Gå til innhold

Mat-tråd =)

Gjest babyfabrikken1979

Anbefalte innlegg

Gjest babyfabrikken1979

Huff, jeg er så utrolig matlei.. Ingenting frister :(

Noen som har noen gode tips om lettvindte oppskrifter? Noe med litt smak i, som er lett for en 2åring å spise også? Er så lei pølser og potetmos nå..hehe..

Jeg er glad i å lage mat, elsker å pusle på kjøkkenet, men jeg har ikke noen fantasi når det gjelder mat lenger..

Noen som vil dele noen oppskrifter?? =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142283632-mat-tr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen det å være matlei...ikke alltid like lett å være fantasifull med middagen:)

Hva med pestomarinert kyllingfilet med havreris og salat.

Du trenger kyllingfileeter, rød eller grønn pesto(barn liker mest den røde), lag et snitt på kyllingfileen slik at du på en måte kan åpne den og lukke den igjen. Smør på ønskelige mengder med pesto på kyllingen og stek den på 200 grader i stekeovenen i 25 min. Kok opp litt vann til havreris eller ris, lag en enkel salat og ha gjerne tzatziki eller annen dressing til salaten. kjempegodt og lettvint.

Eller torsk/ laksefilet med linsesalat. Steke fisken i ovn med ønskelig krydder eller bare la fisken trekke i vann. Bruk linser på boks som ikke trenger å kokes, og blande det med finhakket løk, tomat og evt andre grønnsaker man måtte ønske. Bland i litt balsamico, sitron og olivenolje med linser og øvrige grønnskaer. Strø litt salt etter smak. Super sunt og godt. Og ikke minst lettvint! Funker godt med yoghurt basert dressing også.

Disse to oppskriftene bruker jeg mye for tiden, da jeg har fått helt avsmak fra kjøtt etter jeg ble gravid...det går i kylling og fisk, også gjerne woket.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142283632-mat-tr%C3%A5d/#findComment-142283826
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...