mille260 Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Har jo en mann som er sterilEtter mange spørsmål om hvorfor vi ikke ble gravide/tid vi skal ha unger syns jeg det ble for tungt og vanskelig og svare på disse splrsmålene. Valgte da og fortelle det til familie og venner.Familien syns dette var veldig leit men skulle støtte oss uansett hva vi valgte. Venninnene mine har skuffet meg på det så. Har kommet med så mange råd om å bare gå i fra min man.Fått hørt mange ganger at det er flere menn her i verden.Sier også at når du først får barn så blir livet fullkommen.Spurte di om hvis vi ikke var så heldige å bli gravide var ikke mitt liv fullkomment?nei svarer di.Du blir ikke akseptert i dagens samfunn hvis du ikke har unger. Prøver å fortelle de at jeg ikke vil ha en annen mann og ikke lure en bare på gata for at jeg skal bli gravid. Det siste jeg vil er å forlate min mann bare fordi han ikke kan gi meg det barnet vi sårt ønsker.Men å gå i fra han bare på grunn a dette?skal jeg da leve ulykkelig bare jeg blir gravid?Er den største marerittet til min man dette.Har sagt at du er den jeg vil leve med,med eller uten barn. det jeg lurer på er om jeg har overreagert?har kuttet de ut.Har svart at jeg trenger støtte oppi denne tiden ikke bare råd om hvirdan jeg kan forlate mannen min. Ser di ikke hvor glade vi er i hverandre.Noen andre som har opplevd dette?
Snømusa2013 Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Det er SKIKKELIG dårlige venninner du har da!! Hvem som kan si noe sånt?! Nei, barn er ikke alt i livet, det har jeg tenk mange ganger, og hvis ikke insem./ivf fungerer for oss så vet jeg ikke om vi engang orker å vurdere adopsjon. Jeg kan ha et innholdrikt og godt liv uten barn, men vi ønsker selvsagt å utforske mulighetene før vi "avslutter". Jeg vil si at vår situasjon er mer sårende for min mann enn for meg. Men han takler det på en super måte og gleder seg til hele prosessen. Bedre mann kunne jeg ikke fått! Nei, mille260, hold deg til mannen din, han er tydeligvis noe av det beste du har i livet, ta vare på han! :-)
mille260 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2010 Ja trodde æ hadde gode venninner men ser ikke ut sånn.Nei har ikke tenkt å bytte ut min mann.Vet at gresset ike er grønnere på den andre siden og finner ingen bedre mann enn det jeg har nå. Ja situajsonen er mere sårende for menne våre.Syns det er fantasisk muligheter vi har nå og at våre menn er villige til å være med på denne metode.Er nok ikke alle menn som vil være med på denne prosessen.. Så her sitter jeg utrolig skuffa over mine venninner..Har det bedre uten di selv om det er tøft og innse at vårt vennskap er avsluttet.Kjenner det hadde vært godt å kunne sitte og prate ut med venninner og ikke bare familie.Heldigvis har vi begge en flott familie som støtter og er villige til å høre på våre tanker og følelser!
Snømusa2013 Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Det er godt med god støtte i familien. Jeg har heldigvis mange gode venninner som også støtter, de ønsker alt godt for oss og det er en god følelse. Men det er jo ganske sårt når ALLE andre får barn. I min gjeng er det en sånn periode nå. Hadde en slik periode for noen år siden, og da var det ekstra sårt. Nå er vi så drevne at vi klarer å glede oss på andres vegne. Kanskje det er fordi vi endelig vet hva som må til for at vi skal få en baby. Godt å ha tatt dette valget! :-)
1prinsesse+1i magen Skrevet 5. september 2010 #5 Skrevet 5. september 2010 Nei barn er ikke alt, men det er mest!! Men det vet en heldigvis ikke fullt ut før en har barnet/a Lykke til begge to! Ps: Og sånne venninner er ikke mye å spare på, høres ut som ungdomskolejenter jo :/
mille260 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2010 vii hadde sånn periode i fjor.alle mine venninner fikk pluss 2 av mine svigerinner og mi søster så der satt vi og lurte på å tid det var vår tur. Merker at vi taler det ber nå som vi vet hva som er galt og at vi har bestemt oss for inseminasjon. Merker på humøret at alt virker lettere nå. Håper det lykkes for oss alle!lykke til!gleder meg å høre hvordan det har gått med dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå