Gå til innhold

5 uker gammel baby, grønn avføring!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 5 uker som frem til i dag har hatt helt normal sennepsgul avføring....men han har vært veldig urolig hele dagen, og ved forrige bleieskift var avføringen helt grønn (og da mener jeg skikkelig grønn) Han får bare mm,men jeg har vært plaget med tette melkeganger siste døgnet.....kan det være at melken min da er dårlig og at han reagerer på den?

Blir kjempe glad hvis noen har noen erfaringer å dele....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske normalt at de kan få grønn avføring. Min erfaring er at de får grønn avføring når de har vondt i magen. Tror ikke melka di blir dårlig av tette melkeganger, men det kan være du har spist noe han reagerer på.

Skrevet

Min har hatt grønn avføring litt av og på siden han var to uker. Han er nå fem. Fikk høre at det var helt normalt, og hadde med hva mor spiser. Det har ikke nødvendigvis noen sammenheng med vondt i magen heller.

Skrevet

Jeg fikk beskjed at hvis avføringen er grønn, er det fordi tarmene reagerer på noe. Det betyr ikke nødvendigvis at barnet ikke tåler den tingen du har spist, men bare at tarmene har fått noe nytt å bryne seg på.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger, da kan jeg roe meg litt ned! Spiste biff i går og reagerte litt selv på den, så da er det kanskje det!

Kan også være for mye formelk, for han har likssom aldri fullført måltidene i dag.....har måttet pumpe meg etter hver gang siden puppen ikke var tømt , og jeg er redd for brystbetennelse!!

Takk igjen jenter ;)

Skrevet

Tusen tusen takk for tipset om for mye formelk! Tror nettopp det er det småen her i gården får i seg! Han klarer nemmelig nesten aldri å tømme et bryst, og har ofte vanskelig for å falle til ro om kveldene. Og har denne berømte grønne avføringen fra tid til annen. Herlig!! Nå skal jeg se om jeg kan gjøre noe med det!

Skrevet

Sannsynligvis kan du slappe helt av...

Min helsesøster har nevnt at grønn avføring kan ha sammenheng med for lite eller for mye melk drukket av baby....

Skrevet

Det tipset om for mye formelk er veldig bra! Jeg testet det i går. Snuppa var urolig og hadde mye mageknip (ikke grønn avføring). Jeg pumpet litt (50-75 ml) før amming i går kveld, hun spiste leeeeeenge etterpå, ingen rap/gulp og sov i 5 timer i natt! Ingen mageknip i dag heller.

Jeg startet fagen med å pumpe av formleken i det brystet som var fullt (litt kuler i det og, så jeg hadde måttet pumpe uansett) og hååper på lignende suksess i dag.

Hurra for ammehjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...