Gå til innhold

Hvordan kjennes kynnere ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare stram mage eller kjenner man det? Er det vondt?

Hvordan vet man om det er kynnere?

Hvor tidlig/seint kjenner man det?

Videoannonse
Annonse
Gjest babyfabrikken1979
Skrevet

magen blir stram og rund, kjennes ut som om du har en ballong (i mangel av noe bedre å sammenligne med) inni magen. Jeg kjenner størrelsen på livmora når jeg får kynnere. I starten er det bare litt ubehagelig, men mot slutten har jeg hatt direkte vondt. Det varierer helt hvor tidlig og hvor mye kynnere man har, ikke noe fasitsvar der, dessverre. Det er ihvertfall mine erfaringer ;)

Skrevet

Da er det ikke det jeg har hatt :)

SIkkert bare junior som romesterer :)

Skrevet

Det varierer veldig fra person til person hvordan de kjennes ut. Mange merker de ikke kynnerne i det hele tatt, mens noen merker de tydelig. Hos noen er de til og med ubehagelig og vonde.

Hos meg er det slik at magen blirhard og buler ekstra. merkes best når jeg ligger. Det er ikke vondt i det hele tatt. Jeg må ta på magen for å merke det. Men jeg merker det bedre i dette svangerskapet enn i forrige. Sist trodde jeg det var babyen som hadde lagt seg slik at magen ble stram over det hele, men nå skjønner jeg at det rett og slett er kynnere :)

Skrevet

AHA muligens kynnere jeg ar hatt å da. helt steitnhard i magen ...strammer skikkelig. hadde jeg ikke visst bedre skulle man tru organene mine skulle sprekke hvert øyeblikk.

Skrevet

mulig jeg er ung å dum...

men hva er kynnere? er det farlig?

Skrevet

Kynnere er rett og slett livmoren som trekker seg sammen. Dette gjør den for å trene seg til fødselen. Ikke er det farlig, men bare bra! Myten sier visst nok at dette kan føre til en lettere fødsel.

Jeg har hatt dette fra ca uke 18. Trodde først det var junior som stakk kroppen sin utover, men fikk vite at dette var kynnere.

Magen blir steinhard og buler ut som et fjell. Ser det best når en ligger. Ser jo helt morsomt ut! Hos meg skjer dette en 10-20 ganger daglig.

Det kan komme når som helst. Når jeg er i ro, går, trener, ol. Og spesielt etter en orgasme. Da merker en det godt!

Bra at kroppen forbereder seg!

Skrevet

okei :)

takk for svar, hehe, da ble jeg litt klokere i dag også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...