Gå til innhold

Noen fra Bergen som kan anbefale en hobby hvor man kan treffe nye mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flyttet mye rundt i livet, og ser nå at min vennekrets er ganske slunken. Jeg kjenner mange, men har få nære venner utenom familie. Vil ikke synes synd på meg selv, men ta tak i "problemet". Er i 30-årene:-)

Fortsetter under...

Skrevet

Bergensere er stort sett veldig lett å bli kjent med og byen har utrolig mange tilbud. Har du små barn er det mange arrangement på kulturhusene, festivaler osv. osv.(kommer ut egne info aviser som deles ut i barnehager ol.), ellers er d avhengig av hvor i byen du bor og hva du liker å gjøre. Du finner mye via kommunen sin nettside. Velkommen til Bergen!

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva dine intr er, men gjennom frivillig arbeid i Røde Kors hjelpekorps har jeg fått min største bekjentskapskrets.

jeg vet at i Bergen har de vært veldig aktive og mange er med der:)

Skrevet

Hvis du jobber er det kanskje muligheter via arbeidsplassen, er du hjemme med små barn er det kontaktskapende å delta i en barselgruppe.

Skrevet

Er selv i samme situasjon i Bergen.

Ta en kaffe/kakao/te/brus/vann/juice eller no en dag?

Annonse

Skrevet

Du kan melde deg på dansekurs, eller noe annet som interesserer deg (kakepynting, hva som helst)

Du kan skrive kontaktannonse (med nick under skravle, f.eks? De som er interessert kan jo sende deg en DM)

Du kan melde deg og evt barn inn i Barnas Turlag i Bergen og bli med på turer sammen med andre foreldre.

Du kan melde deg til FAU for barnehage/skole

Du kan jobbe som frivillig (Røde Kors, Kiwanis, leksehjelp, frivillighetssentralen, f.eks)

Du kan begynne å trene på et bedriftslag via jobben din, eller et annet lag du kommer over. Driver du med noe? Har drevet?

Du kan lære deg å klatre eller dykke.

Du kan gå på byen oftere

Hvis du er mye blandt folk men ikke opparbeider deg venner, så er du kanskje sjenert av deg? Eller er du reservert? Byr du på deg selv? Sleng ut sosialt "agn" til flere, noen vil nok bite på. Invitere noen mødre fra barnehagen til "dametreff" med vin f.eks. Eller invitere ungen deres til å bli med dere hjem etter barnehagen. Garantert å komme i prat med foreldrene da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...