Gå til innhold

Noen her inne som har måttet ta opp kampen med kg, før dere fikk ivf??

Anbefalte innlegg

Jeg driver og jobber meg nedover bmi stigen... Håper å være i mål til jul.. Og kanskje kan få ivf på nyåret...

Er det noen av dere som har måttet gå ned ganske mye for og få ivf og klart det?? Trur dere at gynekologen kan sette meg på vente liste før jeg har nådd målet, sånn at jeg kan få ivf med en gang jeg innenfor grensen? Føler jeg har ventet lenge nok allerede liksom.. hehe

Takk for svar :)

Fortsetter under...

Har aldri vært i din situasjon, men hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg ringt og forhørt meg om det. Kan jo hende det er lange ventelister uansett der hvor du skal gå til behandling. Så da kan det jo være greit å allerede stå i kø, og kanskje komme inn til forsamtale på klinikken. Da er man jo innafor og kan avtale nærmere behandling med de.

Jeg måtte ned 25kg. Det bør ikke være noe problem å komme på ventelisten før du har nådd målet, det gjorde ihvertfall jeg. Bare husk på at de forskjellige klinikkene kan ha forskjellige BMI-grenser.

Jeg ble forøvrig gravid på egenhånd da jeg hadde gått ned i vekt, testet positivt den dagen jeg skulle begynne med hormoner :)

Lykke til!

Havner vel der snart ja. Jeg har vel en BMI idag på rundt 35. Har prøvd over 2 år med å bli gravid. Har fått beskjed av Gynekolog at alder + kg, gjør at det ivertfall ikke blir noe letter og bli gravid. Det første kan jeg jo gjøre lite med, det andre er jo ganske vanskelig.

Har idag gått ned ca. 10 kg. Og kjenner at det er ganske vanskelig, selvom motivasjonen selvsagt er tilstede.

Har hørt fra andre at de ikke settes opp på noe før etter man er kommet under bmi grensen. Men det varierer jo kanskje hvor man går.

Lykke til!

hei !

jeg måtte ta opp kampen, hehe.. men var klar over det da legen min sendte papirene til porsgrunn.. men jeg/vi fikk tydeligvis komme i kø, jobbet beinhardt med saken - så jeg var innenfor bmigrensen da vi kom til 1 samtale :) Og de har ulike bmi grenser,sykehusene.. tror det ligger på 30,31,32? husker ikke heeelt nu.. Jeg sendte en mail til de ulike sykehusene og spurte jeg.. :)

Og mange blir jo gravide av å "bare"gå ned i vekt og :)

Masselykketil med det ene og det andre :)

Annonse

Tusen takk for alle svar :)

Jeg får ta og snakke med gynekologen min neste gang jeg er der, og håper hun da kan føre meg opp på en liste... hadde vært godt og følt på at ballen var i gang.

Jeg har tatt av meg en del kg allerede, 17... Men har mye og gå på, var aalt for overvektig... Men har vel kanskje 15kg igjen før jeg kommer innenfor bmi grensen.. Og det i seg selv er mye, men planen er og nå det før jul.. Og jeg SKAL klare det.. hehe... Motivasjonen er jo der!

Går på Grete roede alerede, og er super nøgd. Går litt tregere enn fks go123, men når man skal ned så mye så gjør jeg det heller på den langsomme riktige måten enn quick fix, og gå opp alt igjen etter på!

igjen takktakk

Hei!

Jeg har pcos, og måtte derfor en del ned i vekt, for å normalisere syklus. Dette alene hjalp ikke mye, men veldig deilig nå når vi skal søke om ICSI. Har gått ned 26 kg, på ett år...

Har helt stabil syklus, og livet er mye lettere både fysisk og psykisk...

Det beste rådet jeg kan gi er; kutt karbohydratene til ett minimum;)

Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...