Gå til innhold

Har jeg for lite melk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en skjønn liten gutt på 5 uker som så og si nesten aldri er fornøyd etter et måltid. Disse får han ofte også. Om kvelden er det værst. Han får begge puppene og fortsatt vil han ha mere.

Det kjennes ikke ut som om de "fyller" seg så veldig opp igjen heller om kvelden. Ammet han ca 18.30 og puppene er helt myke.

Er så uvant med en misfornøyd baby. Førstemann gråt nesten aldri. Skummelt og tro at alle babyer er lik:)

Om natta pleier det å gå greit. Da spiser han fra en og sovner...som regel.

Kan det være lurt å gi han litt mme når han virker ufornøyd ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, prøv å bare gi mm litt til... samme problemet her, nr 2 dette.. og klager en del etr amming på kveld... Hun er bare 15 dager, men fant ut at det er fordi hun er trøtt... å da maser etr puppen selvom hun enkli er ganske mett... melk har du nok av tror jg... Det har jg, selvom de er myke lenge... lykke til. Håper det går over..

Skrevet

Husker jeg også tenkte det en periode. Har han vært sånn hele tiden, eller har det begynt nå det siste? Kan det være øking på gang? Det var en god periode her som kveldene var slitsomme! Han ble liksom aldri fornøyd:/ Men han sov lenge likevel. Så det var som sagt over her, at han faktisk var trøtt. Og viste ikke helt hva han ville;) Men det var økedøgn her også altså. Og det klarte vi oss gjennom heldigvis. Hr ar skjønt at for noen er økedøgn faktisk bare økedøgn. Men hos andre kan det ta lengre tid. Tok litt lenger tid her. Men det var verdt å holde ut. Glad for det nå:) Og så er det vel ganske vanlig at det er litt mindre melk om kvelden? Ikke at det er greit fordet men... Jeg begynte med sutt til han. Og den vil han ha når han er trøtt. Hjalp litt her det. Lykke til. Vet ikke om dette hjalp så veldig men;)

Skrevet

Ville sjekket vekten for å se om han legger på seg nok. Kanskje du har gjort det allerede? Hvis han ikke legger godt på seg ville jeg prøvd litt mme etter amming på kvelden, samtidig som jeg ville prøvd å øke melkemengen (les mer på ammehjelpen.no om det). Har han vært sånn helt siden har har født, eller kan det være økedager også? Det kan gjerne vare over flere dager, og da vil det gå over av seg selv når melkemengden har økt.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg syntes han er urolig etter alle måltidene egentlig. Hver gang han ser ferdig ut så legger jeg har over skulderen for å rape og da blir han veldig misfornøyd. Begynner kanskje å lure på om han får veldig vondt i magen etter han har spist...

Skal ta meg en tur ned på helsestasjon for å veie han. Vi sliter også med trøske.

Skrevet

Huff. Så tungt å ha det sånn:( Kan det være trøsken som plager han? Er nok lurt å ta en tur på helsestasjonen ja. Så får du veid han og roet deg med at han legger på seg:) De kan helt sikkert komme med råd og vink. Klarer han ligge i ro alene litt? Jenta mi klarte sjelden det. Hadde mye magevondt:( Håper det løsner snart. Lykke til!

Skrevet

Jeg spurte legen om trøsken var plagsom..men de trodde helt sikkert at det var det ikke. Men han kjenner den non for ser han tar tunga borti leppa ofte. Han har gått på en kur men jeg skulle nok hatt en jeg også. Så får gå på en kur til..begge to.

Han klarer å ligge i ro alene. Ikveld har han vært mye bedre :) For første gang har han vært fornøyd etter mat :) Men han sliter med luft i magen. Vet ikke om det er noe jeg spiser eller om han bare er sånn. Også er han sta og vet hva han vil :) Håper det blir bedre. Prøve og ikke gi han pupp hver time om kvelden men hver 3. Da har det kanskje rukket å fylle seg litt opp :)

Skrevet

Hej

Vi hade åxå problem med att jenta vår virket missfornøjd etter mat. Hos oss ble det bedre når jag tog bort ALLT med melk i. Spiste ikke melkeprodukter på 4 uker så började jag så smått å spise det igen og da gick det bedre. Tror de har omogna tarmar i starten vilket kan ge magetrøbbel. Hos oss roade hon sej 2 dager etter jag slutet med melkeprodukter.

Men hör med helsestasjonen först, inte säkert detta hjälper hos er=)

Hoppas du finner en lösning på det, e inte kul å se den lilla vara lessen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...