Lykkeliten♡09 + 12 Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Knotten var tidligere i uken syk i tre dager, spiste da ingenting, men drakk mm gjennom hele sykdomsperioden. Etter at han er blitt frisk, har han nektet å spise... *rive seg i håret* Han drikker mm, men det dekker jo langt fra matbehovet hans gjennom dagen. Pleide å elske grøt, slukte hele porsjonen både morgen og kveld. Formiddag fikk han brød(det eneste han har spist litt av de siste dagene) og hjemmelaget middag. Fruktpure og banan/ annen frukt enten på brødskiva eller som mellommåltid. Godt etablerte matvaner mao. Men over til spm mitt, HVA skal jeg gjøre? Blir riv ruskende gal i hodet av det her. Han er også veldig sutrete, grinete, ikke fornøyd med noe som helst. Dette er totalt motsatt av hva han pleier å være, gråter så og si aldri hvis han ikke er sulten/trøtt selvfølgelig. Hele han er forandret over natten..... ;/
storm i et vannglass Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 kjenner meg veldig igjen i det du skriver, har slitt i ukesvis med måltidene her. Jenta mi bare begynner å gråte når hun ser maten. Vi har prøvd mye nå, Forskjellige matvarer, og sakte men sikkert har det blitt ltt bedre, Enkelte dager drakk hun kun melk, men helsesøstra trøstet oss med at vi måtte bare ta tiden til hjelp. - og heller veie en ekstra gang før 9 mnd kontrollen. Det som hjelper nå er å skryte uhemmet gjennom hel måltidet, og la henne bli avledet med klosser ol. God bedring- og lykke til videre
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. september 2010 #3 Skrevet 5. september 2010 Jeg har også erfaring med at det er lettere å få barn til å spise hvis en har positiv energi. Barn merker hvis du er stresset og irritert. Og å få lov til å leke litt. Tutta mi liker å få låne en annen skje enn den jeg gir grøt med. Evt en visp eller sleiv syns hun er kjempe gøy. Nå er hun stort sett veldig lett å få til å spise så jeg vet ikke om dette var noen gode råd, men jeg prøver ihvertfall! Lykke til Det blir sikkert bedre med tiden.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Her har vi også perioder med matnekt,og det kommer i forbindelse med at det er tenner på vei. Da vil hun kun ha pupp,og spiser lite og ingenting av noe annet. Ikke engang fruktmos som hun vanlugvis ELSKER vil hun ha da. Sist matnektperiode varte i flere uker flr det bedret seg,allikevel la hun greit på seg da vi var på kontroll. Legger tydeligvis på seg av luft og kjærlighet! Ellers hjelper det å ha noe leker eller noe hun kan konsentrere seg om,da kan jeg klare å snike litt ned. Puffet ris som jeg la på bordet foran henne fungerte godt her en periode. Da konsentrerte hun seg fælt og gapte når det kom mat:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå