Oppnedx2 Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 I følge sambo trenger jeg en hobby :-p hehe.Han er av typen som finner glede i å sitte å surfe på forumer og lese på nettet leeenge og er nok lei maset etter oppmerksomhet fra meg 24/7 ;-) Ideen var vel kanskje ikke så dum nå som dagene begynner å bli lengre og tyngre, greit å ha noe å sette fingrene i :-) Er 100% sykemeldt og det er ikke alltid like godt å skulle finne noe spennende å gjøre hver eneste dag som dere sikkert vet :-p Noen som har tips til en nybegynner ?? Tips mottas med takk !
Oktobergutt2010:) Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Nå vet jeg ikke helt hva du liker å gjøre, men jeg kjøpte akrylmaling og malet både kommoder, stellebord og senga til lillegutt.. Bakgrunn med tre og gress, også Ole brumm og vennene hans på gresset Er man ikke flink på frihånd finnes det jo også sjablonger selv om man ikke får valgt nøyaktig det man vil ha.
camnat Skrevet 5. september 2010 #3 Skrevet 5. september 2010 Jeg ville anbefalt scrapping. Du kan jo begynne med å scrappe bilder fra Ultralyd timen Og så fødselen, når den kommer Eller lage kort, er veldig kjekt. Du trenger ikke kjøpe så veldig mye utstyr til å begynne med men et par fine stempel, kanskje et par tekst stempel, litt ark/kartong. Litt pynt og det viktigste av alt en papirkutter/skjærer. Kan anbefale noen gode sider som www.bikuben.com www.unikhobby.no www.kreativhobby.no www.papirglede.no www.papiloftet.no Lykke til.
heltutrolig #Overtid# Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Eg strikker..alt fra kjøkken kluter til luer og tøfler...
Oppnedx2 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2010 Prøvde å poste ett nytt innlegg, men kommer ikke opp på min side så aner ikke om det kom:p Uansett, det kom jo to ganger denne tråden og fått mangen gode tips på begge steder Det jeg prøvde å poste var: Scrapbooking: Hvordan får man sånn "data" tekst over på f .eks kort? jeg har aldri gjort dette før og har nå surfet på nettet i hele dag, uten hell om dette ene spørsmålet. Jeg tenkte å lage egne dåpskort for å ha noe å sette fingrene i , men hvordan får jeg skrevet "invitasjon" med flott skrift på fremsiden, og ikke minst skrevet inbydelsen inni?! Håper noen der ute vet
Christine209 Skrevet 5. september 2010 #6 Skrevet 5. september 2010 Jeg vurderer å begynne å tegne! Syns det virker artig:)
Galskapens overhode Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Jeg har begynt å sy vognposer, samt å hekle.. (kun 20 uker på vei og sykemeldt = mye ledig tid) http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail_user/412924 EN vognpose tar meg kun 4 timer med litt spise/drikke/dopauser. Nå¨har jeg fått noen bestillinger og venter på stoff til 2 poser.. DETTE ER GØY! SKal også prøve meg på å lage en mei tai..
Oppnedx2 Skrevet 6. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2010 Det der var midt i blinken for meg tror jeg! :-D Hvordan syr du vognposer?? Vært sykemeldt siden uke 21 selv, så vet akkurat hvordan du har det !
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 6. september 2010 #9 Skrevet 6. september 2010 Ringslynger er også ganske gøy å sy...
Galskapens overhode Skrevet 6. september 2010 #10 Skrevet 6. september 2010 jeg laget bare min egen vri etter å ha sett en fleecepose i byen. Men her fant jeg et par oppskrifter: http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=55442 http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=29222 http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=5478830 http://www.buggysnuggle.com/product_select.asp?prtID=4&usrID=03D9FA32-3E64-470C-B349-1B3303A121C3 Hvis du tegner litt på et papir så finner du fort en du lett kan sy sammen. SKal du ha hull til seler, så anbefaler jeg at du legger sittedelen av posen på plass i vogna og markerer disse, og syr sikksakk før du monterer resten. F.eks overdel til å ha over barnet... Da er det mye lettere å klippe opp også LYKKE TIL! Det er VELDIG GØY!!
Oppnedx2 Skrevet 6. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 6. september 2010 TAKK Den babyverden linken tror jeg blir den letteste å bruke nå første gang jeg skal prøve å lage den, men det er en ting jeg ikke skjønner helt, håper du kan hjelpe Altså bomullsstoffet klipper jeg til slik at det blir likt som på figuren. For det blir da "utenpå" hele posen. Dyna og fleecepleddet klippes tilsvarende. Så syr man fleecepleddet til bomullsstoffet, vrenger og stapper dyna inn. Syr fast dyna...? Og syr på glidelåsen. Eller skal jeg klippe opp bomullstoffet x2, og fleece x2 sånn at det dekker begge sider ? jeg forvirrer meg selv..
Mammafugl Skrevet 6. september 2010 #12 Skrevet 6. september 2010 SY er virkelig en deilig hobby - det er et hav av muligheter! Vognposer, klær til småttasene, MeiTai'er (bæreseler) og utstyr til heimen. Vil anbefale å sjekke ut www.sykroken.net. Dette er et lukket forum, som alle kan melde seg inn i. Det kreves at du poster en del innlegg før du får tilgang til hele forumet, men når du gjør det ligger det MASSE gode tips og vink dere inne til herlige sømprosjekter. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå