Gå til innhold

Bli-kjent-tråd......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blomkarse: veldig kjekt å sjå andre nynorskbrukarar her inne;) (sjølv om eg ikkje offisielt er prøvar endå..grr:P) Gratulere som nygift! Tøybleier er suupert!:) Vi har brukt brettebleier frå nøstebarn og nokre andre typar(lommebleier) frå bleieboden. Litt innkøyringstid er det, men så går det greit;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sunshine89: (oj, vi er like gamle!) Sant det der...men synest eg har venta leeenge no. Hehe, får vel smørje meg med tolmodigheit, og satse på at avstand(ikkje sett kvarandre på nokre veker) gjer han meir medgjerleg;) Guuuri, går det ann å vere så babysjuk??:P

Skrevet

Hei. Jeg er 30 og prøver å få nr to. Ikke helt aktive prøvere denne mnd pga bryllup. Men starter for fullt etter at mensen kommer... Vi har en sønn på 14 mnd, vært gift i to uker og bor i Oslo. Forrige gang var det full klaff på 2 forsøk, så håper vi er like gode denne gangen og:) Så jeg venter i spenning. Sluttet på cerazette i starten av august, og ikke fått mensen enda...

Skrevet

Hei alle sammen :)

Etter MYE surfing på diverse gravid-sider har jeg endelig tatt mot til meg og opprettet profil :) *klapp på skulderen* Jeg er en jente på 26, samboer, bor på Vestlandet og jobber som lærer på ungdomsskolen. Sluttet på p-pillen ved nyttår, men vi brukte kondom frem til vi begynte å prøve nå i september. (Forsøk på å time termin, hehe!)

Samboeren min er heldigvis like babysyk som meg :) Han trengte litt overbevisning i starten, men etter at vi satt barnevakt for en baby ble han overbevist! (Planen min funket ;) ) IKM er fredag 17. eller lørdag 18.sept - og jeg er såååååå spent!! Vet at det er superoptimistisk å håpe på at det skal klaffe første pp, men det er jo lov å håpe, ikke sant? Tenkte å ta en test søndag, denne helgen - bare for å komme litt i gang, hehe ;) Har hamstret tester fra billige-tester, og må jo få brukt dem ;) Når det gjelder symptomer skjer det lite her i gården... Har hatt litt murringer (men kan godt være psykisk), og i følge sambo spiser jeg mer enn jeg pleier, haha!!

Håper jeg poster dette innlegget riktig, er første innlegget mitt :P Ble visst ganske langt dette, men har liksom ikke sååå mange å snakke med dette om - det er ikke offisielt at vi prøver. Ha en riktig god kveld, jenter!

Skrevet

Ups... Blir pp kun brukt i forbindelse med fertilitetsbehandling? Jeg trodde det var antall sykluser man hadde prøvd å bli gravid jeg :) Beklager feilen, lett for når man er helt ny og uerfaren ;)

Skrevet

Jente på 32 år. Har en datter på snart 2 år=) 1 pp, har ikm neste helg tror jeg.

Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Jeg er 32 år, har en datter på 12, en datter på 2 1/2 og prøver på tredje barnet nå. Mistet i uke 14, den 2.august.

Skrevet

Ja, tøybleiemamma, det er vi visst :-) Bra det er noen av oss her inne også, ser sjelden 89-modeller her. Sikkert fordi at de fleste jenter på vår alder er som mange av mine venninner, de har fått barn tidlig-uhell-,eller så er det ikke ferdig med utdanning osv. Jeg var på klassefest /reunion forrige helg, og det var faktisk bare JEG som hadde utdanning og jobbet innen det jeg utdannet meg som, det er litt rart å tenke på...

Vi får følge hverandre da vettu :-))

Skrevet

Hei:)

Jeg er 30 år og nattsykepleier. Har 3 barn fra før 2 gutter på henholdsvis 12 og straks 11 og ei jente på 3år. Prøver nå på nr4.

Ønsker alle lykke til:)

Skrevet

sunshine89: Nei, er ikkje mange 89-mod som panlegger å få barn. Hehe, kan vel ikkje seie at eg planla småen (snart 2år), men vart i grunnen berre glad når eg fann det ut;) (men er ferdig med utdanning, og jobbar/har praksis innanfor same som eg utdanna meg som). Det er jo litt grunna ungen vår at eg vil ha ein til, men mest grunna det at eg vil ha mange barn og synest tidspunktet no passar flott!

Men, så er min kjære fortsatt ikkje heeeeilt overbevist om å gå for nr.2 endå. Så er -desverre- ikkje prøverar offisielt. Håpar å klare å overtale han til, eller når, eg møter han igjen. For trur eg har EL ein gong mellom 13. og 19.sept (mest sannsynleg litt ut i veka), og møter han igjen den 15. så satsar verkeleg på å han over siste kneika som manglar for at han skal gå med på baby. For då vil vi ha ein sjangse denne pp, i staden for å vente :endå_ lenger. Haha, eg er temmelg utolmodig no ja;)

Ser de har prøvd lenge no uten klaffing, så trist. Har de vore til, eller vurdert å gå til legen? Blir vel sagt at det kan vere lurt å prate med lege, og kanskje få utredning, dersom ein ikkje blir gravide innen 1år med prøving.

Uansett så lykke til med prøvinga! :)

Skrevet

Ja, er vel litt kjekt at det ikke blir altfor mange år mellom ungene, får de mer nytte av hverandre :-) Ekstra stas også, når de kan være gode venner med masse til felles senere. Mannen blir vel enig omsider, og det er bare verst å si ordene "jeg vil ha nr 2", men når realityen er der så er det plutselig bare fryd og gammen ;) De er ikke så vanskelig å overtale i grunn, bare å ha noen gode argument på lur, hihi :-))

Vi har vært uten prevansjon i ett år ja, men jeg tror ikke pillen var ute av kroppen før forrige mnd. Da fikk jeg så store menssmerter som jeg ikke har hatt siden før jeg startet på pillene (og egentlig var grunnen til at jeg i det hele tatt begynte på de...) og nå er også syklusen perfekt. Nesten på dagen. Det har den ikke vært på lenge. Så jeg tror at NÅ er månedene der ting kan skje ;) Jeg er også ikke så utålmodig pga. min unge alder, og syhns derfor det er litt "flaut" å gå til lege da. Vil heller prøve ei stund til, og så slipper jeg å stresse liksom ;) Har heller ikke hatt en mnd siden juni i fjor der vi har gitt ALT, ha sex hver dag osv. Så føler jeg må prøve noen sånne mnd før jeg går til utredning :-) Godt å ha noen å snakke med iallefall som er på min alder og skjønner at jeg vil ha barn selv "om jeg er så ung"... Litt lei av folk som sier : "trenger ikke stresse, barna kommer tidsnok...blablabla" Jeg vil jo ikke vente så lenge, vil jo ha en liten en snart :-) Vi får håpe på det beste og at vi får 2011 barn iallefall.

Ble langt dette... skriver like masse som jeg prater vi vanlig, skravla går i ett. Nei, får hoppe til køys tror jeg! Snakkes, god natt :D

Skrevet

Hehe, sant det. Men håpar han seier dei orda snart;)

Ja, om du misstenker at pillen har tøysa på fram til no, så er det nok ingen hast. (Skulle det no gå eit år til uten at det skjer noko, så bør du heller ta kontakt. Kan jo vere noko gale sjølv om ein er unge og då er det dumt å drøye for lenge. Men det klaffar nok snart no).

Ah, kjenner meg SÅ godt igjen med kommentarane om at ein er ung og blablabla!:P Heldigvis har dei gitt seg no.

Hihi, vart faktisk overaska då onkelen til min kjære spurde om ikkje småen skulle få søsken snart. Haha, den hadde vi ikkje venta å få høyre noken av oss;) Men eg synst eg var flink å svare noke sånt som: at det fikk tida vise. Håpar vi begge får barn i 2011!:)

Skrevet

Haha, gjor noko eg ikkje pleier å gjere, nemleg at eg las dagens horoskop, der står det:

En venn stanser kanskje opp og skifter mening i siste øyeblikk. Det er mye som kan være verdt å overveie. Gi prosessen tid.

Hihi, lov å håpe at det stemmer?;)

Skrevet

Noen som vil bli kjent med meg da? :)

Jeg er 36 år, bosatt i Follo. Har en datter født i 1999, og har ellers to bonusbarn. Vi prøver på vår første felles.

Ble gravid for ca et år siden, men måtte avslutte svangerskapet i desember fordi barnet ikke var levedyktig.

Har siden desember knasket folat, tran, bidonningkapsler og begynner nok å bli litt desperat etter å få en positiv test. :)

Skrevet

Hei alle

Sniker meg med på dene presentasjonsrunden, har vært på forumet kjempelenge men leser mer enn jeg skriver :)

Jeg er 33 år, har to barn fra før (og det har mannen min og) men vi har ingen felles barn så vi prøver... Har ikke holdt styr på pp og sykluser og slikt, så jeg sjekket nå og vi har da kommet til pp 29, har ikke vært gravid og frem til nå ser alle testene fine ut på oss begge to. Så vi får bare se.

Bor i Finnmark, 3 barn i hus, 2 hunder, jobber begge to, pusser opp både hjemme og på hytta (greit å ha andre ting og tenke på).

Enda optimist :)

Mvh

Skrevet

Heisann,

Litt travelt på jobb her..hehe, så en liiiiten presentasjon av meg.

Er 31 år, jobber som dokumentkontroller, har en gutt som blir to år i oktober.

Tror vi kommer til å starte prøving på nr. 2 nå;) litt usikre ennå:) Tror aldri vi blir heeelt klare. Er så kjekt å være tre også:)

Kjenner igjen et par nick her fra da jeg var inne før og ei stund etter lillegutt kom. (Er litt på babyverden også;))

Masse lykke til med prøvingen jenter!!!;-)

Skrevet

Ja, helt sant! Jeg kan jo ikke drøye så lenge om det er noe "galt" med oss, for jo tidligere vi får begynt prosessen jo bedre er det jo :) Får håpe jeg slipper det da, hehe.

Ja, når til og med onkelen din sier småen bør få søsken DA må en jo bare ordne noe ;) Hehe.. Får bruke det som unnskyldning for å få en mini til! Blir vel 2011 barn på oss, vi får kjøre på fremover ;)) Haha... Stakkars gutter, her blir de overkjørt! Men det får de bare tåle :) Når eggstokkene roper da må en bare lytte, og nå roper mine :"BAAAAAABY!!!", for det er så masse baby-boom rundt meg for tida at jeg får helt noia... Må jo bare klare å få en spire vi også ;)

Skrevet

Ey! Ja, det horoskopet må jo bare stemme ;D

Skrevet

hei har du lyst å spå meg? jeg er ei jente på 26 år. fikk tvillnger som 17 åring og ei tulle til 2,5 år etter. prøver nå og bli gravid :) fødselsdatoene hos meg og sambo er

meg: 030384

sambo: 040781

Skrevet

jeg har ikm i morgen jeg også. er så spent jeg at jeg dauer snart.. har de samme symptomene som deg pluss litt flere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...