Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Min datter litt over 2 år, leker innen mellom med en jenta på 4 år på barnehage. Hun jenta på 4 år viser seg ofte å være frekk og slem mot min datter. På grunn av hennes oppførsel at nesten ingen jenter i hennes alder vil leke med henne. Da leker hun med min datter. Hun datter kan ikke nok ord til å si imot henne når hun føler seg urettferdig behandlet. Jeg har observert at min datter er blitt dyttet og tatt fra seg leketøy. Jeg har da sagt til jenta på 4 år at hun må ikke gjøre det og må si unskyld til min datter. Jeg har også sagt til personal i barnehagen at jeg vil ikke at min datter leker med henne på grunn av det grunnen. Men det har ikke vist seg noen bedre, jenta er forsatt klengette med min datter. Min datter forteller ofte til meg at "jentasnavn" dytter meg. Hva må jeg gjøre? Hvordan kan jeg beskytte min datter bedre?
lille sprelle Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Dette er det barnehagen som må ta tak i. Du kan jo selvsagt også be barnet søke mot andre i barnehagen. Burde ikke være noe problem om det er en småbarnsavdeling hun går i, men er jo et problem ute. Som sagt - dette må barnehagen ta tak i!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2010 #3 Skrevet 5. september 2010 min datter på to leker oftes med barn på samme alder, noen litt eldre, noen litt yngre. de dytter, slår, rapper leker og biter hverandre. Noen mer voldsomt enn de andre. Hvordan trives din datter sammen med denne jenta? Dersom hun selv føler seg beklemt sammen med henne bør bhg forsøke å skjerme dem fra hverandre ihvertfall i deler av dagen/enkelte settinger. Men dersom de trives i lag gjør det kanskje ikke så mye? Går an å vente å se hvordan forholdet utvikler seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå