Anonym bruker Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Jeg prøvde å gå omveier hjem,det nyttet ikke,prøvde å lokke henne hjem med skips en gang men det kan ikke bli en vane vet jeg,fått hjelp av storesøster men det hjelper heller ikke.Kun pappaen som får henne hjem roligt å fint å jeg vet ikke hva jeg gjør galt å hva skal jeg finne på neste gang?For når han jobber er jeg den eneste som kan hente henne å jeg drar ut tiden fordi jeg gruer meg skikkeligt hver gang.Nå betaler jeg storesøster bare for att hun skal i det minste bli med å hente henne selv om det ikke er den rette løsningen å det er ikke alltid hun vil.Må bære henne hjem å hun er 3 år å tung så jeg sliter å vet ikke mine arme råd hva jeg skal gjøre for å få slutt på problemet.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 hva er det hun vil da? vil hun ikke gå fra barnehagen eller er det det at hun ikke vil hjem? jeg tenker selv at det er bare trass. men du kan jo prøve å snakke med henne. ikke mens det står på men når du er kommet hjem og hun har roet seg ned. kanskje før leggetid eller noe. spørre hva som gjør at hun ikke vil være med hjem. at du blir lei deg når hun oppfører seg slik og at du lurer på hvorfor hun ikek vil bli med deg hjem osv... ikke noe kjefting eller noe. bare helt rolig... så kanskje hun har en god grunn som du ikke har fått med deg....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 du kan jo og lage en slags belønningssystem. at hver dag hun er flink til å gå hjem får hun et klistremerke og når hun har f.eks 5 klistremerker kan det vente en premie.. lurt at første premien ikke er så langt unna.. slik at hun ser at det kommer en premie ganske fort...
lille sprelle Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 har du prøvd å snakke med henne ifht hvorfor hun ikke vil hjem? eller så går det jo an å bruke bæremeis en periode da! Gjør hjemturen til en fest! Vi går på revejakt (eller noe annet), ser etter snegler, skriver på bakken med en pinne osv på vei hjem. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Det går over av seg selv, ikke noe stress. Har hatt to barnehagebarn som har hatt sånn oppførsel, jeg tar det som et bevis for at de hadde det topp i bhg. Men, når vi skulle hjem så skulle vi hjem. Ville de ikke tok jeg dem under armen og bar de i bilen - ikke noe farlig det heller! Som voksne må vi sette grenser, ungene kan ikke belønnes for god oppførsel hele tiden, noen ganger bare MÅ man oppføre seg sånn og sånn! Slk er verden Og det kan de like godt lære jo før jo heller
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 09.06 her igjen. Jeg kan også tilføye at hvis en annen hentet i bhg gikk det som regel greit, men ikke når jeg kom. Det skjedde ikke hver gang, heldigvis, men jeg tror rett og slett de haddde det så godt og moro i bhg og hjemme er kjedelig og betyr at det snart er nattan og legging. Men - igjen, sånn er nå bare livet, ikke alltid bare moro!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå