mami78 Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Gutten her krabber allerede og er såvidt 6md. (Ikke åling altså, men krabbing på alle fire).Er dette vanlig? Kjenner ingen andre som har krabbet så tidlig så tenkte å høre her om det finnes flere som er tidlig ute med det...
lioness* Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Det er tidlig ja, men har jo hørt om det før. Min gutt var ikke fullt så tidlig ute - krabbet da han var nærmere syv mnd (har aldri ålt seg heller, gikk rett opp på knærne).
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Min sønn er ikke tidlig ute med det. han er 10,5 måned, men krabber ikke. Han er en racer på å åle seg frem:)
Gjest eelis+kian Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 Han var vel ca 7 mnd. Han var 6 mnd da han begynte å reise seg opp på knærne og vugge frem og tilbake, hehe. Tok litt tid før han turte å ta steget ;-)
Sistah*G07*J09* Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Det er tidlig, snuppa her i huset begynte å åle seg da hun var rundt 5mnd, men begynte ikke å krabbe ordentlig før hun var nærmere 8mnd Nå er hun 10mnd, å bruker 20 sekund på å gå rundt bordet
NostraStoria Skrevet 4. september 2010 #6 Skrevet 4. september 2010 Mini begynte å krabbe på alle 4 da han var 6 1/2 mnd, har og hørt at det er ganske tidlig! Men så er han tidlig ute med det meste utenom tennene da
Tøffe Tøflus Skrevet 5. september 2010 #7 Skrevet 5. september 2010 Jenta mi krabbet en uke før hun var 6 mnd (og reiste seg opp dagen etter). Tror det er veldig tidlig, ja. Nå er hun 7,5 mnd, og fortsatt den eneste (av 7) på barselgruppa som krabber. I tillegg går hun rundt møblene og med gåvogn, hopper i senga og klatrer der det måtte passe... Morsomste hun vet nå er å stå oppå støvsugeren og holde seg i røret når den står i stativet, eller klatre opp i sofaen for å angripe lekegrinda "ovenfra". Så du har litt å glede deg til hvis han fortsetter i samme tempo!
AussieAnette Skrevet 5. september 2010 #8 Skrevet 5. september 2010 Min gutt har ålt seg siden han var 7 mnd. Trodde ikke han kom til å krabbe men nå for 1 uke siden kom han seg opp på alle fire. Han er straks 1 år.
Romeren Skrevet 5. september 2010 #9 Skrevet 5. september 2010 Han var 8 måneder da han sluttet å åle seg og begynte å krabbe på "fulltid". Nå krabber han helst på håndflater og fotblader og går rundt møbler og sånt. (9,5 måneder)
abella Skrevet 5. september 2010 #10 Skrevet 5. september 2010 Å krabbe på alle fire ved 6 måneder er tidlig. Knerten begynte å krabbe da han var 7,5 måneder. Han kunne krype og stå i krabbestilling fra han var 6 måneder.
3 er nok! Skrevet 5. september 2010 #11 Skrevet 5. september 2010 datteren min krabbet uken før hun ble seks mns. da hadde hun stått i krabbestilling og "vugget" frem og tilbake i tre uker allerede. jeg likte det ikke i det hele tatt, syntes det var altfor tidlig. tror ikke det er helt bra jeg...
mami78 Skrevet 6. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. september 2010 Så gøy å lese om andre sine søte små.Er jo gøy og spennende å følge med på utviklingen:) Ser ut at de fleste krabber og reiser seg omtrent på samme tid. Her det i alle fall full fart. Litt slitsomt, men kan jo ikke klage på barn som er aktive...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 6. september 2010 #13 Skrevet 6. september 2010 Eldstegutten min som nå er 3 år krabba aldri han, hehe.. Han bare åla seg, for å så begynne å gå..
NostraStoria Skrevet 6. september 2010 #14 Skrevet 6. september 2010 Perlefisken, så lenge det ikke er du som tvinger babyen til det men at de gjør det når de er klar for det selv så tror jeg ikke du skal bekymre deg!
3 er nok! Skrevet 7. september 2010 #15 Skrevet 7. september 2010 hehe, jeg har sluttet å bekymre meg for krabbingen nå, nå er jeg mer bekymra over at hun slipper seg og begynner å gå. hun er bare 8 mnd og tre dager, så jeg liker ikke det heller. er redd hoftene hennes ikke tåler det, men hun er jo flinke til å sette seg ned, så det er vel greit. det er nok noe i det at de er klare for det når de gjør det selv. en annen grunn for at jeg ikke liker det er at jeg føler jeg ikke har noen baby lenger. hun er jo høyt og lavt hele tiden!
NostraStoria Skrevet 7. september 2010 #16 Skrevet 7. september 2010 Kjenner den følelsen ja! Min baby er ikke 8 mnder før om noen uker til og han er også høyt og lavt. Står inntil tv-benk/bord og ser at han slipper seg av og til..livredd han skal falle og slå seg. Han reiser seg opp overalt...ikke helt ufarlig heller. De er ikke nyfødte for alltid...kjekt å se utviklingen...men kjenner det blir mer og mer travelt nå! Husk ungen hadde ikke greid å reise seg opp hvis h*n ikke var sterk nok til det.
rampete robin Skrevet 7. september 2010 #17 Skrevet 7. september 2010 Oppe på alle 4 på dagen 4 mnd, ålet seg to dager etter 5 mnd. Krabbet to dager etter 6 mnd :-)
Formerly known as Tina Skrevet 7. september 2010 #18 Skrevet 7. september 2010 jeg tror driven til å krabbe forsvinner litt når de lærer å åle seg først, fordi de da vet hvordan de skal komme seg fremover:-) Jenta mi er 6 mnd om 2 dager og jeg ser at hun har begynt å skjønne halvveis hvordan beina skal være for å krabbe. Hun har ikke ålt noe.. Hun blir rett og slett forbanna når hun ikke får tak i lekene foran seg og så gjør hun alle triksene hun kan og ender med å dytte seg bakover. hahah. er jo søtt også da. perlemor: du er bare herlig:-) hvis de lærer seg å gjøre det selv så er det ikke noen grunn til bekymring:-)
Gjest Skrevet 8. september 2010 #19 Skrevet 8. september 2010 Datteren min var 7 mnd da hun krabbet. Hun helt alene ved 12 mnd. Sønnen min er nå 9 mnd. Han krabber enda ikke men han åler seg bortover. Kommer seg opp på alle fire også og rugger frem og tilbake. Har lyst at han skal krabbe før han går så jeg driver ikke med gåtrening.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 8. september 2010 #20 Skrevet 8. september 2010 Gutten min ålte som en vind da han va 5 mnd, men krabba ikke skikkelig på knærne før han va akkurat blidd 8 mnd Reiste sæ og sto fra 7 mnds alder og gikk med gåvogn da han va 8 mnd Men gikk ikke aleina før han va akkurat 12 mnd, nåt som va kjempe bra Mye bedre balanse da og mindre knall og fall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå