Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Titter innom fra 2. trimester. Dere har helt sikkert kommet lenger i "kjøpeprosessen" :)

Tenker å kjøpe ringslynge til den lille kommer, for å ha noe enkelt å bruke til å bære babyen tett intill kroppen mens man gjør huslige ting. Tenker også at ringslynge vil bli greit å ha ved diskret amming utenfor hjemme, og at det er enkelt å ta med.

Noen som har tips om typer? Har blant annet sett på nettbutikk for storchenwiege og maya wrap (sistnevnte ser ikke ut til å kunne bestilles i norge lenger?). Men finner også billigere på f.eks. flust har de en i merket babytrold som jeg ikke har klart å finne omtale av. Hvor mye forskjeller er det egentlig på de ulike ringslyngene? De ser omtrent like ut, og er veldig ulike i pris... er den billige like bra eller er forskjellene større enn de ser ut på bildene?

Håper noen har gode råd å komme med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Close Baby Carrier vil jeg anbefale da=) Det er et "ferdigknyttet" sjal, som bare tres over hodet som en genser og strammes inn ved hjelp av to ringer! Suuperenkelt og kjapt, selv kløna meg tok det på to sekunder hehe!

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=306

Jeg har ikke prøvd den m baby enda, bare m dukke, men den virker utrolig bra og har også lest mye positivt om den på ulike forum. Har en Manduca bæresele fra før av (som er supergod til litt større babyer, fra ca 4 mnd og oppover), men ønsket et sjal i tillegg, som man kan bruke helt fra dag 1 uten problemer.

Men siden jeg er så klønete så fristet ikke meterlange stropper og mye knyting, og det må dessuten være raskt å ta på, sånn at jeg får brukt det her hjemme, når jeg skal være alene m begge to f.eks. (bare putte babyen kjapt oppi uten så mye styr liksom). Og det kan jeg med Close Baby Carrier´n, for det er jo så enkelt, juhu! Og deilig å bære med også, ihvertfall de første månedene, hvor babyen enda ikke veier så altfor mye=)

Instruksjonsvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4

Enklere blir det ikke hehe:D

Skrevet

Jeg selger ringslynger billig..kan bestilles i de fleste farger

Ringene er norsk produsert av vidunderbarn.no

Kun 350kr

Skrevet

Takk for tipset, denne ser jo genial ut :)

Eneste jeg tenkte på når jeg så den var hodeposisjonen- synes det så ut som stroppen ikke ga veldig mye støtte til babyens hode, tenker spesielt når babyen begynner å bli i den fasen hvor det skal bevege hodet selv men ikke helt klarer å løfte det. Om det blir værende trygt inne i sjalet? Hva tror du som har kjøpt denne og prøvd den med dukke?

Og ift beina- når hun plasserer ungen på magen så henger bare beina ned... når jeg har sett på liknende videoer for andre merker ser det ut som de putter beina inni sjalet. Er det mulig her eller går ikke det pga at det er formet som et kryss? Eller går det an med f.eks. tøystykket man knyter rundt?

Synes den så genial ut da ettersom den er enkel, slipper mye knyting osv, og kan brukes til både forovervendt, bakovervendt og i amme-posisjon! :)

Skrevet

denne å jo kjempe enkel ut... litt dyr.. men det er vel sån det er hvis en skal ha kvalitet...

hvis eg blir å kjøpe noe slikt blir det sikkert denne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...