Grand Old Lady Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Jeg har en sønn på ca 8 kg som elsker å være i bæresele. Jeg har idag en Baby Bjørn og har vært veldig fornøyd med den, men nå synes jeg at det er iferd med å bli tungt for skuldrene. Problemet er at Junior bare vil sitte vendt utover, og jeg vil helst bære på magen. Er det noen som vet om en bæresele som kan egne seg? En som ikke bærer all vekt på skuldrene?
Gjest JuniGull2010 Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Jeg spurte om det samme i stad på skravle, da jeg trenger noe som legger vekten på hoftene. Jeg fikk tips om denne og jeg sitter nå å lurer på å bestille den. Men ungen kan ikke sitte vendt utover! Hmm.. http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_1_68&products_id=191
ak... Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 maj taj (usikker på hvordan det skrives, uttales sånn iallfall) kjempegod å bære i, og ungen kan sitte begge veier. TOPP
lioness* Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 Babybjørn har en ny modell med hoftebelte, Comfort Carrier. Har den og er veldig fornøyd, kan brukes til barnet er 14 kg. Hoftebeltet tar av mye for skuldrene, og barnet kan bæres begge veier. Når det sitter innover har man et bredere panel mellom beina, slik at det blir mer komfortabelt for barnet. http://www.babybjorn.com/en-gb/Eng/products/Mobility/BABYBJORN-Comfort-Carrier/
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Heisann Vi har en Ergo baby carrier og er veldig fornøyd, men der kan ikke barnet sitte forovervendt.. Manduca bæresele som også er nevnt her er også kjempegod å bære i, men den synes jeg er vanskeligere å få babyen oppi alene, ergo er super lett å få barnet oppi alene og stramme så barnet sitter godt.. Men øvelse gjør mester med alle bæreseler I en manduca bære man vanligvis ikke barnet forovervendt, men du kan gjøre det i korte perioder (dette pga rygg, sittestilling, vekfordeling etc både hos barn og mor) Ellers har vi en ringslynge som er flittig brukt, den er superlett og kjekk å bruke! Kan jo heller ikke være forovervendt i en slik :/ Men i en mei tai kan du kanskje ha mini forovervendt, spørs hvilken, men det anbefales vel ikke der heller.. Det finnes mange mei taier på markedet, babyhawk er flott, den finnes også i formsydd Det kan jo hende han venner seg til å bli bært med ansiktet innover? Prøv litt hjem, små korte stunder flere ganger om dagen? Kanskje du kjenner noen som har seler du kan prøve? De er jo ofte dyre, dumt å kjøpe noe han nekter å sitte i :/
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 4. september 2010 #6 Skrevet 4. september 2010 Ergo, Manduca og Mei Tai fordeler forresten vekta på hoftene
Grand Old Lady Skrevet 5. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2010 Takk for tips. Jeg har forsøkt å få han til å ville bæres andre veien, men det virker nesten som om han får litt panikk når han vendes innover. Slik har det vært siden ca 4mnd alder. Den Baby Bjørn Comfort Carrier virker fin, det er jo nesten som den vi har bare med avlasting for hoftene. Akkurat det vi er på jakt etter, vi har jo vært fornøyde med Baby Bjørnen vi har helt til nå. :-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 5. september 2010 #8 Skrevet 5. september 2010 Mini liker også best å sitte forovervendt, men vi kommer nok til å kjøpe enten ergo baby carrier eller moby wrap. Moby wrap kan han sitte forovervendt, men er bæreSJAL så må knyttes for hver gang. Ergo selen liker jeg veldig godt siden den kan brukes til hofte- og ryggbæring:-)
Fifrildi Skrevet 6. september 2010 #9 Skrevet 6. september 2010 Vi bruker babyhawk sin mei tai som jeg er ekstremt fornøyd med. Den er lett å snøre på, barnet kan bæres både på mage og rygg og begge veier på magen. Den fordeler også godt med vekt til hoftene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå