Gå til innhold

Tåteflaske - hvor tidlig trenger man den??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det står at man trenger tåteflaske fra starten av - men trenger man den når man ammer da??? Skal ungen drikke vann i tillegg til melk fra starten ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å si på forhånd, men selv om man har planer om å fullamme, så kan det være lurt å ha en flaske eller to på lur. Men bor du nært dagligvarebutikken, så er det jo ikke nødvendig å kjøpe før.

Min erfaring er ihvertfall at det var lurt. Jeg ble veldig sliten av ammingen på et tidspunkt og trengte en time for meg selv, da kunne far gi flaske. Og man vet aldri om ammingen går bra, selv om den gjør det for de fleste etterhvert. Og blir de ikke brukt med det første, så vil de nok (mest sannsynlig) en gang bli brukt før eller siden uansett :)

Skrevet

og en ting til: Noen opplever at babyen får magevondt, og da kan sukkervann fra tåteflaske hjelpe for noen. Evt. hvis du pumper deg og pappa vil gi mat.

Ellers trenger ikke babyer vann når de får bare mm eller mme.

Skrevet

Jeg har ett barn fra før som jeg ammet og har aldri brukt tåteflaske. Begynte å gi vann tidlig, men gav det med skje i begynnelsen, så fra tutekopp og glass etter hvert. Det er nok veldig forskjellig hva man har behov for.

Skrevet

Jeg har kjøpt to stk bare for å ha. Vet jo aldri om jeg kommer til å amme.

Greit å ha hvis jeg evt skal pumpe også.

Skrevet

Hei!

Jeg har to flaske barn og venter nå nr 3.

Jeg hadde aldri tenkt at jeg ikke skulle full amme mine barn, men desverre ville ikke kroppen det slik. Heldigvis hadde jeg kjøpt inn to flasker da jeg reiste hjem en søndag etter en ukes slit med å få i gang melkeproduksjonen som aldri kom. Prøvde alt barnepeleier mente skulle hjelpe, uten at det hjalp meg. Måtte desverre innse at ikke alle av oss får melk til babyen våres. Samme skjedde med nr 2. Men jeg håper igjen at jeg kanskje denne gangen skal få melk men vil allikevel kjøpe inn 2 nye flasker så jeg har i tilfelle.

Lykke til:-)

Skrevet

Nesten fra starten pumpet jeg et måltid om dagen (det gikk jo relativt raskt), gav flaska til pappa'n og stupte i seng og sov 2 timer! Og det er virkelig det beste/lureste jeg gjorde i barseltiden :-D

Far og barn fikk tid sammen alene, og jeg fikk sove nok til å ha overskudd og det trenger man for å produsere melk!

Ellers var ikke mini mer enn 1.5uke før han fikk sist første mme måltid(mors melkerstatning), han hadde øke dag, og hadde ammet "hele" dagen, var sår og sliten, og ungen IKKE fornøyd. Det gikk riktignok 3mnd før han fikk neste, men det var greit å ha!

Skrevet

Vi trengte flasker fra dag nr 1, da lillegutt var så slapp at han ikke klarte å suge noe særlig selv. Mens vi var på sykehuset, var mannen ute og handlet både pumpe og flasker.

Jeg synes det var greit å vente med å se hva vi trengte før vi evnt kjøpte det. Så hvis du har en litt oppegående mann, trenger du ikke kjøpe på forhånd, heller sende mannen ut på shopping når behovet melder seg.

Skrevet

Jeg hadde en baby som aldri ville ta flaske! Kun pupp! Jeg hadde kjøpt inn mange flasker på forhånd, og i vårt tilfelle var det bortkastede penger. Kjøp en flaske og se om hva du trenger etter hver er mitt tips!

Skrevet

Har heller aldri fått bruk for flaske fra starten av. Har da ammet. De 2 siste ville aldri ta flaske....Men de 3 første brukte det etter en stund. Det er ikke nødvendig å gi vann de første mnd.

Skrevet

takk for svar! jeg kjøper en og ser hvordan det blir :)

Skrevet

Her er det like mange råd som barn: vent og se til babyen din er her - og gå til amming/ikke amming med et åpent sinn.

I stedet for å fokusere på innkjøpt anbefaler jeg å lese mest mulig om amming på forhånd - greit å ha i bakhånd når babyen plutselig er der.

Skrevet

Fikk et godt råd fra en venninne som jeg akter å følge denne gangen også! Sønnen ble født i påsken i 2009 og hun anbefalte å ha en flaske og en eske mme hjemme bare sånn i tilfelle. Hadde vært krise om melken ikke kom, butikkene var stengt og vi hadde ingenting å gi den lille. Å være forberedt på slikt demper uroen følte jeg. Jeg slappet av og følte jeg hadde kontroll på ammingen, samtidig som jeg viste vi hadde alternativer om det skulle skjære seg helt! Et par hundrelapper for fred i sinnet på det området var verdt pengene! :) Fikk ikke bruk for verken flasken eller mme, men jeg er glad jeg kjøpte det inn og gjør nok det samme igjen denne gangen også! :)

Skrevet

Kan vere lurt å ha eit par flasker på lager før fødselen. Grunnen er jo at du veit jo eigentleg ikkje om du har nok melk eller ikkje.

Så lenge du ammer barnet ditt så trenger du ikkje gje barnet ditt vatn i tillegg. Morsmelka er genial satt saman at den er som tørstedrikke i begynnelse før den feite og næringsrike melka kjem i løpet av det eine ammemåltidet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...