Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Forventer mens i morgen eller mandag, og skal da begynne med medisiner i forbindelse med fryseforsøk (St. Olavs). Skal ta progynova morgen, middag og kveld fra 1. blødningsdag, og skal siden ta progestan kapsler når livmorslimhinnen er klar for det.

Det jeg lurer på, er:

-Er det viktig å ta progynova til faste tider, og hvilke tider tar dere det i så fall på?

-Er det viktig å sette kapslene til faste tider, og er det noe spesielt en skal ta hensyn til når en setter dem "oppi"? (Hvor lang oppi der skal de plasseres?)

-Mener å ha lest at en skal ligge en halvtime etter å ha satt progestan, stemmer dette??

Håper noen vil svare:))

Fortsetter under...

Hei på dei! Jeg hadde fryseforsøk på tirsdag og stapper disse Progestan-kapslene opp i g..... til jeg ser mannen med ljåen for tida! Uff, man kan bli lei, men må man så må man:) Men til spørsmålene dine:

- Jeg ble fortalt at det var viktig å ta Progynova til faste tider. Ble anbefalt å ta 2 om morgenen og 1 om kvelden, så er det lettere å huske på.

- Ingen sa noe om at Progestan måtte tas til bestemte tider, men jeg har valgt å fordele det sånn at jeg tar 2 om morgenen, 2 i 5-tida når jeg kommer hjem fra jobb, og så 2 om kvelden når jeg legger meg. Har dem liggende klar i nattbordsskuffa, så har jeg en fast plass. Tror uansett det er lurt å fordele dem utover dagen for å hindre at konsentrasjonen blir for høy i blodet mtp event. bivirkninger som trøtthet og svimmelhet.

Du setter dem vel opp så langt som fingeren rekker antar jeg, det gjør jeg i alle fall:)

-Du trenger ikke å ligge en halvtime etter at du har tatt Progestan.

Lykke til!!

jeg tar progynova kl 07 og 19 , 2 på morgenen og 1 på kvelden.

også progestan tar jeg 7 + 15 + 22. Ligger alltid etter progestan fordi det var det de sa man skulle gjøre før...de har visst gått litt bort fra det nå, men jeg tar ingen sjanser....også er det jo digg å slappe av litt å da hehe ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...