Gå til innhold

Får man ekstra oppfølging etter sen abort??

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen J98, J08

Jeg hadde for en måned siden en sen spontanabort (i uke 14). Skal snart begynne å prøve å bli gravid igjen, men bare tanken på å gå igjennom 1. trimester uten å vite om alt er ok, får meg til å bli helt overnervøs. Jeg har vært gravid 3 ganger, de to første gikk helt problemfritt, det tredje endte som sagt i en sen abort.

Fosteret hadde trolig vært dødt lenge. Derfor lurer jeg på om jeg kan forvente meg ekstra oppfølging i neste svangerskap. Tenker da spesielt på tidlig ultralyd.

Fortsetter under...

Hei:-)

så trist og høre... :-(

Tror ikke du får ekstra oppfølging automatisk... men om du sier ifra att du ønsker tidlig ul for å roe nervene, så bruker de å være ganske greie:-)

jeg hadde en sa i uke 12 og 14 og en i uke 6, og det ble skrevet habituell abort på papirene mine når jeg ble gravid igjen. Fikk likevell ikke ekstra oppfølging før jeg spurte om det selv. Så nå har jeg hatt tidlig ul i alle graviditetene etterpå, og det er litt betryggende:-)

verken lege eller jordmor liker att mor går og er bekymret ,så de sender stort sett gjerne henvisning til ultralyd:-) hvis ikke kan man så klart bestille privat... Det koster jo litt, men er nok verdt det:-)

lykke til:-) håper det går problemfritt neste gang:-)

Hei.

Akkurat det samme skjedde meg meg, å vi har faktisk ikke krav før vi har mistet tre ganger.

Grusomt men sant.. Men jeg annbefaler å ta en privat ul, eller gjøre som meg. Var helt fra meg å hadde mage smerter så ble sendt på tidlig ul i uke 10+4. Så et lite hjerte som banket da :)

Har ikke vært på ul siden, men har lyttet med doppler å hører hjertet.

(har foresten ordiær ul om litt under 1.mnd.

Er 15+4 i dag å alt er kjempebra :)

Men ta tidlig ul, du får så sykt mye mere ro i kroppen, å da blir graviditeten bedre :)

Lykke til :)

Hei.

Jeg hadde en fødsel i uke 16.

Nå får jeg ul hver 3. uke frem til uke 20.

Legen som var med under fødselen sa jeg skulle ta direkte kontakt med gyn på sykehuset når jeg ble gravid igjen. Så jeg har ikke vært innom fastlege denne gangen.

tror d er litt forskjellig praksis her og der

eg har mistet 2 ganger, 1 ex.u (010110) og 1 MA(010610). og nå er eg gravid igjen. er 6+1, og venter på tlf fra sykehuset om time til tidlig UL.

men d er ikke verre enn at du spør og evt krever ekstra oppfølging

det er visst veldig forskjell ser det ut til om hva folk får og ikke. Jeg hadde en senabort i uke 22. ( født pga en infeksjon) ( feb 2010). også hadde jeg en SA i uke 6 - 3 mnd etter.)mai 2010). så jeg får ul ca hver 3-4 uker igjennom hele svangerskapet. samtidig med ul så skal de ta noen prøver og greier.. første ul vi skal på er 7 + 5. men jeg er gravid ved hjelp av IVF, og får da automatisk en ul i uke 7 el 8. jeg er nå 5 + 4.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...