Anonym bruker Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Hvor lang tid går det fra man kan se et egg (follikel?) på UL til eggløsning? Var hos gyn som sa hun kunne se to egg. Det har nå gått 16 dager, men ingen eggløsning påvist. Burde ikke eggene ha sluppet nå? Eller kan jeg ha hatt eggløsning uten å teste positivt? Venter på EL for å reise til Danmark, gikk til gyn pga kluss i syklus som normalt er regelmessig. (Gyn mente en vanncyste kunne ha laget kluss.)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Det kommer an på størrelsen på folikkelen, men vil tro eggene er sluppet nå da. Jeg var i Køben den første syklusen i vår for inseminasjon, og testet da 2-3 ganger pr døgn (ennå de på klinikken sa det holdt med test på morgenen). Jeg var inne for scanning ene dagen, og da tippet de at eggløsning ble om to dager, men da jeg var der morgenen etter hadde egget sluppet i.l.a. natta. Og testene ble da aldri positive, ikke den samme morgenen heller.. Vet ikke hvorfor testene ikke slo ut da (de har ellers blitt positiv hver syklus), men tror det er sjelden de ikke slår ut.
singelmamma Skrevet 5. september 2010 #3 Skrevet 5. september 2010 Vet ikke svaret på ditt første spørsmål, men vet at vanncyster kan skape kluss. Nå ser det ikke ut som om vanncysten din lager så mye krøll, da du faktisk produserer egg (noe jeg ikke har gjort pga. vanncyste). Egg som ikke slipper, men fortsetter å modnes blir til vanncyster. Vet ikke om dette er tilfellet med deg, altså...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Takk for innspill begge to. Kanskje lurt å ringe gyn i morgen og få sjekket om det er flere cyster, eller om jeg har hatt EL og ikke klart å måle. Typisk at dette måtte skje når jeg endelig skal i gang med dette prosjektet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå