Gå til innhold

Hvor ammer dere om natta??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sitter i en stol med krakk som vi har på soverommet ved siden av senga til babyen, den første ammingen ca i 2 tiden, men den andre ammingen ca 4.30-5 tiden er jeg ofte så trøtt at jeg ikke orker å sitte, så da havner mini over i senga vår og blir ofte liggende der til morran... Det "ødelegger" vel ikke noe i forhold til selvstendigheten hans, han er jo bare 6 uker...

Mye rart man skal undre seg over...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok heelt fint :-) Retter seg opp når det blir færre måltider om natten, Uansett er det veldig mange babyer på 6 uker som sover hele natten i foreldrenes seng uten at det også er noe problem ;-)

Skrevet

Ammer alle nattmåltidene i senga:-) Mye mindre slitsomt enn å sitte! Er jeg våken når han er ferdig å spise, prøver jeg å putte ham over i egen seng (ikke alltid det går...). Men ganske ofte sovner både han og jeg underveis i måltidet, og da blir han bare liggende der til neste måltid.

Skrevet

Sitter i vår seng å ammer, kan ikke ligge å amme for da sovner jeg bare og når jeg våkner etter x antall timer er ofte mini full av melk, han er svett osv.. Senga hans står rett ved vår så det er så lett å ta han ut og legge han oppi igjen.. Vi sover begge bedre av dette :) Han har faktisk begynt å bli mer urolig i vår seng en sin egen! Og det lover jo bra at han vil ligge i sein egen seng :)

Mini legger seg ca 19.30, er oppe for pupp ca 05.00 og etter det får han pupp ca hver til annehver time.. Jeg synes ikke det er noe stress å ta han opp fra senga ihvertfall :) Men de siste 2 dagene har jeg bare gitt han smokken når han våkner for mer pupp etter 05 måltidet og han har sovet videre til ca rundt 8.30 - 9.00.. Deilig! Håper det varer, er jo lov å håpe! Han er forresten 4 mnd om en uke...

Skrevet

Jeg tar han opp i senga våres også støtter jeg opp noen puter opp etter veggen og sitter i senga å ammer :) Har dyna under knæra. Ammer ofte i 02 tiden og 06 tiden, han er 3 mnd :)

Skrevet

Har alltid ammet mine i senga, har samsovet fra dag 1 med begge, så synes det er enklest og vi sovner raskt igjen begge to.(dvs minsta spiser vel egentlig i søvne, hehe)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg ligger alltid når jeg ammer om natta. Han sover i egen seng (2 meter fra vår). Jeg henter han og legger han tilbake når han er ferdig.

Jeg forsøkte å sitte i starten, men jeg hadde problemer med rask utdrivningsrefleks og ble tipset fra ammehjelpen om å amme liggende. Da bruker man nemlig litt av tyngdekraften til å holde igjen. Dette fungerer fremdeles best, da sønnen vår er svært rolig når vi ammer liggende. Han våkner mer om vi sitter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...