Gå til innhold

Andre som begynner å grue seg til fødselen...? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gleder meg veeeldig til snuppa kommer ut<3

Men gruer meg veeeldig til fødselen...:S Jeg er 2.gangs så jeg har vært i gjennom dette før. Og jeg hadde egentli en veldig bra fødsel sist:) så jeg aner egentlig ikke hvorfor jeg gruer meg slik nå....

Er vel fordi jeg vet hva jeg skal i gjennom...:P

I tillegg skal min kjære på kurs 4 uker før termin, så gruer meg til å være hjemme alene med 2åringen min... er redd d skal skje noe da..

Han skal være vekke 1 uke, og det går rundt 6 timer å kjøre dit...

Men får satse på d ikke skjer noe da.

Andre som gruer seg..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det akkurat som deg, gleder meg til babyen kommer,men ser ikke frem til fødselen. Er 3.gangs, men har på en måte "glemt" hvordan de 2 forrige var. Vet at det kommer til å gjøre vondt,men det er heldigvis glemt når babyen er født.

Lurer en del på om denne fødselen kommer til å gå fortere denne gang, det sies vel at er man flergangsfødende vil det gå fortere.

Hvor langt på vei er du?? Jeg er 35+5

Skrevet

jeg er 34 uker på vei.

Har liksom "glemt" det jeg også... Vet att d gjorde veldig vondt, men jeg fikk epidural forrige gang.. Å d var himmelen! ;) Hadde ikke noe vondt når jeg skulle presse henne ut..

Men er redd for att denne gangen får jeg ikke epidural og att d blir myyye vondere... huff...:S Men men, ut må hun vertfall...;-)

Gleder meg til d er overstått! :-)

Skrevet

Jeg gleder meg veldig til lille prinsen vår kommer men har begynt å grue meg til fødselen. Egentlig ikke til smertene men til om det skal gå like lang tid nå som sist for det var utrolig slitsomt. Men de sier jo at det går greiere andre gangen så får tro på det. Fikk epidural sist men den virket ikke som den skulle. Han satte den feil første gangen og mest sannsynlig andre gangen også siden den ikke virket. Men men.. overlever vel en gang til :)

Skrevet

Eg har 21 dager til ul termin i dag og gruer meg veldi... lå med rier i 40 timer sist..så alle sier at det går fortere denne gangen..men eg klarer liksom ikke tro helt på de.. og siden det er 2.gang så har eg fått det for meg at jm regner med at vi tåler mer så de er kanskje ikke like ivrige med smertestillende denne gangen..masse rare tanker..men gud hvor mye eg gleder meg til å kose med ho som har sparket og turnet i magen nå i mange måneder...

Skrevet

Gruet meg i over 38 uker nå...Har 14 dager igjen til termin, og gruer meg skikkelig..

Hatt sterk fødselsangst fra den dagen jeg fikk vite jeg var gravid. Er 3gans jeg også, men husker desverre alt fra de to andre fødslene altfor godt..

Brukt denne helgen til å roe ned og forberede meg mentalt....

Skrevet

jepp! hopper opp i samme båt her jeg hvis det er plass.`...........?=)

jeg gruer meg, er førstegangs så vet ikke hva jeg går til...?

legen skremte meg for 2 mnd siden ¨å sa att jeg kom til å få stor unge, sikkert 5kgs så etter da har graviditeten gått helt ræææva.. men jeg søkte etter hjelp omman kan kalle det... snakket med ei jormor 2 ganger nå om fødsel og føler jeg er på rett vei ;)

har dager vor jeg tenker: Juhu detta skal jeg klare, så klart gjør det vondt men jeg får jo hjelp!!

andre dager : jeg vil bare grave meg ned.................!!

vi overlever detta :D

Skrevet

Ja, jeg gruer meg på en måte. Ikke før selve fødselen og smertene, men for å revne mye. Hadde totalruptur sist som jeg har hatt problemer med i etterkant og er veldig redd for at det skal skje igjen. Vil helst ikke bli inkontinent før fylte 30. Men selvfølgelig gleder jeg meg mye til å møte snuppa i magen:)

Skrevet

er jo en liten trøst å høre att d er andre også som gruer seg.... ;)

men vi skal nok fikse dette her alle sammen! :) vi må jo de! ;P

jeg kjenner att "angsten" kommer snikende på kvelden........

Skrevet

Variasjonen er så stor, en dag gleder jeg meg helt ubeskrivelig til både fødsel, smerte,(ja faktisk:p) og etterpå !

Men liketterpå kan jeg ligge i sengen å gråte over nettopp det samme, bare at jeg gruer meg og har skikkelig angst!

jeg grugleder meg , tror jeg ;)

Skrevet

Hei jenter...

Huff, jeg synes det er så fælt at dere gruer dere sånn!! Skulle ønske jeg kunne si noe som hjalp litt...men nei...beklager.. :/

Om ikke annet kan jeg jo komme med et lite positivt innspill om mine egne tanker om fødselen? DU som jeg gleder meg til å bli ferdig med graviditeten! Går med konstant bekkenvondt, halsbrann, muskelknuter både her og der, en tung og sliten kropp, osv..! Jadda jadda, bare vanlige plager de fleste har på slutten, men for meg føles det hele som rimelig uoverkommelig om dagen! Gleder meg ikke akkurat til fødselssmertene, men jeg ser frem til å bli ferdig med dette jeg går med til daglig nå! Så det føles veeeeldig verdt det!

Ellers gruer jeg meg endel til barseltiden, nesten verre en fødselen den... Slik jeg ser det, hvertfall.. Men SÅ er det hele over og ALT blir bra igjen!.

Dette klarer dere jenter. Helt fint! Bare vent å se! Ønsker dere alle masse masse lykke til! :))

Og husk - hvis angsten tar helt overhånd MÅ dere oppsøke hjelp fra jordmor eller fødeavdelingen eller noen andre profesjonelle..De kan gjerne komme med noen trøstende og beroligende ord :)

Skrevet

Gleder meg mye til tøtta er ute, men gruer meg enormt til fødselen ja :S

For min del er det først og fremst de ekstreme smertene jeg har angst for. Det hjelper ikke på at jeg har født 7 barn. Alle fødslene har tatt under 2t fra første lille tegn på at noe er på gang og til de små er ute. Og når så mye skjer på så kort tid er smertene ganske så intense,-og ikke får jeg smertestillende heller.

Det positive er at det er raskt overstått. Selv om det ikke hjelper å si det til meg midt oppe i det hele, for da er hvert minutt som et vondt år :o)

Jeg blir like sur på JM hver gang når de maser om hvor strålende fint det går :P For dem er jo mine fødsler drømmefødsler og rein plankekjøring. Ikke noe stress for dem nei *grrr*

Kanskje pga angsten for smerten at jeg ikke har noe imot å gå 14-15 dager forbi termindato :o) Utsette ondet lengst mulig hehehehe

Har termin på onsdag så er uansett ikke lenge igjen til jeg må til pers :o) Kjenner litt på angsten de dagene jeg har kynnere....mens de andre dagene går til å "manne seg opp" :D

Skrevet

Gleder meg kjempe masse til å få prinsessa. 7 uker i dag igjen til termin. Så det nærmer seg mer og mer nå. Må innrømme at jeg gruer meg til fødselen pga smertene. Men siden jeg tok KS sist gang og det er jo 9 år siden, så vet jeg ikke hva en vanlig fødsel er. Også det at jeg kommer til å føde alene.(Har ingen samboer). Men ut må henne jo. Aner ikke hvordan rier og sånn kjennes ut som, så jeg kan ikke utale meg om dette. Bare hører av andre at det er så vondt, og det skremmer meg ekstra.

Bare håper at alt går bra. Jeg skal kreve å få epidural og håpe at det kan hjelpe med de værste smertene.

Skrevet

Nei, gruer meg ikke til fødselen. Gleder meg til å bli ferdig med mitt absolutt siste svangerskap!

La meg få det helt rett: Gleder meg ikke til smerten, men jeg vet jo at det går over så fort babyen er ute.. Kommer til å bli knalltøff fødsel hvis den blir som sist, men jeg vet jo at i det hodet og kroppen glir ut av meg, så er det over! Hurra!!

Er selfølgelig redd for alt det skal skje noe uventet som gjør at jeg revner fra a til å, eller er nødt til å ta keisersnitt, er jo mye forferdelig som KAN skje, men jeg prøver å ikke å ha fokus på dette.

Jeg tror at hvis man får panikk eller blir veldig redd av smerten, så jobber man i mot kroppens forsøk på å få ut babyen, så fokuset mitt ligger på hvordan jeg best kan jobbe med kroppen min for at fødselen skal bli over fortere. Siden jeg har født 3 ganger før, så har jeg fått litt oversikt over hvordan fødselsforløpet kommer til å være, og tenker mye på hvordan jeg kan bruke dette til min fordel.

Jeg har 3 helt ulike fødselsopplevelser, men mye er likt, og jeg vet at jeg må slappe av og la kroppen jobbe seg gjennom riene, istedenfor å få panikk (slik jeg gjorde med nummer 1:)

Lykke til alle sammen!:) Det blir å gå bra!

Skrevet

Gruer meg ikke til fødselen, den er forhåpentligvis raskt over. Verre med tiden etter fødsel. Aller mest gruer jeg meg til syingen, dernest til det supervonde underlivet og så vondt det gjør å gå på do :( Det er liksom ikke over på en dag heller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...