Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 4. september 2010 #1 Del Skrevet 4. september 2010 Og vi har ikke klart å bli gravide. Begynner etter hvert å innse at jeg er blitt en "sliter", selv om jeg vet at det er mange av dere som har prøve myyyye lengre enn oss... Litt om meg selv: Er 31 år, gift og så heldig å være velsignet med to unger på 2,5 og 5 år. Selv om vi har to helt aldeles nydelige unger, så har vi alltid hatt lyst på en til, siden både mannen min og jeg er tre i søskenflokken. Det er liksom en som "mangler". Jeg hadde egentlig lyst på fire, men nå skal jeg være overlykkelig hvis vi klarer å unnfange en til. Siden vi har to friske og flotte barn, høres det sikkert ut som et luksusproblem for mange, men det er faktisk en sorglignende følelse å ikke klare å bli gravide igjen, og jeg lengter ubeskrivelig etter å kjenne liv i magen, til og med riene virker forlokkende... De går jo over - og øyeblikket hvor den lille babyen blir lagt på magen... priceless! På mandag var jeg hos fastlegen, og han henviste meg til gyn. Og der er det 5 ukers ventetid... Blir gal av all ventingen. Måtte først vente 4 uker på å få legetime (pga. ferieavvikling). Jeg visste at legen ikke kunne hjelpe meg, ettersom jeg har regelmessig syklus og finner EL hver mnd. Altså var alt han skulle gjøre å sende en henvisning... Legen mente det var stort sjanse for at det er noe galt med egglederen min, siden jeg "plutselig" ikke klarer å bli gravid. Jeg har blitt fryktelig fort gravid 3 ganger før, men har bare en eggleder pga et svangerskap utenfor livmor. Er nå redd for at den kan være tett. Håper på en "gjennomspyling" ved hjelp av kontrastveske. Dette er imidlertid en sykehusundersøkelse, og da er det sikkert laaaang ventetid igjen... Håper at det bare er litt grums som ligger i veien, og at den ikke er potte tett,,, Privat ivf er jo galdyrt... Er oppgitt og lei meg over all ventingen, og begynner å miste troa på at vi skal klare å bli gravide igjen... Lykke til alle sammen! Jeg unner dere så utrolig mye å bli gravide. NÅ! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142282501-hei-hei-n%C3%A5-er-det-1-%C3%A5r-siden-vi-startet-pr%C3%B8vingen-p%C3%A5-nr3/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tregosten Skrevet 5. september 2010 #2 Del Skrevet 5. september 2010 Der var du gitt..! Stilte deg spm. der jeg hadde skrevet, men her finner jeg svarene vet du. Ja den ventingen er pyton! Alt går så seint når det er noe man helst ville ha svar på i går. Håper du blir gravid med en gang de får spylt gjennom da. Ikke lite sannsynlig siden du har blitt så lett gravid før. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142282501-hei-hei-n%C3%A5-er-det-1-%C3%A5r-siden-vi-startet-pr%C3%B8vingen-p%C3%A5-nr3/#findComment-142282647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnis Skrevet 6. september 2010 #3 Del Skrevet 6. september 2010 Min gyn sier at man ikke får kjøpt den kontrastvæska i Norge lenger, så nå må man inn på sykehuset til lapraskopi! Det er jo enda større deal. Har selv muligens tette eggledere, og skal antagelig ta lap etter hvert... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142282501-hei-hei-n%C3%A5-er-det-1-%C3%A5r-siden-vi-startet-pr%C3%B8vingen-p%C3%A5-nr3/#findComment-142287728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 6. september 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 6. september 2010 Oi... DET var noe drit, hvis det stemmer! Har hatt lap. før (svangerskap utenfor livmor), og det var ikke "bare, bare". Da fjernet de jo en eggleder, og jeg hadde masse svangerskapshormoner som skulle ut av kroppen i tillegg, så det var nok en litt større påkjenning enn en "vanlig" lap.undersøkelse. Ikke noe jeg kommer til å glede meg til, akkurat. Men det er verdt det, hvis vi blir gravide av det :-) Og mange som sier at det ikke var noe å grue seg til i det hele tatt. Jeg har ei svigerinne som er SIKKELIG pysete, og hun tok det på strak arm. Da får vi også klare det... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142282501-hei-hei-n%C3%A5-er-det-1-%C3%A5r-siden-vi-startet-pr%C3%B8vingen-p%C3%A5-nr3/#findComment-142290062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå