Gå til innhold

Til dere med kynnere i uke 17/18

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har det kanskje mest på kveldstid når jeg ligger. Magen buler seg og blir kjempestram.

Alle har mer eller mindrekynnere iløpet av et svangerskap, men noen merker de bedre enn andre. Dette for at livmoren skal "trene" seg opp til fødsel. Hos noen kan det nesten være plagsomt. Men det er stort sett helt ufarlig. 2. gangs gravide merker det som regel bedre enn 1. gangs.

Jeg tviler på at det er noe å bekymre seg for, men det aldri gøy å gå rundt og være usikker. Derfor kan du jo kontakte jordmor og høre hva hun sier.

Men er det noe mer en kynnere så øker det som regel både i smerte og intensitet.

Takk for svar vestlandsfanden&J09+guttespire.

Jeg merker det også mest på kvelden når jeg har lagt meg. I natt følte jeg de kom hele tiden, samt at de varte lenge.

Dette er mitt 2 svangerskap, men fødte fortidlig sist gang i uke 24, så redd kynnerene kan påvirke cervix. Skal ringe sykehuset om jeg ikke blir beroliget. Var på sjekk på onsdag og da var alt ok.

Kan du også ha mange samme kveld?

Hei.

I mitt første sv.ska hadde jeg kynnere fra uke 18 ca. Hadde det så og si nesten hele tiden. Ble sm for de trudde jeg skulle føde tidlig, og ble bedt om å ta det med ro....Gutten ble født 8 dager over tiden så hos meg så hadde det ingen ting og si.Jeg ble sjekket hver gang jeg var på ktr og det var ikke noe utslag på cervix:))

Men alle svangerskap er forsjellig:)

Jeg får det ikke mange ganger per kveld. Og de kan vare i ca. 10 minutt eller kanskje mer.

Jeg skjønner at du blir ekstra bekymra hvis du har født for tidlig før. Så hvis du er usikker er det bedre å få sjekket en gang for mye, enn en gang for lite.

Men du skal ihvertfall vite at det ikke er unormalt :)

Lykke til :)

Takk for svar alle sammen, Skal på ny kontroll på fredag, så skal be de sjekke en gang da også.

Er litt øm rett over skambeinet i dag, uvisst om dette er pga kynnere, eller om det rett og slett er at det vokser der nede...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...