M@msen Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 jeg sitter i en stol med krakk som vi har på soverommet ved siden av senga til babyen, den første ammingen ca i 2 tiden, men den andre ammingen ca 4.30-5 tiden er jeg ofte så trøtt at jeg ikke orker å sitte, så da havner mini over i senga vår og blir ofte liggende der til morran... Det "ødelegger" vel ikke noe i forhold til selvstendigheten hans, han er jo bare 6 uker... Mye rart man skal undre seg over...
2010 Mammaen Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Det går nok heelt fint :-) Retter seg opp når det blir færre måltider om natten, Uansett er det veldig mange babyer på 6 uker som sover hele natten i foreldrenes seng uten at det også er noe problem ;-)
Helann og lillebror Skrevet 5. september 2010 #3 Skrevet 5. september 2010 Ammer alle nattmåltidene i senga:-) Mye mindre slitsomt enn å sitte! Er jeg våken når han er ferdig å spise, prøver jeg å putte ham over i egen seng (ikke alltid det går...). Men ganske ofte sovner både han og jeg underveis i måltidet, og da blir han bare liggende der til neste måltid.
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Sitter i vår seng å ammer, kan ikke ligge å amme for da sovner jeg bare og når jeg våkner etter x antall timer er ofte mini full av melk, han er svett osv.. Senga hans står rett ved vår så det er så lett å ta han ut og legge han oppi igjen.. Vi sover begge bedre av dette Han har faktisk begynt å bli mer urolig i vår seng en sin egen! Og det lover jo bra at han vil ligge i sein egen seng Mini legger seg ca 19.30, er oppe for pupp ca 05.00 og etter det får han pupp ca hver til annehver time.. Jeg synes ikke det er noe stress å ta han opp fra senga ihvertfall Men de siste 2 dagene har jeg bare gitt han smokken når han våkner for mer pupp etter 05 måltidet og han har sovet videre til ca rundt 8.30 - 9.00.. Deilig! Håper det varer, er jo lov å håpe! Han er forresten 4 mnd om en uke...
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 5. september 2010 #5 Skrevet 5. september 2010 Jeg tar han opp i senga våres også støtter jeg opp noen puter opp etter veggen og sitter i senga å ammer Har dyna under knæra. Ammer ofte i 02 tiden og 06 tiden, han er 3 mnd
The Bad Gal Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 Har alltid ammet mine i senga, har samsovet fra dag 1 med begge, så synes det er enklest og vi sovner raskt igjen begge to.(dvs minsta spiser vel egentlig i søvne, hehe)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Jeg ligger alltid når jeg ammer om natta. Han sover i egen seng (2 meter fra vår). Jeg henter han og legger han tilbake når han er ferdig. Jeg forsøkte å sitte i starten, men jeg hadde problemer med rask utdrivningsrefleks og ble tipset fra ammehjelpen om å amme liggende. Da bruker man nemlig litt av tyngdekraften til å holde igjen. Dette fungerer fremdeles best, da sønnen vår er svært rolig når vi ammer liggende. Han våkner mer om vi sitter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå