Gå til innhold

Sparkefrekvens rundt uke 30-33?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det for tiden ganske stille med kanskje så lite som 5-10 spark i løpet av dagen, disse kommer også som enkeltspark ikke i serier slik det før har gjort. Derimot er det mye bevegelse inni magen med babykroppsdeler som buler ut her og der og beveger seg over magen. Er også hikke fra 1-3 ganger per dag for tida.

Lurer på om det er normalt at det blir mindre spark nå? Baby har sparka så mye helt siden uke 18 at jeg har følt meg riktig heldig for har aldri vært bekymra, men så sier jo ekspertene at det er fra uke 28 at det er "viktig" at de sparker hver dag.. Er det fordi 1 spark= liv, eller er det jo flere spark = jo bedre er formen til baby.. for hvis sistnevnte så bør jeg kanskje bli bekymra. Er 31+6 men har vært relativt stille et par uker nå. Symfysemålet er akkurat der det skal være.. på streken, så det skulle vel enda være plass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 32+1 i dag og her er det fortsatt masse liv. Armer og bein hit og dit, og vesla snur seg fortsatt både fra høyre til venstre og tilbake igjen, tror faktisk at hun ikke hele tiden ligger i hodeleie heller, for jeg er fast bestemt på at vesla hadde hodet opp mot ribbeina mine igår. Igår var det mest aktivitet på min høyre side og oppover, idag på venstre side og nedover.

Vesla i magen kan være veldig veldig aktiv i 3-4 dager , for så å ha noen "hviledager" der jeg kun kjenner noen spark nå og da. Går det mer enn 3 timer mellom hvert livstegn begynner jeg å savne kickboksinga, for det ligner ikke henne. Hikking 4-5 ganger om dagen uansett aktivitetsnivå.

Selv om din baby ikke sparker så mye, så sier du jo selv at det er mye bevegelse:) Tror ikke at lite spark betyr at babyen er i dårlig form, kanskje babyen hviler ut etter å ha flyttet magen din hit og dit:)

Skrevet

Husk på at når de sier at du skal telle spark, så teller alle bevegelser, både spark og "turning" :) Tror det er ganske normalt at sparkene blir færre og de andre bevegelsene flere ettersom babyen får bedre kontroll på musklene og mindre plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...