Gå til innhold

Dere som ammer deres nesten 1 år gamle bebiser, og som har en unge som ikke tar flaske. hvordan og når planer dere på å slutte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller evt trappe ned til morgen/kveld?

Hvis man feks ammer kun morgen og kveld, hva får de da resten av dagen å drikke? Vår gutt nekter å ta flaske, om det er vann eller melk på den. Funker innimellom med glass, men er ikke mye han drikker, men ammer han 4 ganger i døgnet så han er kanskje ikke så tørst.. Hva får barna deres å drikke hvis dere skal bort en hel dag? Får de nok væske gjennom måltidene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flaske er unødvendig når de nærmer seg et år og ikke bruker det fra før. Jeg anbefaler deg å prøve tutekopp. Det er ofte vanskelig å få dem til å skjønne hvordan de fungerer hvis man bruker feks avent med antisøle"dingsen" i, men hvis du bruker den uten i begynnelsen til han skjønner hvordan han skal bruke den, så kan du ta den i etterhvert.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Gutten min er snart 11 mnd, og får pupp en eller to ganger i døgnet (ikke på kveld eller natt). Han drikker vann fra flaske eller kopp. Det tok laaang tid før han skjønte hva han skulle gjøre med flaska og koppen, men vi øvde nå litt hver dag (i forbindelse med måltider), og til slutt skjønte han det av seg selv.

De MÅ drikke vann når man ammer lite. Så bare prøv du, det går seg til etter hvert :-)

Skrevet

Eldstemann tok ikke flaske/tutkopp før han var godt over 1 år. Da jeg startet å jobbe (9 mnd) fikk han drikke i små shotsglass eller med t-skje mens jeg var på jobb. Han drakk eplejuice blandet i vann eller nype-ekstrakt-te. (trengte kalorier i all mat/drikke så derfor fikk han ikke vann).

Skrevet

Snuppa mi er 10 mnd og ammes kansje 1-2 ganger iløpet av dagen. Ellers drikker hun vann av tutekopp eller vannflaske. tok litt tid å skjønne opplegget, men øvelse gjør mester! Drikker nå også av sugerør, genialt egentlig for det gir lite søl:)

Utenom vann får hun smake litt jus. Hun er også veldig glad i fruktsmoothie så får endel væske der og.

Hun drikker ikke store mengder men litt nå og da. Viser tydelig om hun er tørst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...