Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Og der er det 5 ukers ventetid... Blir gal av all ventingen. Måtte først vente 4 uker på å få legetime (pga. ferieavvikling). Jeg visste at legen ikke kunne hjelpe meg, ettersom jeg har regelmessig syklus og finner EL hver mnd. Altså var alt han skulle gjøre å sende en henvisning... Legen mente det var stort sjanse for at det var noe galt med egglederen min, siden jeg "plutselig" ikke klarer å bli gravid. Jeg har blitt fryktelig fort gravid 3 ganger før (har 2 barn), men har bare en eggleder pga et svangerskap utenfor livmor. Er nå redd for at den kan være tett. Håper på en "gjennomspyling" ved hjelp av kontrastveske. Dette er imidlertid en sykehusundersøkelse, og da er det sikkert laaaang ventetid igjen... Håper at det bare er litt grums som ligger i veien, og at den ikke er potte tett,,, Privat ivf er jo galdyrt (når en er så heldig å ha to barn fra før, må en gjøre det privat). Er oppgitt og lei meg over all ventingen, og begynner å miste troa på at vi skal klare å bli gravide igjen... Selv om vi har to helt aldeles nydelige unger, så har vi alltid hatt lyst på en til, siden både mannen min og jeg er tre i søskenflokken. Det er liksom en som "mangler". Jeg hadde egentlig lyst på fire, men nå skal jeg være overlykkelig hvis vi klarer å unnfange en til. Siden vi har to friske og flotte barn, høres det sikkert ut som et luksusproblem for mange, men det er faktisk en sorglignende følelse å ikke klare å bli gravide igjen, og jeg lengter ubeskrivelig etter å kjenne liv i magen, til og med riene virker forlokkende... De går jo over - og øyeblikket hvor den lille babyen blir lagt på magen... priceless! Gode tips til å få ventetiden til å gå litt raskere mottas med takk :-) Lykke til alle sammen!
LilleweeMe+oktoberbarnet Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 off! har bare en fra før og er "allerrede der du er nå! vet hvordan det er, vil ha tre jeg og. vet d liksom allerede:) men det er håpr. gikk privat jeg og tok en gyn sjekk. om du har det i nærheten så er jo d en mulighet. da vet du litt. jeg skal ta noen tabletter som skal gjøre ting bedre håper jeg. han henviste oss til sykehuset nå, men i mellom tida ( trolig 6 uker) begynner jeg på de. da gjør jeg noe før jeg kommer til på sykehuset. og d kosta i alt ca 1000kr. for meg betydde den tusenlappen litt mer fortgang i ting! og så skal vi bruke tid på å kose oss nå reiser vekk for en liten stund. masse lykke til
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 6. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2010 Takk for forståelse, LilleMy! Det er ingen private gyn. som ikke trenger henvisning her i byen, og der jeg har fått henv. er de bare en lege om dagen, og derfor er det litt ventetid... Fikk time 13.oktober, og håper tiden går fort... Skal en tur til syden i høstferien, så da har vi noe å glede oss til i mellomtiden i alle fall. Håper tablettene (hva inneholder de egentlig?) hjelper deg! Lykke til du også!
LilleweeMe+oktoberbarnet Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 de heter metformin, reduserer insulinet tror jeg. mange for dem for å hjelpe på å bli gravid, og de som er i grensen til diabetes. lest litt om dem. jeg har fått påvis insulin resistens, så skal visst hjelpe meg. og d håååper jeg ja en ferie er noe å se frem til! hørtes bra ut ! prøv å fokuser på det. der er ikke lett, jeg vet. dumt det ikke er noen private som ikke trenger henvisning. er visst heldige vi da. vi får holde fast ved alt som er bra og allt som gjør oss heldige
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 7. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2010 Enig! Det hjelper ikke å grave seg ned i negativt dritt... :-) I kveld har jeg satt inn bilder i albumet til minstejenta på 2,5 år. Har tenkt mye på at vi har mye å være takknemmelige for. Ventetiden på gyn.undersøkelsen går sikkert fort... Men jeg regner egentlig ikke med å ha en sjanse på å bli gravid før over jul. Best å være litt realistisk. Håper metforminen virker sånn den skal, og at du ikke trenger den sykehusundersøkelsen! ;-)
LilleweeMe+oktoberbarnet Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 ja takk for det men legen mente jeg måtte ikke ha for store forhåpninger. dette kan ta noen mnd. kanskje vi blir i samme båt da rundt jul.
LilleweeMe+oktoberbarnet Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 nå skal jeg komme meg litt ironi. for eg fikk nemlig telefon fra sykehuset idag, får time i januar!!!!!!!!!!!!! jeg er heldig altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå