Gå til innhold

Jeg har født!:D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en perfekt prins 03.11 kl. 03.25! :D Jeg var da 9 dager på overtid..

Han var 3495 g og 49 cm lang:)

Det hele begynte som jeg tidligere skrev Torsdag 2.11, med at jeg ble veldig dårlig i magen. Så våkna jeg 3.11, av at jeg måtte på do i gjen. I tillegg til at jeg hadde ganske regelmessige kynnere. Det var først nå jeg forstod at det kanskje var noe på gang, så jeg skrev et innlegg om dette.

Jeg skulle på overtidskontroll på sykehuset klokken 12, fredagen. Var veldig spent på hva De hadde å si, for jeg hadde jo blitt sjekka dagen før. Og jeg var da helt umoden, og ingen opning.

De ble veldig overraska på sykehuset og, for De trodde dette ville ta litt lengte tid. Men De såg jo på registreringa, at disse kynnerene kom ganske regelmessig, og varte ganske lenge. Så De bestemte seg for å skjekke meg i gjen, og da hadde jeg 3 cm opning, og var helt moden!

Senere på dagen, tok jeg og en venninne ut for å gå en lang tur i terrenget. For å få fortgang på dette. Når jeg kom hjem i gjen, vel 3 timer etterpå, merket jeg ingen forskjell. Følte egentlig at kynnerene dabbet av.

Så var vi på besøk av mine foreldre en tur, og når vi kom hjem igjen klokken 22.00 begynte riene med en gang jeg satte meg i sofan. De ble veldig fort vonde, så tok jeg fram rietelleren for å prøve å ta tiden. Men det var ikke så veldig lett. Jeg hoppet i badekaret i 23 tiden, og der lå jeg til klokken var ca 01. Fikk da litt panikk, for riene ble pluttslig så veeldig vonde! Jeg kom meg opp av badekaret, turka meg og fikk på meg litt klær. Det var helt forferdlig å måtte kle på seg med disse riene! Jeg tenkte ikke så mye på hvordan jeg så ut akkurat der og da, i tillegg til at jeg hadde minst mulig på meg:P Godt det ikke var noen som så meg, hehe.. Kom inn på sykehuset klokken 0130, og ble da undersøkt. Jeg var livredd for at det ikkje skulle være noen stor opning, jeg er førstegangsfødende. Og var redd for at jeg kanskje var pinglette, og syns disse riene her var dødens. Men jeg fikk heldigvis veldig gode nyheter, jeg hadde 8 cm opning! Må so jeg var veldig letta da ja:P

Fikk fødestue med en gang, i tillegg til at jeg fikk lystgass. Lystgassen hjalp ikke noe på smertene, men den fikk meg til å fokusere mye mer på å puste, og ikke selve riene, i tillegg til at jeg fikk roe meg heelt ned mellom riene. Så den var til veldig god hjelp for meg. Så kom pressriene, og jeg fikk ikke presse helt enda! Det var helt forferdlig! Det var noe som var i veien, men jormora forstod ganske fort at jeg ikke kom til å greie vente. Så hun fann noe bedøvelsegreie, smurte meg inni, og knakk denne. Vet ikke helt va det var, men det var i hvertfall utrolig vondt! Tror det var det verste med hele fødselen!:P

Så fikk jeg endlig begynne å presse, og dette var en lettelse! Da fikk jeg på en måte være med å bestemme litt følte jeg. Men det var ikke mange pressriene jeg hadde før han var ute, tror det var fem stk eller noe. De måtte nett klippe meg litt, men dette kjente jeg ikke noe til.

Vil si jeg var veldig heldig med fødselen min, jeg hadde i hvertfall en veldig god erfaring!:)

Men så tok det jo under 2 timer fra jeg kom på sykehuset, til han var ute. Og 5.5 timer fra første rie til han var ute!:)

Nå koser vi oss veldig mye som en liten familie <3

Ønsker dere alle lykke til, og sender dere masse fødestøv!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse! Så bra at han endelig bestemte seg for å komme ut, og at du slapp å bli satt i gang!

Kos deg med lillegutten, og lykke til videre;)

Skrevet

Spennende å lese :) Jeg har termin om ti minutter og har brukt de siste to dagene på å kjenne på hver eneste kynner og se etter slimpropp eller kjenne etter dårlig mage. Det var faktisk veldig nyttig å lese hvor lang tid det faktisk tar før de riene tar seg opp. At man kan både rekke tur og besøk :) Tror jeg trenger å fokusere på litt andre ting, så tiden går fortere frem til ting virkelig skjer. Gratulerer så mye med den lille! Jeg synes fødselen din hørtes veldig kontrollert og fin ut :)

Skrevet

Gratulerer masse med babyen... Kos dere masse hjemme!

Skrevet

Gratulerer så mye;)

men tenker det var den 03.09 du fikk og ikke 03,11... Ammetåken allerede ;) hihi...

Skrevet

Tusen takk!:)

Det har du helt rett i:P

Hhahaha, skal ikke være lett med denne ammetåka!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...