<3 lilletroll <3 Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Blir helt stressa av det! Trudde det skulle gå over når man sluttet å amme, men her i gården har det faktisk blitt værre :-( Mister MASSE gjennom hele dagen. I dusjen ramler det ut en hel handfull. Skikkelig skummelt. Er dette bare meg?? Burde jeg snakke med en lege? Eller er dette vanlig?
Gjest Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Jeg sluttet å amme for snart 2 mnd siden. Røyting startet for ca 1-2 uker siden. Det er hår OVERALT. Finner til og med hår inne i bleien til litjgutt:) Tror nok d er normalt. Venninnene mine hadde d sånn også
Nikki 75 Skrevet 5. september 2010 #3 Skrevet 5. september 2010 Det er helt normalt, men hvis du blir mye tynnere i håret kan du jo ta det opp med legen. Jeg mistet kjempemasse fra ca 3 måneder etter fødsel og et par måneder videre, men nå har det begynte å roe seg ned. Jeg begynte å ta b-vitaminer, men jeg vet ikke om det har bidratt til at det har gitt seg.
Gjest Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Jeg og! Hater å finne hår overalt. Går ikke lengre med håret løst. Må alltid ha det i strikk. Hver gang jeg tar i håret kommer det en klase ut. Skikkelig ekkelt. Jeg ammer enda så håper det går over til jeg er ferdig..
jussisuss Skrevet 5. september 2010 #5 Skrevet 5. september 2010 Hehehe Jess, æ mista så masse at æ gjorde kort prosess og klippet mæ kort rett og slett... Faktisk helt overasket over hvor fort det gror ut igjen Nå er håret mitt blitt så sunnt atte Lykke til, men tror dessværre ikke det er så masse å gjøre med det.
Bassen&Spira <3 Skrevet 5. september 2010 #6 Skrevet 5. september 2010 Jeg mistet og kjempe masse hår !!! Men så en dag farget jeg håret og da sluttet jeg jammen og miste hår og! Dette var sikkert bare tilfeldig, men mistet ikke et hårstrå utenom det vanlige etter dette :-)
*shehasmyheart* Skrevet 5. september 2010 #7 Skrevet 5. september 2010 Jeg mister og MYE hår. Helt forferdelig! Men det har ingenting med amming å gjøre. Jeg har tre svangerskap bak meg. Første ammet jeg bare såvidt. Og mistet helt vannvittig mye hår! Andre var dessverre en dødfødsel. Mistet masse hår igjen. Helt ille. Og nå har jeg en gutt her på 4 mnd ca, som jeg ammer. Og håret bare detter av! Jeg rakk ikke å få tilbake alt igjen etter sist gang. Så lurer på hvor lite hår jeg kommer til å ende opp med:( Det er vist hormoner det kommer av. Under svangerskapet mister vi vist ikke no særlig hår. Det skal vist av nå det;) Og det går av det, det er helt sikkert! Jeg tar masse b-vtaminer. Og har kjøpt et "vann" av frisøren. Ho ene som jobber der var kjempefornøyd med det. Ho manglet vist litt hår i panna/luggen, og nå var det masse små hår der. Pigg-stuss i luggen:D Så det prøver jeg. Og ja, det er helt vanlig å miste håret etter et svangerskap. Ikke gøy. Vi får håpe det gir seg snart!
Mammahjertet <3 Skrevet 5. september 2010 #8 Skrevet 5. september 2010 Jeg har hørt om et shampo som heter Nisim som skal hjelpe en del mot hormonelt betinget håravfall. Og det er det jo under amming. Ellers så er det kosttilskudd for ammende en kan kjøpe på apoteket. Det er veldig vanlig å røyte mye når en ammer. Jeg har ikke starta å røyte enda, men så er det bare en måned siden jeg fødte.
SophieH Skrevet 6. september 2010 #9 Skrevet 6. september 2010 Hadde det akkurat likt som deg. Røyta som en gal, kunne dra av store dotter med hår. Det startet da veslejenta var ca 2 mnd, men kan med glede rapportere at nå når hun er 4 mnd har det blitt mye bedre (jeg fullammer fortsatt). Jeg fikk helt hetta når jeg så hvor mye som datt av, har veldig tynt og fint hår i utgangspunktet (ikke så mye å ta av..). Jeg fikk viker som heldigvis ikke var synlige for andre pga av sveisen, men det var ille nok å bare vite at de var der. Det var ikke helt skallete områder, men jeg mistet såpass mye at hodebunnen var godt synlig (grøss!). Hadde en periode der jeg gikk med lue... selv om det var 20 varmegrader... Jeg fikk som sagt panikk og gjorde to ting; begynte med Suplex B tilskudd (kjøpes hos helsekost) og kjøpte en kur fra Kerastase som jeg leste mye positivt om på nett. Det er en 6 ukers kur, og nå når jeg er ca 2 uker inn i kuren merker jeg stor forskjell. Mulig det er bare tilfeldigheter, vet jo at håret vokser ut igjen en eller annen gang. Jeg er hvertfall bare glad at det virker som om jeg er over den verste kneika. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå