Gå til innhold

flere med tidlige modningsrier?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

merket igår at jeg fikk kraftige "menssmerter" nederst i magen. holdt på i hele natt, ga seg noen timer for å så begynne kl 10.00 idag igjen... det er jævlig vondt, og ikke minst slitsomt. og det sitter i leenge..

Er 6uker igjen til termin, så jeg får vel bare holde ut.. håper og ber om at fødselssmertene ikke blir mye verre, for isåfall skjønner jeg ikke hvordan dette skal gå... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det samme de 5 siste nettene, begynner i 2 tiden om natten. Føles ut som kynnere til å begynne med,men etter korttid går de over til mer sterke smerter som stråler nedover magen og beina. Det holder på slik ett lite minutt for så å komme tilbake etter ca 8-10 minutter. Men etter 2-3 timer gir det seg og da er det vanlige kynnere jeg kjenner.

Er 4 uker igjen nå, så det er vel noe så holder på å gjøre seg klart...

Skrevet

kan jo virke det som det! ;) er veldig spennende! men må det gjøre så voooondt!! :P har hørt at om man har sterke modningsrier/masrier/kynnere oppleves fødselen som lettere. får håpe det er noe sant i det!

Skrevet

Jeg også har det slik. Det begynte for 10 dager siden. Da hadde jeg menssmerter om kvelden, litt om nettene og om morgenen.. Det har jeg ikke hatt gjennom svangerskapet. Etter fem dager begynte det en ettermiddag og ble bare verre og verre. Det kom i etapper og kjentes ut som skikkelig førstedags menssmerter. Jeg dro da på føden for en sjekk, og det viste seg at livmorhalsen hadde gått fra 4,5cm til 3cm + 1-2cm åpning fra skjeden.. Livmorsmunnen var blitt myk, og jordmor sa at modning var absolutt på gang.

Jeg fikk tilbud om å bli på sykehuset eller å dra hjem; det viktigste var at jeg lå i seng/sofa i en uke eller to. Jeg var da 35+5, og de vil jo helst ikke at barnet skal fødes før uke 37.. Da det regnes som prematurt før det..

Det hun sa var uansett - om det blir verre og du merker at det kommer regelmessig og ikke gir seg, så skal du komme opp igjen. Når det er før uke 37 vil vi helst ha deg inn så tidlig som mulig og ikke når det er 5min mellom hver rie, så vi kan observere barnet.

Dette er nå 5 dager siden, og jeg har hatt noen lange netter med smerter, men det har liksom ikke blitt verre.. Går i det samme, men tror nok det modnes der nede.. I natt våknet jeg av sterke smerter på hver side av magen.. og hadde problemer med å sove..

Men, men. Så lenge barnet er friskt og sterkt når det kommer ut, så skal jeg ikke klage;)

Skrevet

hmm..kanskje man skal følge litt ekstra med, og ringe sykehuset om det ikke gir seg med det første. Men vil ikke virke hysterisk og ringe om d bare er kynnere, men de kan vel ikke være så vonde. Nå har jeg fått supervondt i korsryggen... blir ikke helt klok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...