har blitt kjempefiin, er SÅ fornøyd=) http://www.simo.no/SIMO08/SoftLine/Soft+Line+Bagkant/Simo+Bagkant+Kombi.htm?showCol=10678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå