Oppnedx2 Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 I følge sambo trenger jeg en hobby :-p hehe.Han er av typen som finner glede i å sitte å surfe på forumer og lese på nettet leeenge og er nok lei maset ett oppmerksomhet fra meg 24/7 ;-) Ideen var vel kanskje ikke så dum nå som dagene begynner å bli lengre og tyngre, greit å ha noe å sette fingrene i :-) Er 100% sykemeldt og det er ikke alltid like godt å skulle finne noe spennende å gjøre hver eneste dag som dere sikkert vet :-p Noen som har tips til en nybegynner ?? Tips mottas med takk !
laroos Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Kanskje kan scrapbooking være noe? Man kan jo starte på det før babyen kommer. Noe annet håndarbeid du liker? Strikke, sy etc? Ellers kan jo det meste læres! Ellers kan jo det å chatte på forum nærmest regnes som hobby også...!
Flea Skrevet 5. september 2010 #3 Skrevet 5. september 2010 Strikking er jo i vinden for tiden! Jeg kunne bare å strikke rett frem, men fant videoer på youtube som viste meg hvordan strikke vrang, også fikk jeg litt veiledning på strikkebutikken om hvilke oppskrifter som passet for en nybegynner og satte igang! Det er faktsisk ganske morsomt, og det går fortere etterhvert
Pumba78 Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Strikke definitivt. Jeg begynte med et deilig babyteppe, bare frem og tilbake. Er nå på en body, men i str. 6. mndr da jeg ser at dette kan ta tid, hehe..
Oktobergutt2010:) Skrevet 5. september 2010 #5 Skrevet 5. september 2010 Nå vet jeg ikke helt hva du liker å gjøre, men jeg kjøpte akrylmaling og malet både kommoder, stellebord og senga til lillegutt.. Bakgrunn med tre og gress, også Ole brumm og vennene hans på gresset Er man ikke flink på frihånd finnes det jo også sjablonger selv om man ikke får valgt nøyaktig det man vil ha.
Oppnedx2 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2010 Nå vet jeg helt ærlig ikke hva jeg liker å gjøre selv engang, siden jeg aldri har gjort noe av det! hehe. Strikking slo meg, men jeg har ikke strikket siden vi strikket i 4 klasse på barneskolen , ett fantastisk utgangspunkt kan du si ;-) Men rett frem skal jeg klare! Scrapbooking og maling som du nevner CathrinR har jeg sittet å søkt litt etter og fant mye på panduro sine hjemmesider, men mye var utsolgt av det jeg kunne tenkt meg foreløpi.. Gjelder vel bare å finne denne ene tingen å gjøre, for i kveld er dataen min hobby ;-)
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 5. september 2010 #7 Skrevet 5. september 2010 scrapbooking, strikke noe fint til babyen, male bilder, sy leketeppe el., Lykke til
camnat Skrevet 5. september 2010 #8 Skrevet 5. september 2010 Jeg ville anbefalt scrapping. Du kan jo begynne med å scrappe bilder fra Ultralyd timen Og så fødselen, når den kommer Eller lage kort, er veldig kjekt. Du trenger ikke kjøpe så veldig mye utstyr til å begynne med men et par fine stempel, kanskje et par tekst stempel, litt ark/kartong. Litt pynt og det viktigste av alt en papirkutter/skjærer. Kan anbefale noen gode sider som www.bikuben.com www.unikhobby.no www.kreativhobby.no www.papirglede.no www.papiloftet.no Lykke til.
Oppnedx2 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2010 Prøvde å poste ett nytt innlegg, men kommer ikke opp på min side så aner ikke om det kom:p Uansett, det kom jo to ganger denne tråden og fått mangen gode tips på begge steder Det jeg prøvde å poste var: Scrapbooking: Hvordan får man sånn "data" tekst over på f .eks kort? jeg har aldri gjort dette før og har nå surfet på nettet i hele dag, uten hell om dette ene spørsmålet. Jeg tenkte å lage egne dåpskort for å ha noe å sette fingrene i , men hvordan får jeg skrevet "invitasjon" med flott skrift på fremsiden, og ikke minst skrevet inbydelsen inni?! Håper noen der ute vet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå